بازدید 3105
۱

جانسون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه

کد خبر: ۹۲۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ 13 October 2019

نخست وزیر انگلیس با ابراز «نگرانی عمیق» از تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه از رئیس جمهور ترکیه خواست تا به این عملیات نظامی پایان داده و به روند گفتگوها جهت دستیابی به آتش بس وارد شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از گاردین، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، از رئیس جمهور این کشور خواست تا به این عملیات تهاجمی پایان داده و با دیدگاه دستیابی به یک آتش بس وارد روند گفتگو شود.

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که «بوریس جانسون عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را عامل تشدید بحران انسانی در منطقه و تضعیف پیشرفت حاصله در برابر داعش می داند».

وی در ادامه افزود: «نخست وزیر [انگلیس] تأکید کرد که ترکیه شریکی مهم برای لندن و یک متحد ناتو است. او [جانسون] نقش ترکیه را در خط مقدم مبارزه با [داعش] و سخاوت و خیرخواهی این کشور در حمایت از پناهجویانی که از جنگ داخلی سوریه گریخته اند، تصدیق می کند. اما نخست وزیر به صراحت اعلام کرد که انگلیس از عملیات نظامی ترکیه حمایت نمی کند».

به موازات درخواست لندن از آنکارا برای توقف عملیات نظامی در سوریه و ورود به روند گفتگوها برای دستیابی به آتش بس، دولت فرانسه صادرات تسلیحات ساخت این کشور به ترکیه را که ممکن است در عملیات تهاجمی علیه کردها در سوریه بکار رود، متوقف کرد. در همین ارتباط، وزارتخانه های دفاع و امور خارجه فرانسه با اعلام مخالفت پاریس با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از توقف صادرات تسلیحات به این کشور خبر دادند.

پیش از آن نیز وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که صادرات تسلیحات این کشور به ترکیه متوقف خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جان مردم برای غربیها مهم نیست و فقط ادای حقوق بشر را در میاورند و اینقدر لفتش میدهند تا ترکیه به همه اهدافش برسد و تا پول بدهد مشکلی برای کشتن ادمها نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان