بازدید 6296
۷

کاهش شدید تقاضا برای خرید آپارتمان‌های نوساز

کد خبر: ۹۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 15 October 2019

بازار فروش آپارتمان‌های نوساز به دو علت در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی این روزها کمترین متقاضی را دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه در ماه‌های اخیر با وجود ریزش سهم نوسازها از معاملات ماهانه مسکن، همواره حدود ۴۰ درصد از کل آپارتمان‌های فروخته شده در بازه سنی نوساز تا پنج سال ساخت بوده است، اما تحقیقات میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد سهم آپارتمان‌های سه تا پنج سال ساخت در این بین به مراتب بیشتر از آپارتمان‌های کلیدنخورده و یکی، دو ساله است.

علت نخست این وضعیت در بازار نوسازها و تازه‌سازها را باید در گروه متراژی آپارتمان‌های موجود و عرضه شده برای فروش جست‌وجو کرد. نگاهی به فایل‌های موجود کلیدنخورده و یکی، دو سال ساخت نزد بنگاه‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از این فایل‌ها بیش از ۱۰۰ مترمربع مساحت دارند و شاید بیش از ۷۰ درصد آنها بزرگ‌تر از ۷۵ مترمربع هستند. به این ترتیب گروه‌های متراژی پرتقاضا شامل آپارتمان‌های یک و دوخوابه تا ۷۵ مترمربع، در عرضه فعلی سهم چندانی ندارند.

علت دوم کاهش شدید تقاضا برای خرید آپارتمان‌های نوساز نیز از جنس «قیمت» است. قیمت پیشنهادی اغلب این املاک بسیار بیشتر از سطح مورد انتظار متقاضیان مسکن است و فروشندگان این املاک همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی بالای خود در شرایطی که روند تنزل قیمت مسکن آغاز شده، اصرار دارند. به‌عنوان مثال قیمت پیشنهادی فروش یک واحد آپارتمان ۱۲۴ مترمربعی نوساز فول امکانات واقع در طبقه سوم یک آپارتمان پنج طبقه در هفت حوض نارمک، مترمربعی ۲۰ میلیون تومان است؛ در حالی که قیمت مورد انتظار متقاضیان در بازار کنونی پس از بیش از دو ماه روند کاهش قیمت، حداکثر مترمربعی ۱۷ میلیون تومان است. از این نمونه‌ها که اختلاف قیمتی بین یک تا بعضا چهار یا پنج میلیون تومانی با قیمت مورد انتظار متقاضیان مسکن نوساز دارند، در بازار بسیار پرتعداد است و همین امر سبب شده معدود خریداران بازار مسکن از معامله این قبیل املاک به کلی منصرف شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
یکی از خریداران اصلی آپارتمان ها، شرکت ها می باشند که سودهای حاصل از قرارداد های خود را برای خرید آپارتمان در اطراف یا همسایگی محل شرکت ، اختصاص می دهند.

در واقع یکی از عوامل اصلی تورم و افزایش قیمت مسکن همین شرکت ها می باشند. و الا در شرائط کاهش ارزش ریال و افت قدرت خرید مردم، خریداران واقعی و مردم با این عمل شرکت ها، دیگر قدرت و توان خرید مسکن را نخواهند داشت.

ایکاش در این خصوص یک بررسی میدانی انجام شود تا معلوم گردد که چند درصد از خرید و فروش های انجام شده در یکی دو سال گذشته توسط مردم و خریداران واقعی و چند درصد توسط شرکت ها انجام شده است؟
بنام خدا
باسلام
متری ۷میلیون هم زیاد است. عید پیاز کیلویی ۱۷هزار تومان بود الانه کیلویی ۱۰۰۰تومان است. عرضه با توان خرید باید سازگار باشدکه نیست.
هزینه های ساخت رفته بالا؛ توقع بیجایی هست که نوسازها ارزون باشن
سه شنبه سیاه بورس
سقوط بیسابقه وتاریخی والبته قابل پیش بینی بورس !!!
شاخص کل تنها در ۴ ساعت حدود ۱۱۰۰۰ واحد معادل تقریبی ۴ درصد سقوط کرد
همه فروشنده شدند
متری هفده میلیون!!!! یه خواب ببینی قدرت خرید مردم ایران نهایتا متری چهار پنج تومنه بیشتر از اون افسانه هست....تازه از این ببعد موج کاهش جمعیت هم میاد....
سازندگان آپارتمان ترجيح ميدهند آپارتمانهاي با متراژ بالا بسازند چون تامين
پاركينگ برايشان سخت است و قوانين شهرداري هم براي تامين پاركينگ بسيار دشوار است كه البته مشكل با پول حل ميشود بطوري كه قيمت آپارتمان را تا
متري بيش از يك مليون تومان بالا ميبرد .
ای مردم فقط فقط نخریدن با قیمتهای کاذب. نخرید.........................................................
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر