بازدید 5949

فعالیت روبات های پلیس در آمریکا

امروزه در آمریکا ربات‌هایی وجود دارند که باعث برقراری امنیت در شهر‌های این کشور می‌شوند، اما بنابر گزارش‌ها "ربات‌های پلیس" موسوم به (RoboCops) که در پارک‌ها و اماکن عمومی حرکت می‌کنند هنگامی که افراد از آن‌ها کمک می‌خواهند به آن‌ها اعتنایی نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۲۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ 15 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دنیای رباتیک در جهان امروز به اندازه‌ای پیشرفت کرده که ربات‌ها بسیاری از نیاز‌های ما را برطرف می‌کنند. در این راستا ربات‌هایی هم برای تامین امنیت وجود دارند که می‌توانند مکان‌هایی مانند بانک‌ها، مراکز خرید و بیمارستان‌ها را زیرنظر بگیرند. هرچه جهان بیشتر خودکار می‌شود، ربات‌های بیشتری جایگزین انسان‌ها می‌شوند، اما آیا این ربات‌ها همیشه و در هر زمان می‌توانند پاسخگوی نیاز انسان‌ها باشند؟
فعالیت روبات های پلیس در آمریکا
بنابر گزارش‌ها اخیرا هنگامی که یک خانم به نام "کوگو گوبرا" (Cogo Guebara) در پارکی در لس‌آنجلس متوجه شد بین چند فرد درگیری رخ داده است از ربات‌های پلیس کمک خواست، اما این ربات تنها گفت: کنار بروید و هیچ کمکی به وی نکرد.

به گزارش ان. بی. سی. نیوز هنگامی که یک زن در پارکی در نزدیکی لس آنجلس افرادی را دید که در حال دعوا هستند و از یک ربات پلیس که در حال گشت زنی در همان حوالی بود درخواست کمک کرد، اما این ربات صرفاً به او گفت که کنار بروید و در مسیر از پیش تعیین شده خود به حرکت ادامه داد و هیچ کمکی به وی نکرد.

این ربات تا زمانی که افراد دیگر به طور مستقیم با ۹۱۱ تماس گرفتند هیچ کمکی نکرد و پس از این اتفاق برای افراد این سؤال پیش آمد که وجود این ربات‌ها در واقع چه مزیتی دارد.

این خانم در مصاحبه‌ای گفت: من در ابتدا فکر کردم ممکن است دوربین این ربات دچار نقص فنی شده باشد بنابراین حتی برای اینکه بتوانم کمکی از او بگیرم به او نزدیک‌تر شدم و دقیقا در مقابل لنز دوبینی که بر روی آن تعبیه شده قرار گرفتم، اما باز هم این ربات کاری نکرد.

"کاسمه لوزانو" (Cosme Lozano) رئیس پلیس پارک گفت: به همین دلیل است که ما تبلیغات زیادی را درباره این ربات‌ها انجام نمی‌دهیم چرا که این ربات‌ها به تازگی توسعه داده شده‌اند و نقص‌هایی دارند که می‌بایست آن‌ها را شناسایی و اصلاح کنیم.

این ربات‌های پلیس توسط شرکت "نایت‌اسکوپ" (knightscope) توسعه داده شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۷۰ عدد از این ربات‌ها در سراسر ایالات متحده قرار دارند. این ربات‌های خودکار با استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند و هدف از توسعه آن‌ها کمک به افراد و اعلام موارد مشکوک به پلیس محلی است. آن‌ها در برخی از مناطق مختلف ایالات متحده از جمله پمپ بنزین‌ها، فرودگاه‌ها و پارک‌ها مستقر شده‌اند.

البته با وجود عملکرد نادرست این ربات نمی‌توان ربات‌های دیگر توسعه یافته این شرکت را نیز همانند آن دانست چرا که این شرکت اخیرا ربات‌هایی توسعه داده است که می‌تواند در نبود نیروی‌های امنیتی از سارقان عکس بگیرد.

به این ترتیب نگهبانان می‌توانند استراحت کنند. البته به نظر می‌رسد که برخی از مردم به ربات‌های پلیس علاقه‌ای ندارند. در اوایل ماه جاری میلادی یک ربات امنیتی در ایالت کالیفرنیا از یک متهم ویدئو ضبط کرد. ضربه زدن به آن‌ها و تصادف با این ربات‌ها هم کاری نیست که بتوان به صورت اتفاقی مرتکب شد. دوربین‌های امنیتی شرکت "Knightscope" که در قالب یک ربات هستند هم بیش از ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارند.

بنابر اعلام این شرکت هم اکنون ۷۵ ربات "Knightscope" در ۱۵ ایالت آمریکا مستقر هستند و البته قرار نیست به این زودی‌ها جای نیرو‌های امنیتی را بگیرند. این ربات با راه رفتن اطراف خود را زیر نظر می‌گیرد و اگر سارقی قصد فرار داشته باشد و یا خودرویی را سرقت کرده باشد، فیلم وی را ضبط می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها