بازدید 3688

کاهش بیش از ۱۱ درصدی طلاق توافقی

کد خبر: ۹۲۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 12 October 2019

پرونده‌های طلاق توافقی از ۸۲ هزار و ۹۵۲ پرونده به ۷۴ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی در قوه قضاییه در نشست خبری گفت: در سه ماهه نخست امسال، طلاق توافقی بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است.

علی محمد زنگانه به فعالیت ۸۰۰ مرکز مشاوره با همراهی دادگاه خانواده اشاره کرد و افزود: با ارجاع پرونده طلاق‌های توافقی به مراکز مشاوره در سه سال گذشته، ۷۰ هزار صلح و سازش اتفاق افتاده، که ده درصد پایدار نبوده است، اما ۶۰ هزار مورد، صلح و سازش پایدار داشتیم.

وی افزود: بیش از هزار مشاور در این مرکز مشاوره با اولویت طلاق توافقی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی در قوه قضاییه با بیان اینکه به دنبال کیفی سازی و جریان پایدار صلح و سازش در حوزه طلاق توافقی هستیم گفت:: در انتهای سال ۹۷، چهار و ۶ دهم درصد پروند‌های وارده به محاکم در بحث طلاق توافقی، کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: پرونده‌های طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نزدیک به ۱۲ هزار پرونده کاهش داشته است.

زنگانه با بیان اینکه در طلاق توافقی ابتدا وارد روند کنترلی و سپس وارد روند کاهشی شده ایم، گفت:: پرونده‌های طلاق توافقی از ۸۲ هزار و ۹۵۲ پرونده به ۷۴ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده کاهش یافته است.

وی افزود: نتیجه این اقدام کاهش پرونده‌های ورودی طلاق به قوه قضاییه بوده است. آمار ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۱ و یک دهم درصد کاهش یافته است. همچنین در ۶ ماهه نخست امسال توانستیم روند درخواست طلاق از سوی زوج را کنترل کنیم، اما همچنان درخواست طلاق زوجه بالا است و قرار است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نیمه دوم امسال و سال ۹۹ این روند را کاهش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی