بازدید 6047

درگیری بین کُرد‌ها و ترک‌ها در یک شهر آلمان

شب گذشته در اعتراضات جمعی کُرد‌ها علیه حملات ترکیه به سوریه در شهر هرن ایالت نوردراین-وست فالن آلمان شورش‌ها و درگیری‌هایی رخ داد. به گفته یک سخنگوی پلیس ۵ نفر در این درگیری‌ها مجروح شدند.
کد خبر: ۹۳۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 15 October 2019
رسانه‌های آلمانی از خشونت و درگیری در پی اعتراضات جمعی از کُرد‌ها علیه حملات ترکیه به سوریه در شهر هرن ایالت نوردراین-وست فالن آلمان خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، شب گذشته در اعتراضات جمعی کُرد‌ها علیه حملات ترکیه به سوریه در شهر هرن ایالت نوردراین-وست فالن آلمان شورش‌ها و درگیری‌هایی رخ داد. به گفته یک سخنگوی پلیس ۵ نفر در این درگیری‌ها مجروح شدند.

حدود ۳۵۰ معترض در این تجمع اعتراضی علیه حملات ترکیه به شمال سوریه شرکت داشتند. یک کیوسک و یک کافه ترک در این درگیری‌ها توسط تظاهرات کنندگان کرد مورد حمله قرار گرفت. در حملات به کیوسک ترک یک مرد و یک زن مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته پلیس آلمان در حمله به کافه ترک هم یک نفر و یک کارمند پلیس مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند. پنجره‌ها و مبلمان کافه ترک در این حملات به شدت تخریب شد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌های جهان از جمله کشور‌های اروپایی به‌دنبال داشته است.

کارشناسان درباره تاثیرات حملات ترکیه در شمال سوریه بر مناسبات اجتماعی جامعه آلمان هشدار داده بودند. به گفته کارشناسان، مناسبات بین شهروندان با اصالت ترک و کُرد در آلمان مناسبات سخت و پیچیده‌ای است و حالا با توجه به حملات ترکیه به شمال سوریه در معرض تهدید تنش زایی بیشتر قرار گرفته است.

"بوراک کوپور"، از کارشناسان مسائل ترکیه در آلمان در این باره گفته است که با حملات نظامی ترکیه علیه شبه نظلمیان کُرد در شمال سوریه همچنین خطر تشدید تنش‌های اجتماعی در جامعه آلمان هم افزایش می‌یابد.

به گفته وی اگر درگیری بین کُرد‌ها و ترکیه به صورت صلح آمیز حل نشود همچنین احتمال افراط گرایی در گروه‌های کُرد و همچنین ترک در جامعه آلمان افزایش می‌یابد. در این صورت تشدید تنش‌ها بین این گروه‌ها بعید به نظر نمی‌رسد.

کُرد‌های آلمان که تخمین زده می‌شود بیش از ۱.۲ میلیون نفر در سراسر این کشور باشند حملات ترکیه به شمال سوریه را به اتفاق آراء رد می‌کنند. بسیاری از این گروه‌ها در اعتراض به این اقدام دولت ترکیه به خیابان‌ها آمده و اعتراضاتی را به راه انداخته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۰
درگیری بین کرده و ترکها نبوده، کردها به کافه ترکها حمله کردند
خوب در اعتراض به مثلا تجاوز و خشونت خودشان اعمال تجاوزکارانه انجام دادند.!!!!!!!!!!!!!!
ترک ها چند نفرند؟
حالا مشخصه کی تروریسته. اگه توی کرد المانی واقعا دلت برای وطنت میسوخت وطنت رو ترک نمیکردی. یا اگه اعتراضی داری مسالمت امیز اعتراض میکرید. نه اون المانی که اونجا هست پدرکشتگی باها داره. نه اون ترک صاحب کافه. ولی تو هستی که ذاتت رو نشون میدی. با شکستن شیشه های سفارت تو یه کشر. رنگ کردن دیوار سفارت تو یه کشور دیگه. حمله به اتباع یه کشور توی یه کشور دیگه. عرضه داری. مرد جنگی برو برا چیزی که براش زر میزنی بجنگ
اونها کرد نیستن طرفدارای تروریست های پژاک هستن
اصلا معلوم نیست که این مطلب رو به طرفداری از کردها نوشتند. جمعیتشون 1.2 میلیونه؟!!! خداوکیلی خودت سکته نکردی از دروغ به این بزرگی؟!
مطلبی که می تواند دامنگیر استانهای غربی کشور هم بشود
اردوغان همه جا رو بهم ریختا
عنوان خبر را اصلاح کن :حمله کردها به ترکها در آلمان"
توی آلمان به یک بی گناه حمله میکنند و باز بگید اینا تروریست نیستند. در آنکارا گنه کرد آهنگری به هرن زدند گردن مسگری.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر