بازدید 14958
با کاروان اربعین حسینی:

به سمت مرز خسروی نروید! / خروج دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از کشور/ رکورد ثبت نام در سماح شکست/ تصادف مرگبار ۲ ون حامل زائران ایرانی در العماره/ نیاز جدی زائران به آب آشامیدنی در خاک عراق

بالغ بر سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و بیش از ۲.۳ میلیون نفر نفر از مرز‌های کشورمان عبور کرده و خود را به عتبات عالیات رسانده اند تا در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند. همین اعداد کافی است تا حدس بزنیم حال و هوای مرز‌های کشورمان چه بوده و هست و منظور مسئولان از افزایش آشمار زائران ایرانی به نسبت سال گذشته چیست.
کد خبر: ۹۲۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 12 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری‌ست که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و بالغ بر دو میلیون نفر از مرز‌های کشورمان عبور کرده و خود را به عتبات عالیات رسانده اند تا در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند. همین اعداد کافی است تا حدس بزنیم حال و هوای مرز‌های کشورمان چه بوده و هست و منظور مسئولان از افزایش آشمار زائران ایرانی چیست.

این در حالی است که به تاکید مسئولان و ایرانیانی که از مرز‌های مختلف کشورمان عبور کرده اند، اوضاع در سمت عراق خوب نیست و ضعف‌های شدیدی از جمله سختی‌های بسیار در تردد و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی به شدت مشهود است. ضعف‌هایی که تلاش شده برخی شان تدبیر شوند، اما همه آن‌ها رفع شدنی نیستند.

به عنوان مثال می‌شود به توافق صورت گرفته با طرف عراقی بری عبور تنها ۲۰ هزار زائر در روز از مرز خسروی اشاره کرد که موجب شده گاه پیش از ظهر این ظرفیت پر شده و مرز تا روز بعد مسدود شود. موضوعی مهم که مسئولان را مجاب کرده تا از زائران بخواهند مرز‌های دیگر مانند مهران را به جای خسروی برگزینند و از سفر به این نقطه مرزی پرهیز نمایند.

پنج دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر جان باختند!
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۲:۲۴

اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ۲۰ کیلومتر بعد از مرز مهران و در خاک عراق با یک اتوبوس دیگر برخورد کرده که ۶ نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، پنج نفر با اسامی احسان نوبخت ورودی ۹۳ مکانیک و نجمه هارونی ورودی ۹۳ صنایع که زن و شوهر بوده‌اند، مینا کرامتی راد ورودی ۹۱ مکانیک، حدیثه ملکی ورودی ۹۷ عمران و مطهره هاشمی ورودی ۹۶ هوا فضا در این سانحه جان خود را از دست دادند.

همچنین فرزند یکساله خانم کرامتی راد به نام علیرضا برهانیان نیز در این سانحه جان به جان آفرین تسلیم کرد و مهدی برهانیان پدر کودک و خانم ندا اکبری از دانش آموختگان نیز در کما بسر می‌برند.

گفتنی است از بین جانباختگان ۳نفر دانش آموخته دانشگاه و ۲نفر دانشجو بوده اند. این سفر به صورت خودجوش توسط جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان برنامه ریزی و انجام شده است.

فیلم: عزاداری گروهی افغانستانی‌ها در یکی از موکب‌های نجف
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۴۸
تعداد بازدید : 256
30 هزار زائر از مرز دوغارون وارد ایران شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۳:۴۳

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون طبق اطلاعات داده شده 30 هزار نفر از مشتاقان زیارت در قالب 30 کاروان از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و به سمت مشهد و کربلا اعزام گردیدند.

سردار محمدکاظم تقوی در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) مستقر در مرز دوغارون اظهار کرد: تا امروز استقبال بی‌نظیری در مبادی ورودی استان و نیز کشور از زائران و مشتاقان شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود: حال و هوای مرز دوغارون بسیار خاص است؛ امروز در این بازدید استقبال بی‌نظیر نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی را در نقطه صفر مرزی شاهد بودم همچنین اتحاد و همکاری خوب نیروهای مرزبانی در ورودی کشور با انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، ستاد اربعین و نیروهای مردمی سبب شده این شهرستان مرزی در پیشانی کشور همیشه سرآمد باشد.

وی تصریح کرد: امسال سومین سال متوالی است که مرز دوغارون شاهد ورود زائران اربعین حسینی از سمت افغانستان است و کار زیبایی که آستان قدس رضوی با استقرار موکب امام رضا(ع) در این نقطه صفر مرزی انجام داده، حال و هوای استقبال را رضوی کرده است.

انتقال هوایی 28 مصدوم حوادث ترافیکی عراق از خوزستان به فارس
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۳:۱۵

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از انتقال هوایی 28 نفر از مصدومان حوادث دو روز گذشته در عراق، به استان فارس خبر داد.

امین منصور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتقال مصدومان دو تصادف دو روز اخیر در عراق به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: 28 نفر از مصدومان حوادث دو روز گذشته در کشور عراق امشب (20 مهرماه) از طریق اورژانس هوایی و توسط کادر فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان، از بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر به استان فارس انتقال یافتند.

وی افزود: این جابه‌جایی بنا بر درخواست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پس از اخذ پذیرش برای تمامی مصدومین در بیمارستان‌های استان فارس از سوی مرکز MCMC آبادان توسط یک فروند هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

منصور گفت: همچنین روز گذشته ۲۵ نفر از ۵۳ مصدوم حوادث ترافیکی عراق که در بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر بستری بودند، به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند. این افراد نیز توسط سپاه ناحیه آبادان اسکان داده شدند و صبح امروز به شهر و دیار خود بازگشتند.

فیلم: توزیع غذای نذری توسط عراقی ها در میان زائران پیاده اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید : 271
استقرار پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرزهای خوزستان
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۲:۰۰

سرهنگ یدالله امیری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از خروج مواد مخدر از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه، کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر به همراه دیگر کارکنان اعزامی از استان‌های معین، در این پایانه‌ها مستقر شده‌اند. ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به همراه دو تیم سپکا، از ابتدای ایام اربعین تاکنون به صورت شبانه‌روزی در حال چهره‌زنی و پیشگیری از خروج مواد مخدر هستند.

امیری با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی در خصوص خروج مواد مخدر از مرز شلمچه و چذابه به کشور عراق گزارش نشده است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم با خادمان خود در نیروی انتظامی تعامل و همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اینکه افرادی که قصد سفر کربلا از مرز شلمچه و چذابه دارند از جاسازی مواد مخدر به هر روشی پرهیز کنند، عنوان کرد: ماموران انتظامی برای حفظ عزت و شان شهروندان ایرانی و جلوگیری از دستگیری آنان در کشور عراق در ایام اربعین، تمام توان خود را برای پیشگیری از این امر به کار بسته‌اند.

وی با بیان اینکه در صورتی که از فردی مواد مخدر کشف شود ضمن جلوگیری از سفر، گذرنامه وی نیز توقیف می شود، اظهار کرد: اگر پلیس کشور عراق از شخصی مواد مخدر کشف کند، علاوه بر رفتار سختگیرانه، مجازات‌های سنگینی برای آنان در نظر می‌گیرد.

انتقال هوایی دو بیمار قلبی از چذابه به اهواز
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۱:۳۱

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از انتقال دو بیمار قلبی از مرز چذابه به اهواز با بالگرد اورژانس خبر داد.

دکتر محمدامین زرگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ظهر امروز (20 مهرماه) از سوی درمانگاه اورژانس 115 در مرز چذابه جهت انتقال دو بیمار قلبی به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز درخواست اعزام بالگرد اورژانس هوایی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت این گزارش، بالگرد اورژانس هوایی به چذابه اعزام شد و در کمترین زمان ممکن هر دو بیمار قلبی که یک زن 65 ساله و یک مرد 56 ساله بودند، به اهواز انتقال یافتند.

فیلم: توقف عجیب خدمت‌رسانی درمانگاه هلال احمر در نجف
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۱:۱۹

از ساعاتی پیش، یکی از درمانگاه‌های هلال احمر کشورمان که در نجف اشرف، در مجاورت در ورودی حرم امیرالمومنین (ع) واقع شده، خدمات رسانی به مراجعان را متوقف کرده و اعتراض مراجعان را در پی داشته که با در بسته درمانگاه مواجه می‌شوند و توضیحی در این خصوص به ایشان داده نمی‌شود.

توضیحات برخی زائران در این باره را در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»:

تعداد بازدید : 291
افزایش 40 درصدی ورود زائران خارجی اربعین از مرز آستارا
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۸:۱۵

منصور بابایی، مدیر پایانه مرزی آستارا به ایسنا گفت: در سالجاری 16 هزار و 800 نفر زائر خارجی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه، ازبکستان و سایر کشورهای حوزه قفقاز از طریق مرز آستارا وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه زائران خارجی علاوه بر پای پیاده، با 270 دستگاه اتوبوس، 40 دستگاه مینی بوس و 100 دستگاه ون و خودروی شخصی از مرز آستارا عبور کردند، ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 40 درصدی دارد.

گفتنی است، در سال گذشته حدود 12 هزار زائر خارجی اربعین از مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند و حدود 15 هزار نفر زائر پس از شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین، از طریق این مرز به کشورهای خود بازگشتند.

پیش‌بینی بارش باران در ‌مرز خسروی
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۵۵

محمد خسروی، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه به تسنیم گفت: براساس تحلیل آخرین داده‎های هواشناسی، موجی ناپایدار از امشب تا اوایل روز دوشنبه جو منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارش باران تمام استان را در برخواهد گرفت افزود: علاوه بر وزش باد نسبتا شدید در بعضی ساعات، بارش‎هایی در سطح استان رخ می‌دهد و اگرچه بارش‎ها چشمگیر نیست اما به دلیل اولین بارش زراعی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه شرایط ناپایدار روز یکشنبه به ویژه عصر و شب در نیمه شرقی استان نمود بیشتری دارد گفت: بارش گاهی اوقات با رعدوبرق و در برخی نقاط احتمالا با آبگرفتگی معابر عمومی همراه خواهد شد. در نواحی شرقی استان کرمانشاه همچون کنگاور، سنقر و هرسین بارش باران به ده میلی‎متر خواهد رسید و مرز خسروی نیز بارانی خواهد شد اما بارش باران چشمگیر نیست.

تردد در مهران نزدیک مرز 2 میلیون زائر
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۳۸

قاسم سلیمانی دشتکی، رئیس ستاد اربعین استان ایلام از تردد ۳۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر ظرف یک روز گذشته از مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: از این میزان ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ زائر ایرانی مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند و در همین روز ۷۶ هزار و ۹۱۵ نفر نیز از طرق این مرز وارد کشور شده اند.

وی با بیان اینکه در این روز 1244 زائر خارجی از مرز مهران خارج و 1199 زائر خارجی نیز از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند، از تردد ۲۰۰ هزار نفر ظرف ۱۴ ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۱۷۰ هزار نفر از کشور خارج و ۳۰ هزار نفر نیز به کشور برگشته‌اند.

سلیمانی دشتکی در پایان از تردد ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۱ میلیون ۴۵۰ هزار نفر از کشور خارج و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند. با این استقبال بی نظیر همین امروز و در یک هفته مانده به اربعین به آمار تردد سال گذشته می رسیم و این یک رکورد در اربعین کشور است.

تکلیف ۲۲ هزار تومان زائران انصرافی اربعین چه می‌شود؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۳۷

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی درباره سرنوشت هزینه بیمه که زائران هنگام ثبت‌نام در سامانه «سماح» پرداخت کرده اما از انجام این سفر منصرف شده‌اند، به ایسنا گفت: اگر در گذرنامه این زائران، مُهر خروج از کشور ثبت نشده باشد می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح و انتخاب گزینه «انصراف»، هزینه پرداخت شده را بازگیرند. این پول به حساب آن‌ها برگردانده خواهد شد.

او درباره زائرانی که گفته می‌شود روی گذرنامه‌شان مُهر خروج ثبت شده اما به‌خاطر کمبود وسایل حمل و نقل در مرز از ادامه سفر منصرف شده و به کشور بازگشته‌اند، گفت:‌ امکان بازگشت هزینه ثبت‌نام به این دسته از زائران وجود ندارد، چرا که طبق توافق‌نامه بیمه اگر برای این زائران هنگام گذر از مرز مشکلی پیش می‌آمد، بیمه مکلف بود حدود ۳۰۰ میلیون تومان به آن‌ها دیه پرداخت کند. مورد تصادفی بوده که در نزدیکی مرز عراق و در خاک کشورمان، رخ داد که به مرگ سه تن از زائران منجر شد و بیمه براساس تعهدات خود، دیه آن‌ها را کامل پرداخت.

گفتنی است پوشش بیمه‌ای هریک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری پایانه‌های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت و ۲۴ ساعت پس از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به کشور خاتمه می یابد. همچنین مدت زمان پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در کشور عراق حداکثر ۳۰ روز است.

طرح هلال احمر برای بازگرداندن زائران ایرانی گمشده در عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۳۰

مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح بازپیوند خانواده برای بازگرداندن زائران ایرانی گمشده در عراق به کشور خبر داد .

به گزارش ایسنا، وحید شفیعی، در این باره گفت:‌ طرح باز پیوند خانواده از روز گذشته در کربلای معلی آغاز شده و تاکنون ۲۵ زائر گمشده در عراق از طریق نیروهای داوطلب این جمعیت پس از مددکاری، نیازسنجی، ثبت اطلاعات و پذیرایی و اسکان در مرزهای مهران، نجف و شلمچه ساماندهی و تحویل ایران شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین بار این طرح در دو ستاد مستقر در کربلا و نجف اجرا می‌شود، افزود: محجورین اربعین شامل افراد سالمند، کودکان و به‌طور کلی افراد ناتوانی است که به هر دلیلی از جمله مشکلات مالی در سفر کربلا از آشنایان یا کاروان خود جدا شده و توانایی یافتن آنها را ندارند.

خروج دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از کشور
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۱۰

معاون عملیات ناجا درباره آمار خروج زائران اربعین از کشور از ابتدای ماه صفر تاکنون گفت: برابر آمارهای ما تا به این لحظه بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از مرزهای کشور خارج شده ند و به سمت عتبات عالیات رفته‌اند در میان بیشترین تردد از مرز مهران انجام شده ، به طور که ۵۶ درصد از کل ترددهای اربعین مربوط به این مرز بوده است.

وی ادامه داد:‌ پس از مرز مهران، مرز شلمچه با اختصاص ۲۷ درصد از کل سفرها در رتبه دوم قرار دارد وسهم مرزهای چذابه و خسروی نیز به ترتیب ۱۱ و پنج درصد است. دو درصد از سفرها نیز به شکل هوایی انجام شده است.

فیلم: گفت‌وگو با یکی از زوار اربعین حسینی در مسجد کوفه
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : 444
بروز مشکل اینترنت در سیم‌کارت‌های عراقی
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۵:۳۱

به گزارش ایسنا، اخباری مبنی بر مشکلات اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی منتشر و این موضوع مطرح شده که براساس تماس زائران اربعین، اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی زائران به دلیل مسایل امنیتی و ناآرامی‌های اخیر در این کشور قطع است.

اسماعیل رادکانی -مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای- به ایسنا گفت: استفاده از اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی در حال حاضر بستگی به شرایط آن کشور دارد که به دلیل خاص بودن این شرایط، ممکن است در مناطقی محدودیت‌هایی ایجاد شود، همان‌طور که چند روز پیش هم اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی مشکلاتی داشت؛ برای مثال ممکن است در نجف محدودیتی نباشد، اما در کربلا مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور عراق هم شرایط خاص خود را دارد و با توجه به شرایطی که در این کشور وجود دارد، امکان دارد با مسائل امنیتی مواجه باشند. تصمیم درباره وضعیت اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی با آن کشور است و ایران هم نمی‌تواند نقشی در تصمیم‌های آنها داشته باشد و یا این‌که در مباحث امنیتی آن‌ها وارد شود، اما مطابق اخباری که منتشر شده، وضعیت کنونی در این کشور بهتر شده است.

تصادف مرگبار دو ون حامل زائران ایرانی در العماره عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۵:۲۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از تصادف مرگبار دو دستگاه ون در العماره عراق خبر داد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: صبح امروز دو دستگاه خودروی ون حامل زائران ایرانی در حال حرکت در مسیر بودند که در محدوده العماره عراق به شدت با یکدیگر برخورد کردند. درپی این حادثه یک خانم ۱۸ ساله جان خود را از دست داد و شش تن نیز دچار مصدومیت شدند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی برای ادامه روند درمان به کشور منتقل خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: مصدومان در حال انتقال به مرز چذابه هستند تا پس از انجام هماهنگی‌های لازم به داخل کشور منتقل شوند.

تخفیف ۳۰ درصدی هزینه انتقال ترافیک صوتی بین ایران و عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۵:۱۲

سجاد بنابی - نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- هم درخصوص اقدامات و تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایام اربعین گفت: یکی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه هماهنگی برای ایام اربعین امسال این بود که به اپراتورهای داخلی کمک شد تا با همکاریِ اپراتورهای عراقی، شاهد عرضه اینترنت رایگان پرسرعت به زائران حسینی(ع) در برخی نقاط در مسیر پیاده‌‎روی اربعین باشیم.

وی در خصوص قرارگرفتن یا نگرفتن بالن‌های ارتباطی در این روزها در مرزهای کشور توسط وزارت ارتباطات گفت: با توجه به حجم و تعداد بالای جمعیتی که در حال خروج از مرزها هستند، ما دیدیم که اگر از بالن‌های ارتباطی استفاده کنیم، خیلی سریع ظرفیت این بالن‌ها پر می‌شود. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که این ظرفیت را از طریق مجموعه مخابرات ایران و اپراتورها و تقویت شبکه‌های ارتباطی اپراتورها در اختیار مردم بگذاریم؛ به این صورت که در مسیر مرزی (داخل قسمت ایران) شرکت مخابرات ایران، وای‌فای ارائه دهد و اپراتورها هم ارتباط اینترنت‌های خود را تقویت کنند تا یوزرهای بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی از سوی ایران به طرف عراقی برای رایگان شدن مکالمات در ایام اربعین ارائه شد یا خیر نیز گفت: مذاکرات مفصلی بین ما و طرف عراقی جهت کاهش هزینه اینترکانکشن برای زائران صورت گرفت و توانستیم بیش از ۳۰ درصد از هزینه انتقال ترافیک صوتی را بین ایران و عراق تخفیف بگیریم؛ البته ما آمادگی این را داشتیم تا این هزینه را به صفر برسانیم اما با توجه به این‌که این هزینه در ایام اربعین یکی از بخش‌های عمده درآمدی برای کشور عراق در حوزه ارتباطی است، طرف عراقی با این پیشنهاد موافقت نکرد.

بنابی در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه چند روزی شاهد کمی ناآرامی در عراق بودیم، اگر مشترک یکی از اپراتورها در ایران بسته اینترنت ویژه اربعین را خریداری کند ولی اینترنت در کشور عراق قطع شود، تکلیف بسته‌های خریداری شده‌اش چه می‌شود، گفت: اینترنتی که ویژه زائران به صورت رومینگ از بسته‌های اینترنت ایرانی در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، از اینترنت ایران است و کسانی که در اوضاع قطعی اینترنت در عراق از اینترنت رومینگ استفاده کنند، اینترنتشان برقرار است ولی خب اگر بخواهند سیم‌کارت عراقی بگیرند و از اینترنت آن استفاده کنند، در صورت قطعی اینترنت در کشور عراق با مشکل مواجه می‌شوند.

نیاز جدی زائران به آب آشامیدنی در خاک عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۵۷

به گزارش تسنیم، احمد سیاهپوش سرکنسول ایران در بصره در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: هماهنگی لازم با طرف عراقی در زمینه بهداشت، تغذیه و اسکان زائران در بالاترین سطح خود انجام شد. به دلیل افزایش جمعیت زائران برخی ظرفیت‌های پیش‌بینی شده جوابگو نبوده و هر چند ‌ایران در این خصوص تلاش و کمک‌های فراوانی انجام داده است.

وی با تاکید بر نیاز جدی زائران به آب آشامیدنی در خاک عراق اظهار داشت: برای حل مشکل زائران در تلاش هستیم بنابراین از استان‌های معین خوزستان انتظار داریم برای تامین آب آشامیدنی و اتوبوس وارد عمل شوند و خوزستان را یاری کنند. ضمن اینکه خودروهای پیش بینی شده برای انتقال زائران از بخش عراقی شلمچه تا نجف جوابگوی سیل جمعیت زائران نیستند.

سیاهپوش افزود: خودروهایی که زائران را در خاک عراق جا به جا می‌کنند به دلیل ازدحام جمعیت امکان نزدیک شدن به مرز را ندارند و فعالیت آنها به سختی انجام می‌شود. کمک‌های انجام شده جوابگوی نیاز زائران در خاک عراق نبوده و با توجه به فراوانی جمعیت زائرانی که هر لحظه هم بر تعدادشان افزوده می‌شود نیست باید تلاش کرد تا این مشکلات به حداقل برسد.

سرکنسول ایران در بصره افزود: برای حل مشکلات زائران دست کمک به سوی استان خوزستان و استان‌های معین دراز می کنیم و آنها باید پای کار بیایند تا مشکلات زائران را حل کنند.

رکورد ثبت نام در سماح شکست
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۵

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در گفتگو با مهر در مورد تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح گفت: از ابتدای ثبت نام تا کنون ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان امام حسین (ع) برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. ثبت نامها تا روز اربعین ادامه دارد اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم برای شرکت در مراسم اربعین اعزام شده اند به همین دلیل پیش بینی ما این است که تا دو سه روز قبل از اربعین روند ثبت نام ها بسیار کاهش پیدا کند.

رییس کمیته اعزام و ثبت نام اربعین تاکید کرد: پیش بینی امسال ما ثبت نام ۳ میلیون نفر از زائران در سامانه سماح بود که تا امروز این رکورد شکسته شده است .

حجت الاسلام رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا زائرینی که در تصافات چند روز گذشته فوت و یا زخمی شده است بیمه بوده اند یا خیر گفت: بله تمامی این افراد درسامانه سماح ثبت نام کرده بودند به همین دلیل بیمه به آنها تعلق می گیرد. زائرانی که مجروح شده اند در بیمارستان هزینه آنها از سوی بیمه پرداخت می شود و نماینده بیمه تمامی کارهای آنها را انجام می دهد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه نیست.

پارکینگ های شهر مهران و اطرافش پر شد!
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۲۶

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا درباره ظرفیت پارکینگ‌ها در مرزهای چهارگانه گفت: در داخل شهر مهران پارکینگ ها کاملا ظرفیت شان تکمیل است و پیرامون شهر هم کم کم در شرف تکمیل ظرفیت است و مختصری جا مانده است که آن را مدیریت می کنیم. اما در مرزهای دیگر پارکینگها هنوز ظرفیت‌های خوبی دارند مخصوصا مرز چذابه که پارکینگش دارای ظرفیت خوبی است.

درخواست رییس سازمان حج از سفیر ایران در عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۲۴

به گزارش سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج که هم‌اکنون در عراق حضور دارد، در دیدار با سفیر کشورمان و رییس ستاد اربعین در عراق، به استقبال گسترده زائران ایرانی برای سفر اربعین، اشاره کرد و افزود: امسال نسبت به سال‌های قبل زائران زودتر عازم این سفرمعنوی شده‌اند، ضمن آن‌که رشد چشمگیر زوار ایرانی موجب ازدحام و تراکم جمعیتی در مرزها و مسیرهای ورودی در داخل خاک عراق شده است.

وی با بیان این‌که شرایط و امکانات داخل عراق مناسب و پاسخگوی این حجم زائر نیست، گفت: تا ظهر روز جمعه (۱۹ مهرماه) بالغ بر یک میلیون و ۹۵۰ هزار زائر ایرانی وارد عراق شده و ۳۹۰ هزار نفرهم به کشور بازگشته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ازدحام جمعیت در ورودی‌های خاک عراق و نابسامانی قیمت‌های حمل و نقل از سوی خودروهای عراقی وافزایش چند برابری و سوء‌استفاده عده‌ای از این شرایط، خواستار پیگیری موضوع از سوی سفیر کشورمان برای اقدام دولت عراق در نظارت و ساماندهی این موضوع شد. اگر در این رابطه اقدامی نشود وضعیت از این هم بدتر می شود.

مشکل تراکم جمعیت در مرز چذابه برطرف شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۲۲

علی‌حسین حسین زاده رئیس قرارگاه ستاد اربعین در مرز چذابه  با اعلام برقراری حالت عادی در این مرز گفت: پس از مذاکرات صورت گرفته با مسئولان مستقر در مرز عراق تعداد زیادی اتوبوس‌های شخصی برای جابI جایی زائران در مرز مستقر شدند. از بعدازظهر روز گذشته با استقرار این اتوبوس‌ها تراکم جمعیت کاسته شد و اکنون مشکلی در خروج زائران وجود ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به تعداد خروجی و ورودی از مرز چذابه اشاره کرد و گفت: تا ساعت 24 روز گذشته از مرز چذابه تعداد 30 هزار نفر خارج و 10 هزار نفر نیز به کشور وارد شدند.

رئیس قرارگاه ستاد اربعین در مرز چذابه به تأمین آب آشامیدنی در خاک عراق اشاره کرد و افزود: همچنین از روز گذشته با استقرار 2 موکب توزیع آب آشامیدنی در خاک عراق، کمبود و عدم دسترسی به آب آشامیدنی در مرز نیز برطرف شد.

به گزارش تسنیم، تاکنون حدود 350 هزار نفر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از مرز چذابه خارج‌شده‌اند.

عبور ۴۵۰هزار زائر اربعین از مرز در یک روز
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۱

سردار محسن فتحی زاده با بیان اینکه به روزهای اوج عملیات اربعین امسال رسیده‌ایم، گفت: طی روزهای اخیر جمعیت کثیری از زائران به مرزهای میهن اسلامی مراجعه کرده بودند و موفق شدند به این زیارت بزرگ مشرف شوند. روز گذشته نیز همانند روز پنج شنبه، جمعیت کثیری به مرزها مراجعه کرده بود و نزدیک به ۴۵۰ هزار زائر مجموعا از چهار مرز عبور کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اشاره به اینکه مرز مهران به عنوان سنگین ترین مرز در این حوزه سهم بسیار زیادی برای خروج زائران ایرانی داشته است، گفت: قریب به ۲۵۰ هزار نفر زائر فقط از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند که نسبت به همه روزها و سال های گذشته بیشترین میزان خروج از کشور در یک روز کامل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون جریان عبور زوار از مرزهای مختلف ادامه دارد، گفت: در مرز مهران هم شمار زیادی از زائران حضور دارند اما تردد روان است. پلیس هم جمعیت را مدیریت می کند و در پشت مرز آرام آرام دارند به مرز روانه می شوند و از مرز عبور داده می شوند تا در آن سوی مرز هم با مشکلات جدی مواجه نشوند.

فتحی زاده در خصوص مرزهای جنوبی گفت: تردد در مرز چذابه نیز بسیار روان و خوب است و ما مشکلی نداریم. در شلمچه حجم زائران زیادی در آنجا هستند و با توجه به محدودیت هایی که در آن سوی مرز وجود داشت مشکلاتی را ما در روزهای گذشته شاهد بودیم. امروز وضعیت بهتر است اما با این حال مرز چذابه وضعیت بهتری دارد و آماده پذیرایی از زائران است و توصیه می شود افرادی که در آن منطقه هستند مرز چذابه را به عنوان مرز خروجی خودشان انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی به لحاظ شرایطی که دارد دارای محدودیت های زمانی و تعداد زائر است، تصریح کرد: یعنی هم از نظر زمانی از ساعت ۷ تا ۱۴ این مرز فعال است و هم از نظر تعداد زائر .طرف عراقی بیش از ۲۰ هزار نفر را خدمات دهی نمی‌کند. به همین خاطر وقتی که عدد به ۲۰ هزار نزدیک می شود کم کم مرز را می بندند و پذیرش ندارند و مشکلاتی برای زائرانی که پشت مرز باقی می مانند به وجود می آید.

 

فیلم: گفت و گو با مسئول موکب شهدای دلفان
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۲

توضیحات مسئول موکب شهدای دلفان مستقر در شارع علی بن ابی طالب نجف:

تعداد بازدید : 508
آمادگی هلال احمر برای اسکان ۵۲ هزار زائر اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۱

مرتضی سلیمی با اشاره به افزایش تراکم جمعیتی در چهارمرز خسروی، شلمچه، چذابه و مهران برای ورود به کشور عراق برای مراسم اربعین حسینی،گفت: برای اسکان اضطراری ۵۲هزار نفر در این چهارمرز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پیش بینی اسکان ۱۷هزار نفر در شهرهای قصرشیرین،دالاهو،سرپل ذهاب، گیلان غرب،کنگاور و صحنه که مرز خروجی هموطنان خسروی است، انجام شده است. در استان خوزستان هم تدابیر لازم برای اسکان اضطراری ۲۶هزار نفر از هموطنان در مرزهای شلمچه و چذابه اندیشیده شده و امکان اسکان اضطراری ۱۶هزار نفر در خرمشهر و اردوگاه شهید باکری و ۱۰هزار نفر در دشت آزادگان، سوسنگرد و حمیدیه فراهم شده است. برای هموطنانی که مرز مهران را برای مراسم پیاده روی اربعین انتخاب کرده اند نیز اسکان اضطراری برای ۱۰هزار نفر در مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد و حسینیه‌ها فراهم شده است.

مرگ ۴۰ زائر ایرانی تا امروز
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۰

رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در این مدت حدود ۴۰ نفر از زائران ایرانی به دلایل مختلف از جمله سکته، ناراحتی‌های قلبی و مغزی و غیره جان خود را از دست داده‌اند و از این میان ۱۸ نفرهم در سوانح رانندگی جان باخته‌اند.

پیش بینی کاهش نسبی دما در شهرهای زیارتی عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۹

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در شهرهای زیارتی کشور عراق خبر داد.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کشور عراق، گفت: روند کاهش نسبی دما در این کشور طی روزهای آینده پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه تا روز سه شنبه روند کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، تصریح کرد: کاهش دما در همه شهرهای زیارتی کشور عراق پیش بینی می شود.

ورود زائران پاکستانی از مرز میرجاوه به روایت تصویر
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۰

زائران حسینی پاکستانی به منظور زیارت عتبات عالیات در عراق از گذرگاه مرزی میرجاوه وارد ایران شدند تا از این طریق بتوانند خود را برای ایام اربعین به کشور عراق برسانند.

افزایش ۵۳۷ درصدی تماس با ۱۱۰ در مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۰

به گزارش ایسنا، سرهنگ مجید عطائی با بیان اینکه امسال افزایش چشمگیر تردد به مرز مهران را داریم گفت: هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای ارائه خدمات بهتر به زائران صورت گرفته است. در همین راستا نیز روزانه توسط هیئت رئیسه ناجا و از طریق پایش تصویری مانیتورینگ مرکز عملیات، تردد زائران در محورهای مواصلاتی، شهر و پایانه مرزی مهران رصد و دستورات لازم برای تسهیل تردد و خدمات رسانی به آنها صادر می‌شود.

دبیرقرارگاه اربعین معاونت عملیات ناجا مستقر در مهران ادامه داد:‌ همچنین با به کارگیری گشت‌های انتظامی و اطلاعاتی، راهور و پلیس راه در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام، تا کنون هیچ گونه مشکل انتظامی و امنیتی در استان نداشته‌ایم.

بر اساس اعلام سایت پلیس، دبیرقرارگاه اربعین معاونت عملیات ناجا مستقر در مهران خاطر نشان کرد: از اول صفر تا کنون، ۹۳۱ هزار نفر از مرز مهران خروج و ۱۸۸هزار نفر نیز از این مرز ورود داشته‌اند. همچنین تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیز افزایش ۵۳۷درصدی نسبت به سال قبل در ایام اربعین داشته است.

فیلم: حضور مبلغان ایرانی در موکب های برپا شده در عراق
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۲۹

گفت‌وگو با طلبه ایرانی حاضر در موکب عراقی خدام خدمه الحسین شهرستان بدره:

تعداد بازدید : 235
فیلم: توزیع صبحانه میان هزاران زاير اسکان یافته در یک موکب
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : 411

موکب ام البنین نجف

اعمال محدودیت در محور اسلام‌آباد غرب به خسروی
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۴

سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه به تسنیم گفت: با توجه به این محدودیت‌ها مهمترین خواسته ما از زائران گرامی این است با مدیریت زمان سفر خود، از حضور در این محور خودداری کنند زیرا حضور زائران در محور اسلام‌آباد غرب به خسروی تنها به کورتر شدن گره ترافیکی منجر شده و کمکی به آنها نخواهد کرد. به طور کلی تمامی محورهای استان متراکم و پرتردد هستند و هرچه به سمت محورهای جنوبی استان نزدیک می‌شویم تراکم بالاتر رفته و تردد با کندی بیشتری پیش می‌رود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون زائرانی که پنجشنبه و جمعه وارد مرز خسروی شده‌اند به تدریج در حال خروج از کشور هستند گفت: بهتر است سایر زوار طی روزهای آتی به این مرز مراجعه کنند.

فیلم: گفت و گو با آشپز موکبی در نجف اشرف
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۰

گفت و گو با یکی از آشپزهای اراکی موکب حضرت ام البنین:

تعداد بازدید : 325
ترافیک سنگین در مرز مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۸:۵۰

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام ‌با تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان ایلام اظهار داشت: تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان ایلام در حال انجام است و کُندی حرکت در برخی محورها ناشی از شرایط توپوگرافی منطقه و کم عرض بودن آن نقطه است.

به گفته رئیس پلیس راه استان ایلام به جهت تقسیم بار ترافیک بسیاری از خودروها از محور حمیل ـ سرابله ـ ایلام به مهران به مسیر اسلام‌آباد ـ قلاجه ـ ایوان به ایلام هدایت شده‌اند که این اقدام مانع از ایجاد گره ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان ایلام است. همچنین تونل حد فاصل مهدی آباد به صالح آباد در مسیر ایلام به مهران به صورت موقت زیر بار ترافیک رفته ‌تا حجم تردد در این قسمت را بتواند پاسخگو باشد.

وی، پر ترافیک‌ترین محور مواصلاتی را« پل کنجانچم» عنوان و افزود: این قسمت از جاده به علت کم عرض بودن و شرایط منطقه‌ای هیچ راه جایگزینی در کوتاه مدت برای آن ممکن نیست و این پل مانع بزرگ برای تسریح در تردد جاده‌ای است که تنها راهکار احتیاط رانندگان در این مسیر است.

همتی‌زاده با اشاره به تاثیر خواب آلودگی و خستگی در حوادث جاده‌ای یادآورشد: شرط سفر ایمن و بدون حادثه احتیاط و پرهیز از رانندگی در حال خواب آلودگی و خستگی است که امیدوارم مورد توجه تردد کنندگان در جاده‌های ایلام قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر