بازدید 9829
با کاروان اربعین حسینی؛

پیش‌بینی افزایش ۲ میلیون نفری زائران اربعین نسبت به سال ۹۷/ فیلم: چرا پیاده‌روی شبانه؟ / هر ۵ ثانیه یک نفر از مرز مهران خارج می‌شود/ مصدومیت ۲۳ زائر ایرانی در تصادف ون و مینی‌بوس/ فیلم: اگر جای مسئولان بودید، چه می‌کردید؟

با نزدیک شدن به روز اربعین، ازدحام جمعیت در مرز‌های کشورمان به نسبت روز‌های گذشته کاهش یافته، اما ترافیک محور‌های منتهی به نقاط مرزی خیر، چراکه موج بازگشت زائران آغاز شده و احتمالا طی امروز و فردا شمار آن‌هایی که به کشور باز خواهند گشت با آن‌هایی که کشورمان را به مقصد عتبات عالیت ترک خواهند کرد برابری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 14 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری است که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد، گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به روز اربعین، ازدحام جمعیت در مرز‌های کشورمان به نسبت روز‌های گذشته کاهش یافته، اما ترافیک محور‌های منتهی به نقاط مرزی خیر، چراکه موج بازگشت زائران آغاز شده و احتمالا طی امروز و فردا شمار آن‌هایی که به کشور باز خواهند گشت با آن‌هایی که کشورمان را به مقصد عتبات عالیت ترک خواهند کرد برابری خواهد کرد.

همین موضوع موجب شده تا مسیر‌های منتهی به مرز‌ها در هر دو سمت رفت و برگشت پرترافیک شود و تردد در آن‌ها با دشواری‌هایی همراه باشد. دشواری‌هایی که به نسبت سال‌های گذشته بیشتر است، هرچند توسعه این محور‌ها و زیرساخت‌های مرزی کشورمان در سال‌های اخیر در دستور کار بوده و به گواه زائران، بهبود و رشد چشمگیری را در مرز‌های کشورمان شاهدیم.

استقبال از این سفر معنوی آنقدر رشد داشته که وزیر اطلاعات افزایش ۲ میلیون نفری زائران ایرانی در اربعین امسال به نسبت سال گذشته را پیش بینی می‌کند و تاکید دارد که برداشته شدن روادید سفر به عراق در این خصوص نقش موثری ایفا کرده است. موضوعی که ظاهرا موجب شده این سفر از برخی آسیب‌هایی که در گذشته با آن‌ها مواجه بود، فاصله‌ای چشمگیر بگیرد و دیگر نه شاهد شکسته شدن نرده‌ها در مرز‌ها باشیم و نه تردد بین دو کشور با کارت ملی!

این بسته به مرور با اخبار مرتبط تکمیل می‌شود...
 
فیلم: اگر جای مسئولان بودید، برای تسهیل حضور مردم در راهپیمایی اربعین چه می‌کردید؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید : 253
افزایش 3 برابری تردد زائران از مرزهای خوزستان
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۷:۴۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از افزایش سه برابری تردد زائران اربعین حسینی از گذرگاه‌های مرزهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، گفت: مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز یکشنبه (21 مهر) 93 هزار و 123 نفر بود که این عدد شامل خروج 34 هزار و 263 و ورود 54 هزار و 275 زائر ایرانی است. همچنین روز گذشته از این مرز خروج سه هزار و 233 و ورود یک هزار و 379 زائر خارجی ثبت شد.

بهرامی‌نیا با بیان اینکه در این روز 56 هزار و 121 نفر از مرز چذابه تردد کردند، تصریح کرد: از این میزان 32 هزار و 551 زائر ایرانی از مرز خارج و 23 هزار و 85 زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

افزایش حجم بازگشت زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۷:۱۹

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا گفت: تردد زائران در ورودی و خروجی مرزهای چهارگانه روان و بدون مشکل است. امروز نسبت به روز گذشته با حجم بیشتری از موج بازگشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) روبه رو بودیم و پیش بینی می کنیم در روزهای آینده و نیز اواخر هفته و همچنین روز اربعین با افزایش ورود زائران به کشور مواجه خواهیم بود.

انتقال ١١٢ زائر به کشور توسط بالگردهاى اورژانس
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۶:۲۵

پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از امدادرسانى و انتقال ١١٢ مصدوم و بیمار در مرزهاى کشور توسط بالگرد هاى اورژانس هوایى خبر داد و گفت: بالگردهاى اورژانس هوایى در مرزهاى کشور در ۵۶ مورد مأموریت به ١١٢ نفر از زائران اباعبدالله الحسین (ع) امدادرسانى کردند. از این تعداد ۶۵ نفر از مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی و ۴٧ نفر مربوط به حوادث غیرترافیکى بوده اند.

پروازهای برگشت زودتر از موعد تکمیل شده است
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۴:۲۲

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: خوشبختانه امسال تا کنون مورد خاصی مبنی بر گران فروشی در جابجایی زائران اربعین حسینی از تهران به مرزهای چهارگانه نداشتیم و شاهد کمترین تخلفات بودیم و تقریباً نرخ‌های اعلامی هم در انتقال زائران به صورت زمینی و هم هوایی رعایت شده است.

اسفنانی گفت: در بازرسی از آژانس‌های هواپیمایی به جز یک مورد که برای آژانس متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد، همه آژانس‌ها نرخ مصوب اعلامی از سوی سازمان هواپیمایی را رعایت کردند. موضوعی که قدری نگران‌کننده شده، این است که ظرفیت پرواز‌های برگشت زودتر از موعد تکمیل شده است. در همین راستا پیشنهادی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان دادیم تا در صورت امکان تعداد پروازهای بازگشت افزایش یابد یا اینکه فعالیت هواپیماها را تا دوم یا سوم آبان ادامه دهند تا زائران ایرانی در عراق معطل و دچار مشکل نشوند.

مصدومیت ۲۳ زائر ایرانی در تصادف ون و مینی‌بوس در نزدیکی نجف +‌اسامی
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۴:۱۴

تصادف ون با مینی بوس که صبح امروز در محدوده پل دیوانیه واقع در ۶۰ کیلومتری شهر نجف رخ داد، منجر به جان باختن 4 زائر و مصدومیت ۲۳ زائر ایرانی شد. مرکز فرماندهی، کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر درباره این حادثه اعلام کرد: سرنشینان ون و مینی بوس از ساکنان شهرهای شیراز، مشهد، کرمان و بوشهر بوده و مصدومان در حال انتقال به مرز مهران برای ورود به کشور هستند.

بنابر اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان به داخل کشور به بیمارستان جمهوری در حله اعزام شده است.


اسامی مصدومان حادثه برخورد ون و مینی بوس بدین شرح است:


-بهنام نصرت اله
-بهادر نصرت اله
-حبیبه ملکی
-سید علی موسوی
-معصومه تقی زاده
-زیبا الماس زاده
-مهدی ذورقی
-عاطفه نیک وان
-محمد نوروزی فرزند آقاجان
-فریبا نوروزی فرزند علی کاظم
-سپیده نوروزی فرزند محمد
-فاطمه نوروزی فرزند علی کاظم
-خلیل نوروزی فرزند کاکاخان
-ابراهیم نوروزی فرزند آقا جان
-محمد مومنی فرزند اکبر
-فاطمه سیف الدینی فرزند علی
-صدیقه ایزدی فرزند حسین
-زهرا مومنی فرزند محمد
-حسین مومنی فرزند محمد
-ماشاله جباری
-زهرا مهرابی
-فاطمه السادات حسینی
-رحیم محرابی

حوادث جاده‌ای اربعین ۳۲ درصد کاهش یافت
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۴:۱۲

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با وجود سه برابر شدن جمعیت زائران و ترددها در اربعین امسال با بسترسازی مناسب با مشکلات کمتری مواجه هستیم به گونه ای که در ایام اربعین حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.

سردار سیدکمال هادیانفر افزود: با اقداماتی که پلیس راهور از ماه گذشته در پیش گرفته تمهیدات ترافیکی در طول چهار مرز کشور اتخاذ شده است و در این راستا سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم؛ مدیریت ترافیک، ایمنی سفر زائران در ناوگان مسافربری و ناوگان شخصی و همچنین تسهیل در تردد زائران اهداف سه گانه پلیس راهور است.

وی تاکید کرد: زائرانی که هنوز قصد سفر به عتبات را دارند حتما باید زمان را مدیریت کنند همچنین زائرانی که قصد بازگشت به کشور را دارند سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. زائران حتما باید در این ایام از فرصت برگشت استفاده کنند که بتوانیم بر ترافیک مدیریت داشته باشیم و کمترین گره ترافیکی و روان‌سازی ترافیک و حوادث را داشته باشیم.

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۴:۰۰

فیلم: دسته بزرگ زوار عزادار عراقی که به سمت کربلا در حرکت هستند و در طول مسیر جمعیت شان افزوده می شود؛ جمعیتی بزرگ که از چند ده هزار تجاوز می‌کند:

تعداد بازدید : 278
اختصاص بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های کشور به زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۳۹

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: ۱۲ هزار اتوبوس در کشور وجود دارد که از این تعداد ۹۰۰۰ دستگاه برای انتقال زائران اربعین اختصاص یافته است. ۳ هزار اتوبوس از این ۹ هزار دستگاه به مرز مهران و استان ایلام و ۶ هزار دستگاه نیز به سه مرز دیگر اختصاص یافته است.

وی افزود: ظرفیت مسافرگیری اتوبوس‌های بین شهری در مرزهای چهارگانه افزایش یافته است و با توجه به حجم زیاد زائران، اتوبوس‌ها تا ۴۰ نفر نیز مسافرگیری می‌کنند.

آخرین تغییرات جوی شهرهای مرزی کشور و عتبات عالیات
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۳۷

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی مرز خسروی (قصر شیرین) طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان مرز خسروی فردا (۲۳ مهر) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۴ مهر) کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی مرز مهران گفت: آسمان مهران فردا (۲۳ مهر) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین طی پس فردا (۲۴ مهر) آسمان مهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در این روز در خنک‌ترین زمان به ۲۳ درجه سانتیگراد و در گرمترین زمان به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان شلمچه (خرمشهر) نیز طی فردا و پس فردا (۲۳ و ۲۴ مهر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد خواهد بود. حداقل دما طی این دو روز ۲۳ و حداکثر دما ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی نجف طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان نجف طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری به‌تدریج همراه با وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان کاظمین نیز طی فردا (۲۳ مهر) صاف، گاهی همراه با افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. طی روز چهارشنبه (۲۴ مهر) نیز دمای کاظمین در گرمترین زمان به ۳۷ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی کربلا طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان کربلا فردا (۲۳ مهر) صاف تا کمی ابری به‌تدریج همراه با وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی پس فردا (۲۴ مهر) هوای کربلا صاف گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود. دمای هوا در این شهر درگرم‌ترین و خنک ترین زمان به ۳۸ و ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان ایلام طی فردا و پس فردا (۲۳ و ۲۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

شناسایی و خنثی‌شدن دو مورد بمب‌گذاری در مسیر زائران در خوزستان
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۴۶

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: همه نیروهای موثر بر امنیت، از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج، دستگاه قضا و... پای کار آمده‌اند و برای حفظ امنیت این مراسم تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر افرادی قصد داشتند تا نسبت به مخدوش کردن امنیت کشور اقداماتی انجام دهند. در ایام مناسبتی مانند اربعین یا محرم دشمنان هوس می‌کنند تا ضربه‌های امنیتی به کشور وارد کنند تا امنیت کشور را خدشه‌دار کنند. تا کنون دو مورد که قصد بمب‌گذاری در مسیر کاروان‌های زائران اربعین در استان خوزستان را داشتند، شناسایی و نقشه آن‌ها خنثی شد و نتوانستند مرتکب جنایات خود بشوند. همچنین تا کنون از متجاوزان 50 قبضه اسلحه جنگی کشف و ضبط شده است و در این زمینه توانسته‌ایم توان اقدام عملیاتی را از این افراد بگیریم.

آخرین آمار سامانه سماح
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۲۹

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین آمارها ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر مشتاق زیارت امام حسین (ع)برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و هر روز که به اربعین نزدیک تر می شویم از شدت روند تعداد ثبت نام نسبت به روزهای اول کم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر در پیاده روی اربعین حضور دارند و بسیاری از ثبت‌نام کنندگان نیز از این سفر معنوی بازگشتند و تعداد زیادی نیز در روز اربعین در عراق حضور خواهند داشت.

۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه مهیای بازگشت زائران در مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۶

سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین‌(ع) استان ایلام با بیان اینکه امسال به علت تقویت زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی میزان نارضایتی‌های زائران نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، گفت: سپاه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز مهران ۲۵ موکب دایر کرده است. علاوه بر آن در بخش بهداشت و درمان یک بیمارستان صحرایی با ۴۵ نفر کادر توسط سپاه در مرز مهران مستقر شده و همچنین برای اسکان زائران یک ظرفیت ۱۵ هزار نفری نیز ایجاد شده است.

وی در پایان با اشاره به استقرار بالگردهای سپاه در مرز بین‌المللی مهران، بیان کرد: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر برای حمل و نقل زائران در موج بازگشت از سوی سپاه آماده است.

استاندار ایلام: به 3500 اتوبوس برای بازگشت زائران نیازمندیم
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۵

قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر برسد، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیاز داریم. نباید زائران را مجبور کنیم اول به استان‌های همسایه و بعد به مقصد خود بروند بلکه ، بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیرها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

رییس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه پیش‌بینی کرد که در ۱۰ روز آینده حدود ۲ و نیم میلیون زائر از مرز مهران تردد خواهند کرد و ما هم اکنون 60 درصد زائران از مرز مهران تردد می‌کنند که این آمار در مسیر برگشت بیشتر نیز خواهد شد.

سلیمانی گفت: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده غذایی، صبجانه، نهار و شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف و نیاز خواهیم داشت. کمک‌های خوبی از وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان و خیرین جمع شده است و عددی بالای ۲۰ میلیون بطری آب جمع آوری شده است و ذخیره سازی آب معدنی در دستور کار است.

هر پنج ثانیه یک نفر از گیت‌های مرز مهران عبور می‌کند
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۴

سردار دولتخواه، معاون فناوری و اطلاعات ناجا گفت: از اول ماه صفر تاکنون دو میلیون و ۷۳۵ هزار و ۲۹۰ نفر برای زیارت اربعین از کشور خارج شده اند؛ ۲ میلیون و ۶۷۳ هزار زائر اربعین حسینی از چهار مرز مهران، ​ شلمچه، چذابه و خسروی رفته اند و ۶۱ هزار و ۵۴۶ نفر از مرز هوایی کشور برای زیارت اربعین حسینی خارج شده اند.

وی گفت: از آمار تردد‌های زائران در مرز‌های زمینی سهم مهران ۵۶.۴ درصد، شلمچه - ۲۵ درصد مرز شلمچه، چذابه - ۱۱.۴ درصد و بقیه هم سهم مرز خسروی هم است. با توجه به افزایش آمار خروج در مرز مهران که پر ترددترین مرز محسوب می‌شود، در هر پنج ثانیه یک نفر از گیت‌های این مرز عبور می‌کند.

فیلم: آیا پیاده‌روی اربعین برای خانم‌ها مناسب است؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۰

از جمله نکات چشمگیر در راهپیمایی اربعین حسینی، حضور پررنگ خانم هاست. اما آیا این پیاده روی برای آنها سخت نیست؟ پاسخ برخی زائران خانم به این سوال را ببینید و بشنوید:

تعداد بازدید : 242
۸۰ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۳۵

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا با اشاره به ورود بیش از ۸۰ هزار زائر پاکستانی علاقمند به نظام جمهوری اسلامی ایران از مرز میرجاوه به کشور عزیزمان گفت: اگر نیت الهی باشد انجام وظایف اجر و ثواب معنوی خواهد داشت و اگر ما توفیق زیارت کربلا را نداشتیم می توانیم در اینجا نذرمان را با خدمت به زوار پاکستانی ادا کنیم و این فرصت به دست آمده را توفیقی برای خدمتگزاری به زوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) بدانیم.

اولین پرواز بین المللی فرودگاه بجنورد به مقصد نجف اشرف انجام نشد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۲۴

مدیر فرودگاه بجنورد با اشاره به اینکه قرار بود تا اولین پرواز بین المللی فرودگاه بجنورد به مقصد نجف اشرف طی امروز صورت گیرد، گفت: تا این ساعت‌( 11:07) از روز هنوز پروازی از این فرودگاه به سوی نجف اشرف انجام نشده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این پرواز باید توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام شود و ظرفیت پروازی در نظر گرفته شده برای انجام این پرواز 150 نفر بوده است.

طرح نظارتی ویژه اربعین کلید خورد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۶

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) مهران گفت: طرح نظارتی ویژه اربعین حسینی (ع) و نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالاها و خدمات با بازرسی‌های نوبه‌ای و گشتهای مشترک با حضور کارشناسان و بازرسان سازمان صمت استان، اداره صمت مهران، نماینده دادستانی، اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و واحد بازرسی و نظارت اصناف در بخشهای کالایی و خدمات با بکارگیری بیش از بیست نفر در قالب تیمهای بازرسی در سطح بازار شهرستان مهران، پایانه اربعین و... در حال انجام است. این طرح نظارتی تا عادی شدن وضعیت بازگشت زائرین عتبات عالیات در سه نوبت صبح، عصر و شب در حال انجام بوده و با آن دسته از متخلفین احتمالی بازار شهرستان مهران وفق مقررات در قالب شعب سیار تعزیرات حکومتی برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

وی اظهار کرد: ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران با شماره ۱۲۴ بصورت شبانه‌روزی و زنده آماده دریافت اخبار و گزارشات حوزه اقتصادی بخصوص بازار شهرستان مهران است.

فیلم: ماساژ پاهای خسته زوار
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : 203
بهره‌برداری از سامانه‌های تله مدیسین در پایانه‌های مرزی
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۰:۵۳

سرهنگ دکتر محمد رضا حسینی، معاون بهداد ناجا به ایسنا گفت: به منظور تقویت پشتیبانی از ماموریت اربعین، سامانه‌های پزشکی از راه دور (تله مدیسین) معاونت بهداد ناجا در چهار پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی راه‌اندازی شده است؛ این سامانه‌ها با قابلیت برقراری ارتباط با بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) ناجا و ستاد اربعین ناجا واقع در مرز مهران، امکان ارائه مشاوره‌های پزشکی و مداخلات درمانی از راه دور را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه از به کارگیری دو سامانه مجهز درمانگاه سیار خبر داد و اظهارکرد: یکی از این سامانه‌ها در مرز مهران و سامانه دیگر با استقرار در مرز چذابه آماده ارائه خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی به کارکنان شرکت‌کننده در ماموریت اربعین و زائران هستند.

حسینی تهیه ۲۰ هزار عدد کیف بهداشتی محتوی ماسک ساده و فیلتردار، صابون، خمیر دندان، مسواک، اسپری دفع حشرات و چسب زخم را از دیگر تمهیدات پیش‌بینی شده در این راستا عنوان کرد. افزون بر این طی رایزنی‌های معاونت بهداد با معاونت عملیات و هوا ناجا و ستاد اربعین تدابیر لازم در خصوص انتقال هوایی مجروحان احتمالی در جریان ماموریت اربعین صورت گرفته است.

پیش‌بینی افزایش 2 میلیون نفری زائران اربعین نسبت به سال گذشته
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۰:۴۳

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: با همت همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان خوزستان نسبت به سال گذشته مشکلات کمتر شده است و شاهد شرایط مطلوب تردد زائران از مرزها هستیم. امسال استقبال زائران نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته و با توجه به برداشته شدن روادید بین دو کشور ایران و عراق، حضور زائران نیز افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: پیش‌بینی شده است امسال 2 میلیون زائر نسبت به سال گذشته به شمار زائران اربعین حسینی افزوده شود.

وی ادامه داد: با توجه به کم و کاستی‌هایی که در مرزها وجود دارد، مسئولان باید نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند. حل این مشکلات باید انجام گیرد تا در روزهای باقی مانده به اربعین حسینی و همچنین برای سال آینده در زیرساخت‌ها مشکلی نداشته باشیم و بهتر پاسخگوی زوار امام حسین (ع) باشیم.

فیلم: چرا پیاده روی شبانه؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۸:۰۰

آنهایی که در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند، می‌دانند که بسیاری از زائران ساعاتی بعد از نیمه شب را برای شروع پیاده‌روی اربعین انتخاب می‌کنند. اما چرا؟

اگر کنجکاو هستید که پاسخ این سوال را بدانید، توجه شما را به پاسخ برخی زائران در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» جلب می‌کنیم:

تعداد بازدید : 418
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان