بازدید 3688

فرانسه خواستار نشست فوری «ائتلاف ضدداعش» شد

وزیر امور خارجه فرانسه در دومین روز عملیات ترکیه در سوریه خواستار نشست فوری گروه موسوم به «ائتلاف ضدداعش» شد.
کد خبر: ۹۲۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 10 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه خواستار نشست فوری ائتلاف موسوم به «ائتلاف ضدداعش» برای بحث درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه شد.

لودریان در مصاحبه با کانال ۲ تلویزیون فرانسه گفت: لازم است این ائتلاف که اعضای آن بیش از ۳۰ کشور را شامل می‌شوند درباره طیف گسترده‌ای از مسائل بحث و تبادل نظر کنند، چون داعش ممکن است از تغییرات ایجادشده در اوضاع میدانی بهره‌گیری کند.

وزیر خارجه فرانسه گفت: «لازم است ائتلاف امروز بگوید که داریم چکار می‌کنیم و شما، یعنی ترکیه می‌خواهید در ادامه چکار کنید و چطور می‌خواهیم امنیت مناطقی را که جنگجویان [داعش]بازداشت شده‌اند را حفظ کنیم؟ لازم است همه چیز روی میز باشد تا بتوانیم به صراحت صحبت کنیم.»

وی اضافه کرد: «ما موضع خودمان را تغییر نداده‌ایم و موضع ما همان چیزی است که همه اروپایی‌ها گفته‌اند، اما لازم است که امنیت زندان‌ها و اردوگاه‌ها تضمین شود.»

لودریان گفت: «به همین جهت است که حمله ترکیه به شدت مهم است. دشمن، داعش است و هنوز از بین نرفته است. جنگجویان آن‌ها در هر جا اعم از زندان، اردوگاه یا در هر مکان مخفی که باشند منتظرند که ما توجهمان را معطوف جایی دیگر کنیم.»

ارتش ترکیه از روز گذشته به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد.

دیروز بعد از آغاز این عملیات، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشور‌های عضو شورای امنیت را در جریان این عملیات قرار داده است.

آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کرد‌ها این اقدام آمریکا را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر