بازدید 10047
۴
پیمانکار داربست تبرئه شد

رای پرونده برق گرفتگی کودک۸ساله در ورزشگاه آزادی

کد خبر: ۹۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 15 October 2019

پس از پایان دیدار پرسپولیس - نفت آبادان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، یک کودک ۸ ساله که فرزند یکی از دکه داران ورزشگاه بوده در اثر تماس با داربست فلزی دچار برق‌گرفتگی شده و پیش از رسیدن آمبولانس و نیرو‌های امدادی فوت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دادگاه پرونده فوت این کودک ۸ ساله در جدیدترین بررسی‌ها به این نتیجه رسید که پیمانکار داربست در این فاجعه نقشی نداشته و درواقع بخشی از تقصیر‌ها به گردن پیمانکار برق بوده است. پیمانکار داربست در دفاعیه خود ادعا داشت مشکل از برق بوده و چرا باید سیم‌های تیر برق بدون محافظ آزاد می‌ماند تا اتصالی کند؟ که دادگاه پس از این ادعاها، تصمیم به تبرئه پیمانکار داربست گرفت و در رأی اولیه، پیمانکار برق ۵۰درصد مقصر معرفی شد.

همچنین ورزشگاه آزادی هم ۵۰ درصد مقصر این پرونده شناخته شد؛ این درحالی است که پیمانکار برق به رأی صادره اعتراض کرده، اما جالب اینجاست ورزشگاه آزادی تقصیر خود را به طور کامل پذیرفته و اعتراضی نداشته است.

فوت کودک 8 ساله

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بنام خدا
باسلام
از کارشناس برق و تاسیسات نظر یخواهید . سیم های برق غیر اصولی بوده و از تبر برق بیرون زده. داربست به تیر برق نصب شده. در ضمن آیا ورزشگاه ۵۰ساله آزادی هنورز ناسیسات سرپایی و موقت باید نصب شود؟بایستی در این اتفاق شدت برخورد بعمل بیاید تا ان انسانها گرامی داشته شود. بحث تنها دیه نیست که ورزشگاه از طریق بیمه بپردازد و خلاص. برقرسانی در بسیاری از مغبر و پارکها غیر اصولی است.ایمنی باید سر لوحه باشد.
جالبه بدونید اکثر تیرهای چراغ برق در سطح شهر ها و پارک ها هینجورین و فقط با کمی لنت محافظت شدن که این لنت ها به مرور زمان خاصیتشون رو از دست میدن و میفتن و سیم لخت برق یا به بدنه تیر اتصالی می کنه یا بصورت آزاد و بدون محافظ قرار میگیره . برای اثبات این حرف هرکسی می تونه به تیر های چراغ برق اطراف خودش دقت کنه
در جاده تبریز -بستان اباد در استان اذربایجان شرقی تالاب قوریگل وجود دارد و پارکی در اطراف آن قرار دارد. سیمهای برق از محفظه تیرههای فلزی برق به بیرون زده و با چسب برق(لنت) محافظت شدن که به مروز دارن میوفتن.چندین بار در شهر های شاهرود و قم و... در پارکها کودکان بدین شکل دچار برق گرفتگی شدن. از مسئولین سازمان شهرداریهای کشور خواهشمندیم بخشنامه سراسری کنن تا جلو این اتفاقات گرفته بشه.
چرا افرادی که تحصیلات برقی ندارن یا صلاحیت انجام کار ندارد دست به این کار میزنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی