بازدید 3621

عامل حمله به وزیر امنیت اندونزی تحت تأثیر داعش بود

کد خبر: ۹۲۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 10 October 2019
رئیس اطلاعات اندونزی تأیید کرد که عوامل حمله مسلحانه امروز (پنجشنبه) به وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی این کشور تحت تأثیر داعش بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان اطلاعات اندونزی تأیید کرد عامل حمله مسلحانه به «ویرانتو» وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی «تحت تأثیر» گروه تروریستی «داعش» بوده است.

صبح امروز (پنج‌شنبه)، یک مرد با چاقو به ویرانتو که برای افتتاح یک ساختمان جدید در دانشگاه به «پاندگلانگ» رفته بود حمله کرد. در این حمله، ویرانتو از دو ناحیه مجروح شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس یک مرد و زن که ظاهراً زن و شوهر بودند را دستگیر کرده و سلاح‌های برنده‌ای را که با خود حمل می‌کردند، از جمله چاقو و قیچی را ضبط کرده‌اند.

پیش از این، یکی از رسانه‌های اندونزی در خصوص این حادثه نوشته بود که احتمالاً عامل حمله به وزیر اندونزی تحت تأثیر گروه تروریستی «داعش» بوده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات امنیتی اندونزی اعلام کرد که عامل مسلح، تحت تأثیر ایدئولوژی گروه‌های افراطی و تندرو بوده است.

«تامی توهیر» رئیس پلیس بانتن به شبکه تلویزیونی «مترو» در خصوص حال جسمانی ویرانتو گفت: «وضعیت او پایدار است و در حال حاضر به بیمارستانی در جاکارتا منتقل شده است».

از سال ۲۰۱۶ که افراد مسلح گروه تروریستی داعش حملاتی را در «جاکارتا» پایتخت اندونزی ترتیب دادند، مقامات کشور‌های همسایه از جمله مالزی نیز در حالت هشدار و آماده باش قرار گرفته‌اند. پلیس مالزی طی این چند سال صد‌ها نفر را به اتهام ارتباط با این گروه تروریستی دستگیر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل