بازدید 2336
شبه‌نظامیان کُرد:

۲۷۵ هزار نفر در عملیات ترکیه آواره شدند

شبه‌نظامیان کُرد سوریه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه که از هفته گذشته آغاز شد، بیش از ۲۷۵ هزار نفر آواره شدند.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 15 October 2019
شبه نظامیان کُرد سوریه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه که از هفته گذشته آغاز شده است، بیش از ۲۷۵ هزار نفر آواره شدند.

به گزارش فارس، شبه‌نظامیان کُرد سوریه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه که از هفته گذشته آغاز شد، بیش از ۲۷۵ هزار نفر آواره شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه فوق آمده است که بیش از ۷۰ هزار نفر از ۲۷۵ هزار نفری را که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه آواره شدند، کودکان تشکیل می‌دهند.

ترکیه از روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به‌خاطر آنچه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» خوانده، به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه حمله کرده است. این اقدام انتقادات زیادی را در سطح جهانی برانگیخته است. با این حال، اردوغان روز گذشته در پایتخت جمهوری آذربایجان تأکید کرد که ترکیه هرگز از این اقدام خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی گفت که ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را از «تروریست‌ها» به طور کامل پاکسازی کند و کاری که شروع کرده را به پایان برساند.

برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، نروژ، چک، فنلاند و ایتالیا صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر