بازدید 11983
با کاروان اربعین حسینی؛

موج بازگشت زائران از مهران به ۶۰ درصد رسید/ ‌۳ میلیون ‌زائر به کربلا ‌مشرف شدند/ مرز خسروی برای بازگشت ۲۴ ساعته شد‌/ فیلم: با کاروان یا سفر شخصی؟/ تناقض پلیس در آمار تصادفات/ از خسروی و چذابه به عراق بروید

هرچه به اربعین نرزدیک‌تر می‌شویم، موج بازگشت زائران ایرانی از عتبات عالیات شدت می‌گیرد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد شمار زیادی از زائران ایرانی پس از سال‌ها حضور در راهپیمایی اربعین، چون شیعیان عراقی دریافته اند که باید زمان حضورشان را کوتاه‌تر کنند تا فرصت برای دیگر مشتاقان زیارت و حضور در این گردهمایی بزرگ فراهم آید.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 15 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری است که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد، گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، هرچه به اربعین نرزدیک‌تر می‌شویم، موج بازگشت زائران ایرانی از عتبات عالیات شدت می‌گیرد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد شمار زیادی از زائران ایرانی پس از سال‌ها حضور در راهپیمایی اربعین، چون شیعیان عراقی دریافته اند که باید زمان حضورشان را کوتاه‌تر کنند تا فرصت برای دیگر مشتاقان زیارت و حضور در این گردهمایی بزرگ فراهم آید.

این کاری است که عراقی‌ها از دیرباز انجام می‌دهند؛ خود را به راهپمایی می‌رسانند، به کربلا می‌روند، زیارت می‌خوانند و مسیر بازگشت را به سرعت در پیش می‌گیرند تا زیرساخت‌های محدود را اشغال نکنند و مانع حضور دیگران نشوند. رفتاری که حالا در زائران ایرانی نیز دیده می‌شود، با این یادآوری که از مزیت‌های آن، روان کردن بار ترافیکی در مرز‌های کشورمان هم هست.

این را می‌شود از اظهار نظر مسئولان دریافت که خبر از شروع موج بازگشت زوار ایرانی در روز‌های اخیر می‌دهند؛ موج بزرگی که حالا به گواه آمار در مرز مهران از موج خروجی از این مرز سبقت گرفته و موجب شده، تردد در مسیر بازگشت از نقطه مهم مرزی بیشتر از مسیر رفت باشد. زائرانی خسته که باید در مسیر بازگشت، دقت زیادتری کنند و مراقب خواب آلودگی و رعایت قوانین و مقررات باشند تا مبادا گزندی متوجه ایشان و همراهانشان شود.
 
فیلم: چگونه با خانواده‌تان در ایران تماس برقرار می‌کنید؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۸:۰۰

آنهایی که تجربه حضور در راهپیمایی بزرگ اربعینی را دارند، می‌دانند که به دلیل زیرساخت‌های ارتباطی ضعیف عراق، ارتباط با خانواده‌ و آشنایانشان در ایران یا حتی اطلاع از وضعیت همسفران تا چه اندازه دشوار است. وضعیتی که دولت مردان کشورمان برای بهبود آن تلاش های وسیعی انجام داده‌اند اما دست کم در سال جاری و به سبب برخی مسائل داخلی عراق، پیشرفت محسوسی در ارتباطات دیده نمی‌شود. بر این اساس از برخی زائران پرسیدیم که چگونه با ایران در تماس هستند و با چه مشکلاتی در این خصوص مواجهند:

تعداد بازدید : 586
ارائه خدمات اورژانسی به بیش از 68 هزار زائر در مرزها
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۷:۱۵

پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به ۶٨ هزار و ٨٩۶ نفر در پایانه های مرزی شرقی و غربی کشور خبر داد و گفت: در این ماموریت ها که توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ انجام شده، ۶٨۴٠ بیمار و مصدوم با اقدامات درمانی مناسب به مراکز درمانی اعزام و ۶٢ هزار و ۵۶ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

زائران گمشده؛ مشکل اساسی کنسولگری ایران در کربلا!
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۴۸

سرکنسول ایران در کربلا، گمشدگان را مشکل اساسی کنسولگری ایران در کربلا دانست و عنوان کرد: تعداد زیادی از گمشدگان به ما مراجعه کرده‌اند ولی متاسفانه کارت شناسایی همراهشان نیست و در همین چارچوب از همه زائران می خواهیم کارت شناسایی همراهشان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، میر مسعود حسینیان، با بیان اینکه تراکم جمعیتی در نجف و کربلا بسیار بالا است، اظهار کرد: تراکم جمعیت بسیار زیاد است و متاسفانه بیشتر افرادی که فوت شدند بر اثر ایست قلبی و ازدحام جمعیتی در مسیر بوده است.

وی افزود: از کسانی که زیارت خود را انجام داده اند می خواهیم به کشور بازگردند تا در موج بعدی ازدحام جمعیت در روزهای آینده به مشکل برنخورند.

از خسروی و چذابه به عراق بروید
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۴۳

احمد محمدی فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته روند بازگشت زائران افزایش یافته است، گفت: برای اولین بار، آمار بازگشت زائران اربعین به کشور بیش از زائرانی است که از کشور خارج شده اند. در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۶۸ هزار نفر از زائران اربعین به کشور بازگشتند، درحالی که ۱۵۵هزار نفر از کشور خارج شدند.

وی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت مرزهای کشور افزود: مرز مهران بالاترین تراکم جمعیت را در دو مسیر رفت و برگشت دارد، پس از مرز مهران به ترتیب مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی بالاترین تراکم را دارند؛ البته تردد زوار در همه مرزها به صورت روان در حال انجام است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین بیان کرد: افرادی که قصد دارند سفر خود را به تازگی آغاز کنند، حتما برای عبور راحت تر، مرزهای خسروی یا چذابه را برای تردد انتخاب کنند چراکه شرایط بسیار مناسب تری دارند. البته تمامی تمهیدات اندیشیده شده است و تاکنون مشکل خاصی در مرزها نداریم.

توضیه پلیس مرزبانی به زائران: زودتر به کشور برگردید
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۳۱

سردار احمدعلی گودرزی، جانشین فرمانده مرزبانی ناجادر حاشیه بازدید از پایانه مرزی با بیان اینکه اقدامات مطلوب و موثری برای تسهیل تردد زائران در این مرز صورت گرفته است، اظهار داشت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط، تردد زائران در مرز مهران روان است و هیچ گونه خللی در این مورد نداریم. در مرز‌های چهارگانه هیچ گونه مشکل امنیتی نداریم و زائران بدون کوچکترین دغدغه‌ای به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی از آمادگی مرزبانان برای پذیرش زوار در مسیر بازگشت به خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: امیدواریم زوار عزیز سفر خود را مدیریت کنند و بازگشت از این مراسم معنوی را به روز‌های آخر نیندازند. از زائران اباعبداله الحسین (ع) می خواهیم همکاری لازم با خدمتگزاران خودشان در مرزبانی نیروی انتظامی را داشته باشند و به توصیه‌های آن‌ها توجه کنند.

افزایش تعداد مواکب ایرانی به ۲۵۰۰ عدد
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۲۹

حسین پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام این خبر گفت: ما به جهت ارائه خدمات شایسته به خیل بیشمار زائرین اربعین سه مأموریت اصلی را بر عهده داریم اولین مأموریت ما ثبت و سازماندهی مواکب و صدور پروانه موکبداری برای افتتاح حساب و جمع آوری نذورات مردمی و تهیه اقلام مورد نیاز مواکب است که بر روند اجرایی آن نظارت کامل داریم.

وی ادامه داد: دومین فعالیت ما انتقال این مواکب به محل‌های تعیین شده که امسال ۱۵۰۰ موکب در شهرهای میهن اسلامی به ویژه در شهرهای مرزی که در مسیر زائرین قرار دارد راه اندازی شد و ۱۰۰۰ موکب هم درشهرهای نجف کربلا کاظمین و سامراء و امام زاده سید محمد ودر مسیر خسروی تا بغداد مستقر شده است که انتقال این مواکب به عراق که به وسیله ۴۰۰۰ کامیون بارگیری و منتقل شده که این مورد نیز کاملا تحت نظارت است تا موارد حقوقی بین ایران و عراق هم دقیقا به اجرا درآید.

پلارک در ادامه با توجه به افزایش تعداد زائرین در سال جاری که برداشتن ویزا یکی از دلایل آن است عنوان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که این کمیته در دستور کار داشته است که هنوز هم ادامه دارد هماهنگ کردن دستگاه‌های دولتی و نهادهای نیمه دولتی در این مسیر است دستگاه هایی که می‌بایست در راه اندازی مواکب مساعدت کرده و یا خود موکب داشته‌اند مثل سپاه پاسداران که مواکب خود را امسال با ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت بر پاکرده‌اند و نهادهای دیگری هم مثل آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد، هلال احمر، وزارتخانه‌های نیرو و جهاد و نظایر آنها یک هماهنگی دقیقی را می‌طلبید که به فضل الهی تاکنون به خوبی انجام پذیرفته است.

آسمان صاف تا قسمتی ابری عتبات عالیات
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۵

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان مرز خسروی (قصرشیرین) فردا (۲۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان مرزخسروی پس فردا (۲۵ مهرماه) کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۵ و ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی درباره وضعیت جوی مرز مهران طی دو روز آینده گفت: آسمان مهران فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ مهرماه) کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می شود. دمای هوا امروز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۸ و ۲۲ درجه سانتیگراد و فردا در گرم‌ترین زمان به ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی مرز شلمچه (خرمشهر) طی دو روز آینده (۲۴ و ۲۵ مهرماه) اظهارکرد: آسمان شلمچه فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز در گرمترین زمان ۴۰ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان شلمچه پس فردا صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان ۳۸ درجه سانتیگراد و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی ایلام طی دو روز آینده (۲۴ و ۲۵ مهرماه) گفت: آسمان این شهر فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش افزایش باد و احتمال بارش خفیف باران با بیشترین و کمترین دمای ۲۸ و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان ایلام پس فردا کمی ابری گاهی همراه با افزایش باد با احتمال بارش پراکنده خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۲۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان اهواز فردا (۲۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود،گفت: دمای هوای اهواز فردا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان ۳۹ درجه سانتیگراد و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان این شهر پس فردا (۲۵ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین زمان به ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی کرمانشاه طی روزهای آینده (۲۴ و ۲۵ مهرماه) اظهارکرد: آسمان این شهر فردا صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر خواهد بود. دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۲۹ و ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان کرمانشاه پس فردا کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۲۷ و ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درمورد وضعیت جوی بستان طی دو روز آینده (۲۴ و ۲۵ مهرماه) گفت: آسمان این شهر فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی با بیشتری و کمترین دمای ۳۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان این شهر پس فردا صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۷ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت جوی شهر نجف طی دو روز آینده (۲۴ و ۲۵ مهرماه) اظهارکرد: آسمان این شهر فردا صاف گاهی همراه با افزایش ابر از بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز در گرمترین و خنک‌ترین زمان ۳۸ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان نجف پس فردا صاف گاهی همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان به ۳۸ و ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان شهر کاظمین فردا (۲۴ مهرماه) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک خواهد بود،اظهار کرد: دمای هوا در این روز به ۳۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان کاظمین پس فردا (۲۵ مهرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک خواهد بود و دمای هوا در این روز در گرم‌ترین زمان ۳۷ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی کربلا طی روزهای آینده (۲۴ و ۲۵ مهرماه) گفت: آسمان این شهر صاف گاهی همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای این شهر ۳۸ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان کربلا پس فردا صاف تا قسمتی ابری به تدریج همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۷ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ثبت‌نام ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در سامانه سماح
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۵

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با  تسنیم درباره آمار ورود و خروج زائران ایرانی از کشور عراق اظهار کرد: از ابتدای محرم تاکنون یک میلیون و 491 هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و 3 میلیون و 260 هزار نفر نیز از ایران خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه 3 میلیون و 280 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام انجام داده‌ند، تصریح کرد: تا زمانی که امکان سفر برای زیارت اربعین وجود داشته باشد امکان ثبت‌نام در سامانه سماح فراهم است.

مسیرها و زمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شیراز
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۳:۵۶

شنبه ۲۷ مهر و همزمان با اربعین حسینی، پیاده‌روی جاماندگان از اربعین با حضور مشتاقان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت، در چهار مسیر تعیین شده به سمت حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

این پیاده روی از ساعت ۹ صبح روز شنبه آغاز خواهد شد و جاماندگان اربعین در سومین حرم اهل بیت(ع) از طریق یکی از مسیرهای چهارگانه، به سمت حرم حضرت شاهچراغ(ع) حرکت کرده و به تجمع عظیم اربعین در این حرم خواهند پیوست و در برنامه‌های سوگواری پیش بینی شده شرکت خواهند کرد.

براساس این گزارش، مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر، مسیر شماره دو از چهار راه غدیر آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر، مسیر شماره سه از چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی، حرم مطهر و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد، خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) تعیین شده است.

مسیر و زمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مازندران
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۳:۳۶

روح الله صادقی جانشین سپاه ناحیه ساری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بسیاری از برادران و خواهران به دلایل مختلف موفق به شرکت در پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا نشدند، اظهار کرد: در همین راستا با اشاره به سخنان امام حسن عسکری (ع) که زیارت اربعین از نشانه‌های شیعیان است، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سطح شهرستان ساری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با سازمان تبلیغات، ناجا و هیئت‌های مذهبی در اجرای برنامه صورت گرفته است، تصریح کرد: همزمان با اربعین حسینی روزشنبه ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ مسیر ۵ کیلومتری از حرم امام زاده یحیی (ع) تا جوار ۸ شهید گمنام پارک موزه دفاع مقدس به صورت پیاده با حضورعاشقان امام حسین (ع) طی خواهد شد. برنامه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه تجسمی بازگشت کاروان امام حسین (ع) از شام سمت کربلا و برپایی موکب‌هایی توسط هیئت‌های مذهبی برای پذیرایی پیش‌بینی شده است.

یک کشته و ۷ مصدوم حاصل برخورد خودروهای زائران در "ام‌الدبس"
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۳:۲۵

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کشته شدن یک نفر و مصدومیت هفت تن دیگر در حادثه برخورد دو خودروی حامل زائران اربعین حسینی و یک تریلر در "ام‌الدبس" دشت آزادگان خبر داد.

دکتر محمدامین زرگر به ایسنا گفت: در حادثه تصادف یک دستگاه خودروی سمند و یک دستگاه خودروی پژو پارس حامل زائران اربعین حسینی و یک تریلر که ساعت ۱۰:۵۰ امروز (۲۳ مهرماه) در محور بستان - عبدالخان در منطقه مرزی ام‌الدبس دشت آزادگان رخ داد، یک نفر کشته شد.

وی افزود: همچنین در این حادثه هفت نفر مصدوم شدند که ابتدا توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان نفت سوسنگرد و سپس توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.

اعلام مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهرستان تهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۶

مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین شهرستان تهران در پنج مسیر اعلام شد.

ایمان قربانی، مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران ضمن اعلام مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ، گفت: این راهپیمایی روز شنبه (۲۷ مهر) از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

مسیرهای پنجگانه

• مسیر شماره یک: میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

• مسیر شماره دو: میدان جمهوری، نواب، میدان۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

• مسیر شماره سه: حرم مطهر امام زاده حسن (ع)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیابان شیخ محمدی، میدان۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام ، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع.

• مسیر شماره چهار: باقر شهر، خیابان رجائی، روی پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

• مسیر شماره پنج: جاده ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

آمار متناقض درباره میزان تصادفات جاده‌ای!
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۲:۴۸

در حالی که روز گذشته خبری به نقل از سردار سیدکمال هادیانفر، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی منتشر شد که تأکید داشت «با وجود سه برابر شدن جمعیت زائران و ترددها در اربعین امسال، حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است»، حالا خبری دیگر به نقل از سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راه کشور منتشر شده که حکایت از افزایش تصادفات جاده ای دارد!

ایسنا به نقل از رئیس پلیس راه کشور از افزایش سوانح رانندگی در ایام اربعین امسال خصوصا در استانهای کرمانشاه، خوزستان، ایلام و شهرهای مسیر تردد زوار خبر داد.

موج بازگشت زائران از مهران به ۶۰ درصد رسید/ ‌۳ میلیون ‌زائر به کربلا ‌مشرف شدند/ مرز خسروی برای بازگشت ۲۴ ساعته شد‌

ایران ویزا‌ی اتباع عراقی ‌را به مدت ۶۵ روز حذف کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۲:۴۵

ایرج مسجدی، ‌سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از بازگشایی مرز خسروی و حذف ‌ویزا به عنوان دو اتفاق خوب در اربعین 98 نام برد و گفت: به منظور جواب مثبت در رایگان شدن ویزا برای زائران ایرانی، در نظر داریم ‌تا از بیست و پنجم ‌ماه صفر ‌تا 65 روز اتباع عراقی بدون ویزا ‌بتوانند وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی شرط ورود بدون ویزا داشتن گذرنامه معتبر عراقی اعلام کرد.‌

فیلم: سال بعد کوله‌پشتی‌تان چه فرقی خواهد کرد؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۲:۰۰

از جمله سوالاتی که برای متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین مطرح است، فهرست لوازم ضروری و مورد نیاز برای این سفر است. این که چه وسایلی همراه خود ببرند و از بردن چه وسایلی پرهیز کنند. سوالی که خبرنگار «تابناک» از شماری از زائران ایرانی در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا پرسیده تا تجربیات زائرانی که پای در راه گذاشته اند، راهنمایی برای دیگر مشتاقان حضور در این گردهمایی بزرگ باشد:

تعداد بازدید : 578
‌۳ میلیون ‌زائر به کربلا ‌مشرف شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۱:۱۷

ساجدی‌نیا گفت: ‌3 میلیون ‌زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف شده‌اند و تاکنون بیش از یک ‌میلیون زائر به میهن خود بازگشتند.

معاون عملیات ناجا در پایان محورهای درگیر بار ترافیک در برگشت را محورهای مهران ـ ایلام و ایلام ـ کرمانشاه عنوان کرد و ‌گفت: به علت بار سنگین ترافیکی در پایانه دو کیلومتر مانده به آنجا زائران از خودروهای خود پیاده می‌شوند.

موج بازگشت زائران از مهران به ۶۰ درصد رسید
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۱:۱۶

سردار حسین ساجدی‌نیا، معاون عملیات ناجا صبح امروز در پایانه مرزی مهران با اشاره به آغاز موج برگشت زائران ‌اربعین اظهار داشت: از روز گذشته آمار ورود زائران به ایران نسبت به خروج افزایش یافته است. با معکوس شدن روند ورود و خروج زائران به داخل و خارج کشور، آمار تردد در این مرز از شب گذشته تا به اکنون، بالغ بر 40درصد در حال رفت و 60 درصد در حال برگشت هستند.

وی آمار بازگشت زائران از مرز مهران را در 24 ساعت گذشته قابل‌توجه دانست و اظهار کرد: پرحجم‌ترین مرز چهارگانه کشور در این ایام مبارک اربعین مرز بین‌المللی مهران بوده که تاکنون 56 درصد از آمار زائران برگشت را به خود اختصاص داده است.

اسقرار بیمارستان سیار رضوی در مسیر نجف و کربلا
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۰:۴۴

رضا سعیدی، مدیرعامل بیمارستان رضوی به تسنیم گفت: بیمارستان سیار رضوی در عمود 320 مسیر نجف و کربلا برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده استقرار دارد. این بیمارستان دارای یک اتاق عمل سیار به همراه 8 تا 10 تخت بستری سیار و آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و دندانپزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: تیم متخصص اعزامی یک هفته قبل از اربعین حسینی، خدمات‌رسانی را آغاز کرده و این خدمات تا روز اربعین ادامه دارد.

مرز خسروی برای بازگشت زائران ۲۴ ساعته شد‌
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۷

هرچند فعالیت در مرز خسروی برای خروج زائران از کشور با نظر مقامات عراق محدود به ساعت 6 صبح تا 14 ظهر شده و تنها روزانه 20 هزار نفر اجازه خروج از این مرز را داشتند، در مسیر بازگشت این محدودیت ها برداشته شده و زائران می‌توانند 24 ساعته از این مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.

با وجود اینکه  مکرر از زائران درخواست می‌شود که زمان بازگشت خود را مدیریت کنند، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان، تغذیه و حمل و نقل مسافران در زمان بازگشت انجام شده است و رئیس ستاد اربعین کشور نیر روز گذشته در نشستی با مسئولان عراقی آمادگی ایران را برای حمل و نقل زائران اعلام کرد.

گفتنی است، به رغم توافقات صورت گرفته میان مقامات دو کشور برای عبور روزانه 20 هزار تن از مرز خسروی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت و گو با تسنیم تأکید کرده که هر روز بین 10 تا 15 هزار زائر اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند و تاکنون 140 هزار زائر از این مرز عبور کرده اند.

فیلم: با کاروان یا سفر شخصی؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۸:۰۲

برای حضور در راهپیمایی اربعین بهتر است با کاروان راهی شد یا سفر شخصی امتیازات بیشتری دارد؟ این سوالی است که خبرنگار «تابناک» از برخی از شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین پرسیده و شنیدن پاسخ های ایشان خالی از لطف نیست:

تعداد بازدید : 514
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل