بازدید 3709

بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز خسروی عازم راهپیمایی اربعین شدند

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی گفت که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی عازم زیارت عتبات عالیات شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 15 October 2019

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی گفت که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی عازم زیارت عتبات عالیات شده‌اند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرز خسروی یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مرزهای ایران با عراق است که مدت‌ها به دلیل ناامنی در آن سوی مرز مردم از این ظرفیت برای تردد و زیارت عتبات عالیات محروم بودند اما با تدبیر درست مسئولین و به لطف خدا شاهد بازگشایی آن به روی زائرین اربعین بودیم و در حال حاضر از حداکثر ظرفیت آن استفاده می‌شود.

وی افزود: علی رغم اینکه قدری مشکل ترابری در آن سوی مرز توسط عراقی‌ها داشتیم و عدم آمادگی عراقی‌ها باعث شد تعللی در مسیر حرکت زوار انجام شود اما به لطف خدا بعضا روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت از این مرز عبور کردند.

تجری در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شده‌اند ادامه داد: مرز خسروی به عنوان یک ظرفیت در کنار سایر مرزها میزبان زوار اربعین حسینی بوده که با رضایتمندی خوبی از این مرز عبور کرده‌اند. امکانات بهداشتی، زیرساخت، پارکینگ، جاده، دسترسی آسان و نزدیک بودن مرز خسروی از مزایای آن است.

مسئولین استان و مسئولین مرزی هم امسال آمادگی کاملی داشتند اما متاسفانه طرف عراقی زیرساخت و امکاناتش کم بود و قدری ترافیک ایجاد شد اما در حال حاضر مرز روان و آمادگی پذیرایی از زوار است.

نماینده مرم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه موکب‌هایی برای خدمات رسانی به زائرین در مسیر مرز خسروی قرار گرفته تصریح کرد: ان‌شاءالله در مسیر برگشت زائرین با مدیریت مسئولین ایرانی زوار می‌توانند از این مرز استفاده کنند. مردم و مسئولین کرمانشاه هم از قدیم الایام این را نوعی افتخار و عبادت برای خود می‌دانستند و در حال حاضر بستر ارائه همه نوع خدمات برای زوار عتبات عالیات در این مرز فراهم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی