بازدید 3352
۳

وزیر جنجالی کره جنوبی استعفا کرد

«چو» که پیش از این مشاور رئیس جمهوری کره جنوبی در امور مدنی بود و اوایل ماه سپتامبر به این سمت برگزیده شد، قرار بود در دادگستری این کشور اصلاحاتی انجام دهد، اما عمرش قد نداد و زیر فشار افکار عمومی استعفا کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 14 October 2019
«چو کوک» وزیر دادگستری کره جنوبی که منتقدان و مخالفانش از چند روز پیش به دلیل آنچه که سوء استفاده خانواده وی از قدرت می‌نامند در خیابان‌های سئول تجمع کرده بودند به طور غیر منتظره‌ای امروز دوشنبه استعفا کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد «چو» که پیش از این مشاور رئیس جمهوری کره جنوبی در امور مدنی بود و اوایل ماه سپتامبر به این سمت برگزیده شد، قرار بود در دادگستری این کشور اصلاحاتی انجام دهد، اما عمرش قد نداد و زیر فشار افکار عمومی استعفا کرد.

سرمایه‌گذاری‌های در یک صندوق مالی و همچنین نحوه پذیرش فرزند دختر وی در یکی از دانشگاه‌های معتبر سئول، از جمله اتهامات وزیر دادگستری کره جنوبی بود خانواده چو چندین بار بازجویی شده بودند.

چو بعد از استعفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: نباید به خاطر اتهامات خانواده من، بار اضافی بر روی دوش دولت و رییس جمهوری بگذارم زمان آن رسیده است که با هدف موفقیت اصلاحات در دادرسی، استعفا کنم.

در عین حال یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی هم تایید کرده است که «مون جائه این» رییس جمهوری این کشور با استعفا چو کوک موافقت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اون وزیر رو با مردم کره جنوبی ؛ مقایسه کنیم با مسئولین و مردم ایران !!!!!!!!!!!!!

چه بنالیم که از ماست که بر ماست .........................
یعنی کی ما میشیم کره جنوبی
اینکارا که اینجا عادیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل