بازدید 4007
۳

جریمه‌های کاغذی پلیس در اصفهان حذف می‌شود

کد خبر: ۹۲۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 10 October 2019

رئیس پلیس راهور اصفهان از حذف برگه‌های جریمه کاغذی راهنمایی و رانندگی و جایگزین شدن گوشی‌های هوشمند پلیس در این استان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سرهنگ محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر بیشتر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در کلانشهر اصفهان به گوشی های هوشمند پلیس برای اعمال جریمه‌ها مجهز شدند و دیگر از قبض کاغذی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان این که این کار در سایر شهرستان های استان در حال اجراست و به زودی همه آنها مجهز به این ابزار جدید و هوشمند می شوند، اظهارداشت: با استفاده از گوشی‌های هوشمند، تخلف رانندگان به صورت برخط (آنلاین) ثبت و پیامک آن برای راننده یا مالک خودرو ارسال می شود.

محمدی با اشاره به این که بیشتر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در اصفهان به دوربین البسه مجهز شدند و به زودی پوشش آن در سراسر استان کامل می شود، تصریح کرد: دوربین البسه برای نظارت و کنترل رفتار ماموران پلیس راهور با مردم و مردم با آنها در مکان ها و ماموریت های حساس و ضروری استفاده می شود.

رییس پلیس راهور اصفهان با بیان این که شعار نیروی انتظامی، پلیس هوشمند است، گفت: در این پیوند، استفاده از ابزارها و فناوری های جدید در دستور کار پلیس راهور قرار دارد و از این پس بسیاری از ابلاغ های راهنمایی و رانندگی مانند اجراییات، شماره گذاری، جریمه ها و نمره های منفی از طریق پیامک به رانندگان و مالکان خودرو اعلام می شود.

وی با بیان اینکه خلافی هایی که توسط گوشی های هوشمند ثبت می شود به صورت آنلاین برای راننده پیامک خواهد شد، اضافه کرد: خلافی هایی که توسط دوربین ها و یا ماشین های دوربین دار گشت پلیس ثبت می شود، پس از تایید توسط کاربر راهور نیز برای راننده پیامک می شود.

محمدی از همه رانندگان و مالکان خودرو خواست تا به منظور اطلاع دقیق و به موقع از موارد مربوط به راهنمایی و رانندگی، برای به روز رسانی شماره تلفن های همراه خود، اقدام و برای این کار به دفاتر پلیس + ۱۰ یا مراکز تعویض پلاک پلیس مراجعه کنند.

وی درباره اینکه آیا امکان اعلام شماره تلفن همراه از طریق سامانه های اینترنتی وجود دارد، توضیح داد: هنوز این امکان فراهم نشده و امید است در آینده فعال شود.

با استفاده از گوشی های هوشمند پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می شود و راننده یا مالک خودرو می تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن از اهداف سیستم جدید است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
باید ثبت جریمه توسط پلیس و پرداخت آن توسط مردم بصورت انلاین باشد.
متاسفانه پلیس کشورمان از تکنولوژی جهانی استفاده کمی کرده .یک نمونه آن قبوض کاغذی هست که تا کل دفترچه قبض جریمه ماموران تمام نشود،آنرا به مسئول وارد کردن جریمه ها در سایت پلیس نمی دهند و لذا در سایت پلیس راهور اطلاعات جریمه یک هفته تا ده روز قبل وجود دارد و بروز نیست. حتی ممکن است دفترچه قبض ماموری سه هفته طول بکشد تا پر شود و سپس به سایت وارد شود. درحالیکه میشد با دستگاهی مشابه کارتخوان سیار، قبض جریمه شامل شناسه پرداخت و شناسه قبض صادر کرد و افراد براحتی از یک اپلیکیشن مطمئن و مورد تایید پلیس آنرا پرداخت کنند. اپلیکیشنهای پرداخت ، قبوض آب -برق- تلفن ثابت و گاز را با تاخیر 48 الی 72 ساعته پرداخت میکنند و فقط قبض موبایل بصورت آنلاین پرداخت میشود و باید قبض جریمه را هم مثل قبض موبایل پرداخت کنند زیرا حساسیتی که درباره قبض موبایل و جریمه هست نسبت به قبوض اب و برق و گاز و تلفن ثابت نیست.
حالا شما بیا ثابت کن جریمه درست بوده انوقت که کاغذی بود مینوشتند تسلیمی در صورتیکه نه پلیسی دیدیم نه برگ جریمه ای بعد از نوشتن توسط پلیس محترم پاره میشد فقط میخواستند قبض مصرف کنند وحالا که پیامکی شده صددر صد تسلیمی است بچرخ تا بچرخیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان