بازدید 4148
۱

تقاضای ۱۷ موسسه آموزش عالی برای تجمیع

کد خبر: ۹۳۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ 14 October 2019

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه ظرفیت ۱۸ دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید صفر شده است، اعلام کرد: ۱۷ موسسه نیز به علت فقدان جذب دانشجو درخواست تجمیع به وزارت علوم دادند.

به گزارش وزرات علوم، علی خاکی صدیق درباره درخواست انحلال و تجمیع مراکز آموزشی عالی غیردولتی، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ظرفیت ۱۸ مؤسسه غیردولتی غیرانتفاعی تقریباً به صفر رسید که لزوماً به معنای تعطیلی مؤسسه نیست، اما اگر در گذر سال‌ها این مسئله تکرار شده و مسئولان این مؤسسات فکری برای جذب دانشجو نکنند به صورت خودکار منجر به تعطیلی می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از این مراکز هم ظرفیت پذیرش دانشجو کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: ۱۷ مؤسسه غیردولتی هم تقاضای تجمیع دادند و تعدادی نیز درخواست انحلال کرده‌اند چرا که در سال‌های قبل ظرفیت‌های آنها تقریباً صفر شده، رشته‌های بدون متقاضی داشتند یا به علت کیفیت پایین فاقد متقاضی بودند.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: مراکز غیردولتی تهران و اطراف تهران کمتر دارای چنین مشکلاتی هستند چون متقاضی بیشتری دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم، همچنین درباره گسترش رشته‌های دارای کاربرد و دانش جدید در دانشگاه‌های بزرگ ایران گفت: تقاضاهایی که به دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای گسترش رشته‌ها ارسال می‌شود، دارای زمینه‌های اشتغال تضمین شده، کاربرد و دانش جدید است.

وی افزود: دانشگاه‌های بزرگ به دنبال رشته‌های سنتی و کم‌متقاضی فعلی نیستند.

خاکی صدیق افزود: استادان این دانشگاه‌ها روی برنامه‌های جدید درسی کار می‌کنند، از نظر علمی توانمند هستند و تعدادی از آنها در همین کارگروه‌های تخصصی وزارت علوم عضویت دارند و این وزارتخانه ضرورتی برای ممیزی رشته‌های درخواستی این دانشگاه‌ها نمی‌بیند.

وی اعلام کرد که رشته‌های درخواستی دانشگاه‌های بزرگ به طور مستقیم در شورای گسترش آموزش عالی بررسی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط دانشجو بدیم بیرون؟
خود فرد خانواده و اطرافیانش توقع شغل نداشته باشن؟
اخرم باید با مدرک لیسانس و بالاتر بریم اسنپ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر