بازدید 27278
تکرار یک اشتباه ترسناک توسط وزیر در کمتر از یک هفته؛

وزیر بهداشت ثابت کرد نه از سر سهو، که عامدانه «نامطلوب» حرف می‌زند!

ساعاتی پیش وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از یک کارخانه دارویی، از آغاز به کار سامانه ای جدید خبر داد و بعد با بیان جملاتی نسبتا بی ربط، به نتیجه گیری عجیب رسید: «همواره تأکید کرده‌ام که هوشمندسازی، باعث عاری شدن از آلودگی نمی‌شود و ما نیاز به انسان سالم داریم؛ انسانی که توسعه یافته باشد، دروغ نمی‌گوید، مالیاتش را انکار نمی‌کند، HIV نمی‌گیرد و ...»
کد خبر: ۹۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 09 October 2019
تابناک اجتماعی
هنوز اظهار نظر عجیب وزیر بهداشت که موجب تنش آفرینی در لردگان شد، رفع و رجوع نشده، بار دیگر این مقام مسئول، اقدامی مشابه کرد و سخنانی بر زبان آورد که نشان می‌دهد، اهل هیچ گونه اشتباه سهوی نیست و عامدانه «نامطلوب» حرف می‌کند!

به گزارش «تابناک»؛ در بحبوحه ماجرای لردگان، در شرایطی که شایعه قدرتمند «ابتلای همه اهالی روستایی در این خطه به ایدز» کشور را در برگرفته بود و برخی رسانه‌ها و مسئولان می‌کوشیدند که با واکنش اصولی به ماجرا، حقیقت ماجرا را کشف کرده و اطلاع رسانی کنند، وزیر بهداشت اقدام به نگارش نامه‌ای کرد که موجب شکل گیری موج جدیدی از خشم شد.

آن گونه که وزیر بهداشت در نامه به وزیر دادگستری تأکید کرده بود، بی آنکه اشاره کند ابتلا به ایدز چه مراحلی دارد و با تست قند خون ممکن است یا حتی یادآوری نماید که ابعاد ماجرا چگونه است، بهورز دستگیر شده روستا را قهرمان کشف این رویداد معرفی و تلویحا تهدید کرده بود در صورت عدم اعاده حیثیت وی، از هیچ تلاشی در این خصوص فروگذاری نخواهد کرد.

او در فراز پایانی آن نامه از وزیر دادگستری خواسته بود به سرعت به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به وی اطلاع دهد و تأکید کرده بود که «در صورت عدم اعاده حیثیت بر باد رفته کارمند خدوم و همچنین نظام سختکوش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اینجانب و همکارانم جهت جلوگیری از دلسردی خادمین عرصه سلامت از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد.»

البته این تهدید به درستی با چشم پوشی عموم مواجه شد تا بلکه فضای ملتهب لردگان از بین برود و آرامش در این منطقه حکم فرما گردد، غافل از اینکه فراز دیگری از نامه نمکی، موجی از خشم در این منطقه به وجود آورده بود که چند روز بعد بروز و ظهور یافت و به واسطه برخی کاتالیزورها، به بحرانی شدن اوضاع و تخریب برخی ساختمان‌های دولتی و غیردولتی در منطقه منجر شد.

بحرانی که حالا راحت‌تر می‌شود تأثیر نامه وزیر در بروز و ظهورش را ارزیابی کرد. آنجایی که نمکی نوشته بود: «از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستا‌های شهرستان لردگان مواردی از ابتلا به ویروس HIV شناسایی شد... موضوع پیگیری و با آزمایش های گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متأسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد.»

استفاده وزیر از عبارت «روابط نامطلوب»، چیزی نبود که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد، هرچند افراد مطلع و اهل فن و اصحاب رسانه از پرداختن به این موضوع هم برای حفظ آرامش مردم پرهیز کردند، برخی آن را دستمایه تهمت‌هایی به مردم آن روستا قرار داده و با اتکا به شایعه فراگیری بیماری در آن روستا، به آزار و اذیت ایشان پرداختند.
 
وزیر بهداشت ثابت کرد که نه از سر سهو، که عامدانه «نامطلوب» حرف می‌زند!

احتمالا می‌دانید از اینجای ماجرا به بعد چه تنش‌ها و آشوب‌هایی رقم خورد و با چه استقبالی از طرف رسانه‌های بیگانه و دشمنان مواجه شد، اما بد نیست توجه تان را به تلاشی جلب کنیم که امروز وزیر بهداشت برای موجه نشان دادن استفاده اش از آن عبارت کذایی به خرج داده و کوشیده با فرار به جلو، اشتباهش را رنگ و لعاب موجه بزند!

نمکی بار دیگر نامه‌ای به رشته تحریر درآورده که این بار مخاطبش، علیرضا رئیسی، یکی از معاونانش (معاون بهداشت) است و در آن توضیح داده: «به کارگیری عبارت «روابط نامطلوب» در گفتمان متداول سازمانی به هرگونه حرکت و فرآیندی اطلاق می‌شود که با اصول، ضوابط و استاندار‌های علمی منطبق نباشد. بدیهی است نامطلوب بودن هرکدام از فرآیند‌ها می‌تواند در ایجاد بیماری نقش‌آفرینی کند که مصادیق متعددی دارد.

این تعبیر به مراتب متفاوت از این است که گروهی با غرض و شیطنت آن را «روابط نامشروع» تفسیر و تعمیم داده و موجب تشویش اذهان این عزیزان شده‌اند... شما و همکارانتان [مجموعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی] وظیفه دارید این سوء تفاهم را از ذهن مردم عزیز و شریف بزدایید.»

ماجرا زمانی جالب می‌شود که بدانید آنچه نمکی در سطر‌های فوق تشریح کرده و توضیح داده، نه «روابط نامطلوب»، که دست کم در میان افرادی که در حوزه بیماری‌هایی نظیر ایدز فعالیت می‌کنند، با نام «رفتار‌های پرخطر» شناخته می‌شود. رفتار‌هایی که برای امثال معتادان تزریقی و همسرانشان، افراد مبتلا به بیماری‌های مقاربتی، همسران مبتلایان به اچ آی وی و افرادی که در روابط جنسی محافظت نشده قرار دارند تعریف می‌شود، نه عموم جامعه.

نکته قابل تأمل در این خصوص آنجاست که الزاما هر رفتار پرخطری، رابطه نامطلوب نیست؛ مثل ارتباط یک زن با شوهرش که معتاد تزریقی است که در دسته رفتار‌های پرخطر قرار می‌گیرد، اما نامطلوب خطاب کردنش تنها از عهده وزیر بهداشت کشورمان و امثال وی برمی‌آید و بس! ارتباطی که اگر محافظت شده باشد، منجر به ابتلا به ویروس نخواهد شد.

با این توضیحات، مشخص می‌شود که وزیر بهداشت ترجیح داده به جای تصحیح اشتباهی که در نامه به وزیر دادگستری مرتکب و زمینه ساز بروز بحرانی وسیع شده، از معاونش بخواهد «روابط نامطلوب» را به تعریف‌های رایج درباره «رفتار پرخطر» سنجاق کرده و به مردم آموزش دهد تا سوءتفاهم‌های شکل گرفته از اذهان زدوده گردد!
 
وزیر بهداشت ثابت کرد که نه از سر سهو، که عامدانه «نامطلوب» حرف می‌زند!

اما آیا این تنها اشتباه وزیر است و می‌توان در دسته اشتباهات سهوی قرارش داد و بر آن چشم پوشید؟ دست کم سخنرانی امروز نمکی که این گونه نشان نمی‌دهد. او که امروز به همراه رئیس سازمان غذا و دارو به شهرک صنعتی کاوه رفته بود تا از یک کارخانه بازدید کند، برای حضار سخنرانی کرد و در فرازی از آن جملاتی بر زبان آورد که ترسناک به نظر می‌رسد:

وزیر بهداشت [با اشاره به آغاز فعالیت سامانه‌های نظارتی در حوزه دارو] گفت: «نمی‌توانیم سامانه درست احداث کرده و به دست انسان نادرست دهیم. این موضوع مانند آن می‌ماند که چرتکه را از دزد گرفته و کامپیوتر به دست او دهیم. همواره تأکید کرده‌ام که هوشمندسازی باعث عاری شدن از آلودگی نمی‌شود و ما نیاز به انسان سالم داریم. انسانی که توسعه یافته باشد، دروغ نمی‌گوید، مالیاتش را انکار نمی‌کند، HIV نمی‌گیرد و ...»

بله! از دید وزیر بهداشت انسان سالم کسی است که HIV یا همان ویروس نقص ایمنی نمی‌گیرد! تعبیری که هم اشکال ماهوی دارد و از نظر پزشکی مردود است و هم از نظر منطقی، بر زبان آوردن آن بعد از غائله لردگان و علم به این موضوع که شماری از مبتلایان به این ویروس در آن خطه، خردسال هستند و از طریق والدین این ویروس را دریافت کرده اند، دردناک و ترسناک به نظر می‌رسد.

اظهارنظری که ثابت کرد وزیر بهداشت اهل اشتباه سهوی نیست و عامدانه «نامطلوب» حرف می‌زند و ادعا‌های عجیب و غریب و نگران کننده مطرح می‌کند، وگرنه افتتاح سامانه دارویی و اقداماتی نظیر هوشمندسازی چه ربطی دارد به انسان سالم و ویروس اچ آی وی؟!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴۸
حقيقت تلخ است . عادت كردين براي خوش امد شما دروغ بگويند . اتفاقاً وزير بهداشت حرف هاي درستي مي زند كه شما مسئولان از خود متشكر تا به حال نشنيده ايد . اينه چون نقش تو بنمود راست خود شكن ايينه شكستن خطاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
آره اینا همه بچه پیغمبر هستن این اختلاسا و دزدی ها هم که میشه ما ملت مشکل دار میکنیم
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
بذری که در دوره اصلاحات کاشته شده بود الان در حال بهره برداری است. یعنی آزادی بی قید و شرط. هر کس آزاد است هر کاری هوای نقسش میخواهد انجام دهد و حکومت هم نباید هیچ مانعی بر سر راه آن ایجاد کند!!!! نتیجه اش میشود اعتیاد به مواد مخدر، روابط غیر اخلاقی، بی بند و باری و هزاران ساید افکت که یکیش ایدز هست. که البته تر و خشک با هم خواهند سوخت چه آنکه معتاد تزریقی است چه آنکه روابط نا مشروع دارد و چه همسر و فرزند بی گناه این افراد!!!!!!
سیروان کردستان
| Germany |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
احتنالا وزیر اطلاعاتی داره که اینو میگه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
موافقم کاملا درسته ما قبل از هر چیزی نیازمند تربیت انسانهای سالم و با تقوا و هوشمند هستیم همان کار ی که چین و سنگاپور و مالزی و ... و مهم تر از همه پیامبر در مکه در طول 13 سال قبل از تاسیس حکومت اسلامی در مدینه کردند حرف حق تلخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
چرا میگی این که گفته حقیقته؟اصلا سرنگهایی که از خارج وارد کردن ممکنه آلودگی داشته باشه..این مورد هم حرفش بود که باید بررسی بشه.شما هم عادت کردین هر اتفاقی میافته بندازین گردن مردم و خودتون رو از مسئولیتهایی که دارین مبرا کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
خب جناب وزیر
تو هم برو آمپول بزن بعد اچ ای وی بگیر انووقت بینم بازه از حرفها میگی
در هرصورت اونا هموطن ماهستن حالا به هردلیلی دچار مشکل شدن باید آبرشون هرو روز ببری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
«ننمود»
.هم درسته
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
ايا پزشکان روابط اجتماعي خوب و مناسب دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
راست گفتن این بیماری از چه راه‌هایی انتشار میابه واقعا مردم ایران از هر چیزی بیگناهان؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
اگه وقتی داری راه میری یه سرنگ معتاد تزریقی بره توی پات و ایدز بگیری یعنی انسان توسعه یافته و سالمی نیستی نه ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
ایشان برای اثبات ادعایشان که گفته اند : با سرنگ و سوزن تست قند خون آلوده به ایدز ، کسی مبتلا نمی شود
خودشان در تلویزیون از یک سرنگ و یا سوزن آلوده به ایدز بصورت زنده و مستند استفاده کنند
در غیر اینصورت حرفشان دروغ و ادعایشان باطل و نیاز به تربیت و اصلاح و مجازات دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
الان فیلمی منتشر شده که مادر و پدری سالمند و نوزادی مبتلا است رفتار پرخطر این نوزاد چه بوده است
برای آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
جواب برای آگاه آزادی یعنی آزادی و اختار ملتی جهت انتخاب سیاستمداران آینده و نحوه هزینه کرد منابع یک کشور که در همه متون فلسفی ودینی از زمان های قبل تاکید شده
اصلا این چیزها در حیطه علمی ایشان نیست،
حیف دکتر هاشمی
این هم از دسته گل تیم نوبخت،
این بابا اصلا به درد وزارت بهداشت نمیخوره بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
هاشمی!!!
قاضی زاده هاشمی؟
خودت بمالش؟
همینی ای که هست؟
و....
یکجور نوشتی حیف دکتر هاشمی
آدم فکر میکنه پروفسور سمیعی را داری میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
خدای نکرده کارانه ت کم شده پزشک؟
نیما
| - |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
اونم آدم سالمی نبود
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
توی شهر کورها هاشمی پادشاه بود
اگر دقت کرده باشید وزیر بهداشت قبلی نیز اشتباهاتی در کلام داشت، کلا وزرای پزشک ما دچار اشتباهاتی میشن در بیان نظراتشون! عجیب است؟ خیر اصلا عجیب نیست.

ضمنا شما ممکن است در یک مطب دندانپزشکی با ابزار آلوده که به خوبی استریل نشده باشد، دچار ویروس HIV و سپس ایدز شوید، پس طبق فرمایش وزیر، شمایی که به دکتر دندانپزشک و پرستارش اطمینان کرده اید، میتوانید به راحتی دچار بیماری شوید و از جرگه شهروند خوب به شهروند بد تبدیل شوید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
بیه نظر آزمون روانشناختی را برای وزرا، مدیران و نمایندگان اجباری کنیم
واقعا وقتی به کابینه های مختلف از اول انقلاب تا حالا نگاه کارشناسی می اندازیم
به این نتیجه می رسیم که سال به سال دریغ از پارسال !؟
متاسفانه کادر سازی و تربیت و آموزش مدیران به هیچ وجهی درست و منطقی انجام نگرفته
و نتیجه آن را میتوان از ضعف و نقصان پی در پی
و شیب نزولی کیفیت وزرا را در هر دوره کاملا احساس کرد و دید .
نگران هستم که دوره بعدی دیگر چه مدیران نالایق تر و ناکار آمد تری را به کابینه راه خواهند داد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
تخصص لازم نیست تعهد به نظام لازم و کافی است
آقای دکتر نمکی ، بر زخم بیماران ایدز نمک نپاش. خود شما بهتر میدونی درصدی از بیماران ایدز چه در ایران و چه در خارج کاملا ناخواسته دچار شده اند و گناهی مرتکب نشده اند. فارغ از آن دسته که به واسطه کم کاری وزارت بهداشت در آموزش به جامعه به بیماری مذکور آلوده شدن.
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
ایشالله خودش هم ایدز بگیره بعدا ببینیم باز هم چرت وپرت میگه
به قول اونیکی وزیر..همینی که هست..و رای دادیم...تا ۱۴۰۰..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
با احمدی تا ۹۲
با روحانی تا ۱۴۰۰
با لاریجانی تا ۱۴۰۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
دیگه رای نمیدیم تا بهانه را از مسئولین بگیریم
این چه کشوریه که وزیر بهداشت بعد از اون فاجعه ی عظیم نه تنها محاکمه و بازداشت نمیشه بلکه حتی استعفا هم نمیده ... واقعا شگفت آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
کدوم فاجعه عظیم؟؟؟تو هنوز نمیخوای از این توههمی که یه بهورز سرنگ برداشته همه رو مبتلا کرده؟؟بیدار شو.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
این سوسول بازیها برای کشورجهان سومی باعث سرافکندگی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
فکر کردی بعد میرن یه آدم درست و حسابی میارن
واقعا حرفهای بی ربط وغیرعلمی وغیراصولی زده انتظار نداشتیم گرفتن ایدز کارانسانهای نادرست است
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
متاسفانه دولتمردان ما حتما باید دارای این دو خصوصیت زیر باشند تا از فیلتر صلاحیت تایید بشوند.
اول از همه باید خودبزرگبین به معنای بسیار ناهنجار باشند یعنی اگر اتفاق ناگوار بزرگی برای تعداد زیادی از
هموطنان اوفتاد اصلا و تحت هیچ شرایطی مسئولیت پذیر نباشند و فقط ملاک حفظ سمت و میز و صندلی خودشان باشد.
دوم مدیریت خلق بدبود نه بهبود داشته باشد یعنی همیشه مدیران دوم و بعدی باید از مدیران قبلی بدتر باشند و به همین ترتیب ادامه یابد یعنی بعد از هاشمی هیچ گونه بهبودی نباشد و فقط باید بدبود باشد.
آقای روحانی وزیرهاش رو - به خصوص وزیر های بهداشتش رو - شب ها لای نمک میخابونه که فردا صبح همه ازشون نمک بریزه . این وزیر جدید هم باید یه چیزی بگه که از "خودت بمال" هم لودگیش بیشتر باشه.
شما هم خیلی حساس نشو... در کلام مناقشه نکن...
ایشون پست وزارت دارن انقدر یعنی بدبخت شده کشور؟!!!
مقاله بی‌ربطی بود. نویسنده نظر وزیر را نه مطابق آنچه وزیر گفته بلکه مطابق برداشت خودش تفسیر کرده است.
ایشان مشت نمونه از پزشکان عزیز مملکتم هستن
متاسفانه با یکه تازی ایجاد شده هر کس دیگر هم باشه دچار خود بزرگ بینی میشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
ایشان پزشک نیستند عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
ولی بسیاری از پزشکان بی سواد هستند و لایق عنوان پزشک نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
علی آقا ، پزشکه که از این بدتر بود
فکر نکنم
اومد زیر ابروش را وردار ه زد چشش کور کرد.مردم را مبتلا کردن آبرو و حیثیت آنها را هم بردن.کمترین کار محاکمه وی و اخراج از پستش
ایشان حقیقت را گفتند، تا کی باید سرمان زیر برف باشه و حقیقت رانبینیم.
اتفاقا دقیقا درست گفته! چرا به شماها برخورده!
حرف زدن بلد نیستی ، حرف نزدن که بلدی !
مگه دروغ گفته انسان سالم انسانی است که HIV نمی گیرد.
ضمنا تا کی می خواین همه منشا الودگی بع ویروس ایدز رو فقز معتادان قرار بدین. تا کی می خواین وانمود کنید که جتمعه یک جامعه پاک و استریلیزه هستش؟
بحث افسرده قلمداد کردن عزاداران را فراموش کردید عملکردش نسبتا خوب است اما وقتی سخنرانی بلد نیست نباید به ایشان ایراد گرفت
دکتری که باید مرهمی بر دردها باشه، خودش یه درد مضاعف شده. من خدا رو شکر میکنم که نرفتم سراغ پزشکی در حالی که در دوران دبیرستان بین رشته های ریاضی و تجربی دودل بودم و ریاضی رو انتخاب کردم. چون چه بسا پول بی حساب و کتاب منم مث اینا میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
يه كم برات سخت بود وگرنه ميرفتي!!!
به اینجور حرف زدن نمی گویند نامطلوب!! می گویند گستاخانه ، روحانی یک لحظه هم نباید اجازه می داد این فرد در پست وزارت باقی بماند بازهم دم احمدی نژاد گرم که با همه خراب کاری هایش حداقل جرات داشت و وزرا را برکنار می کرد.
انسان سالم سعی میکند ایدز نگیرد ، چون انسان ناسالم قبلاً مبتلا شده و سعی کردن او برای سالم ماندن بی معنی است. پس گفته وزیر با کمی اصلاح درست است. این وزیر به تندروها باج نداده که این جور دنبال بستن پرونده اش هستین؟
این بزرگواران و امثال ایشان جزو نخبه ها و الگو های جامعه ما هستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!متاسفانه
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نخبه بودن با مدیر بودن خیلی فرق داره کسی که نخبه است لزوما مدیر خوبی نیست اگر مدیری مدیر نامطلوبی انتخاب کرد این نشان دهنده آن است که مدیر اول نیز اصلا صلاحیت مدیر بودن ندارد چه رسد به انتخاب مدیر زیر دست1
متأسفانه به مقدار نمک جناب وزیر زیادیه باید نمکش را کم کرد.
مگه استنداپ اجرا میکنید شما وزیر مملکت هستی باید سخنرانی کنید
یه لوس بازی مخصوص اقای وزیر با نمک برای ماست مالی کردن گندی که ابواب جمیع ایشان بالا اورده اند. یعنی این که مردم روستا به خاطر بیسوادی بهداشتی و عدم رعایت اصول روابط جنسی سالم , مبتلا شده اند والا وزارت بنده مثل همه وزارتخانه های این مملکت گل و بلبل است.
آخه یکی میخواد روابط نامشروع داشته باشه هیچوقت در محیطهای کوچک اینکار را نمیکند. چون خیلی زود ماهیت شخصیتش شناسایی میشود.روستاها محیطهای جمعیتی بسیار کوچکند ، نسبتهای فامیلی بسیار است ، تعهد حرمت و احترام بالاست ، به همین دلیل حرمتها بیشتر نگهداشته میشود.
آقای دکتر چطور و بی درنگ و بدون بررسی سریع اظهار نظرمیکنند . نتیجه این مساله نیاز به زمان دارد.
به نظر من در جامعه هرشخصی باید به تعهدهای اجتماعی و قانونی خود متعهد باشد و درصورت اشتباه بدون فرافکنی خطای خود را قبول کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
وقتی وزیر میگه خود این بهورز موارد قبلی رو گزارش داده و ما تصمیم گرفتیم به صورت مخفیانه از همه تست بگیریم تا امار دقیق افراد مبتلا رو پیدا کنیم تو چی میگی این وسط؟؟باز میگی کار بهورز بوده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
اتفاقا این کارها در روستاها خیلی بیشتره
بهزاد
| Sweden |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
دیدتون نسبت به روستا خیلی تلویزیونیه. تشریف ببرید چند تا روستا سر بزنید و یه مدت با مردمشون
نشست و برخاست کنید حتما نظرتون عوض میشه. اونجا هم مثل شهرها مردمشون عوض شدند. خوب و بد دارند. از اونهایی که اسمشون رو نمیبرم هم دارند.
این اقا همونی نیست که می گفت عزاداری باعث افسردگی می شود؟
که می گوید:
نیاز به انسان سالم داریم. انسانی که توسعه یافته باشد، دروغ نمی‌گوید، مالیاتش را انکار نمی‌کند، HIV نمی‌گیرد و ...»
این روزها به وزیر محترم به بهداشت زیاد گیر میدن فکر کنم چون خوب داره با فساد مبارزه میکنه مورد حجمه قرار گرفته! کاش ذره ای هم به وزیر قبلی بابت عملکردش گیر میدادین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
دیگر کسی به خوبی وزیر سابق (هاشمی) نخواهد آمد
قطعا بعد از انتشار مقاله ارزشمند شما که بدرستی شخصیت ایشان را توصیف نموده آید اگر در آینده نزدیک ببیند این حرف ایشان حساسیت را بیشتر کرده می آیید و عذرخواهی می کند جمع عذرخواهی های ایشان می تواند یک مقاله جالب از سوی خبرنگاران حرفه ای باشد
بنده به عنوان یک پزشک که تمام عمر خود را صرف نجات انسانها کرده ام و فقط بفکر بهداشت و سلامتی مردم بوده ام باید بگویم ایدز بیماری خطرناکی است. من فقط یک ب.ام.و سری7 دارم و یک پورشه شاسی بلند ولی اگر کسی ایدز داشته باشد که نمیتواند زحمت بکشد و پورشه بخرد که..
اتفاقا لحن صحبت کردنشان بسیار علمی و مطلوب است.نامطلوب گوش های شما و نحوه تفکر شما در مورد مصادیق علمی است.چون سواد و نحوه تفکرتان نهایتا هم سطح کوچه و بازار است و اصلا نمیتوانید تصوری از نحوه ابتلا و ورود ویروس و دوره کمون و مراحل تکثیر و انتقال به سلول مجاور داشته باشید.پس بهتره در مورد چیزی که نمیدانید اظهار فضل نکنید تابناک جان.افتاااااد.حالا بگو ببینم نحوه صحبت کردن من نامطلوب بود؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
خادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
دمت گرم.خوب گذاشتی توی کاسه تابناک
بهزاد
| Sweden |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
نخیر. نحوه صحبت کردن شما هم مصداق بارز بیشعوری بود. افتااااد ؟
با سلام، حالا تابناک دنبال چی هست ؟ یک غائله دیگر
اگر مطلبی هم در مورد انسان سالم ،در جمع محدودی که اهل فن میباشند ،بیان شده شما چرا تیطر میزنید اگر اصلاح هست به خودش بگو، اگر هم غرضی هست خداعاقبتمون را بخیر کند
جنابعالی باید جلوی گسترش ایدز رو میگرفتی دکتر
کلا مثل اینکه صندلی وزارت بهداشت مشکلی داره که هر کی وزیر میشه اینطوری میشه! البته این قضیه بین بیشتر مسئولین اپیدمی پیدا کرده. اینها انگار از کره دیگری آمدند! یوفو نیستند؟
مگر مصونیت در برابر ایدز کشف شده؟
این آب به آسیاب دشمن ریختن است
مشکل خاورمیانه مردمشن برادر نه چیز دیگه شما هم از اونهایی هستی که با نوشتن این متن دنبال سود بردن از بیت المال این مردمی
کارهای بزرگ رابه دست انسان های کوچک سپردن نتیجه اش همین است،،،،ازدکترایرج فاضل رسیدیم به کجا،،‌،‌‌یعنی اگربنده دراثرتزریق خون آلوده ایدزگرفتم،،،،،دکترجراحی که برای نجات بیمارش سوزن آلوده به دستش رفت وایدزگرفت،،،،،انسان ناسالمی هست ونبایدکارهارابه دست ناسالم هاسپرد!!!
واقعا جای تاسف داره
استیضاحش کنید این ادم را
توکا برخدا کنید و استیضاحش کنید کسی که احترام مردم رو نگه نمیدارد
خیلی بی ادبه انگار از دماغ فیل افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
نگید لطفا ! ایشان یکی از مدنی ترین و توسعه یافته ترین افراد جامعه هستن. دلیل اینکه ایشان برای جلوگیری از خشونت علیه همنوع خود با یک راس تفنگ شکاری تشریف میبرن شکار و محترمانه خشمشون رو اونجا خالی میکنن. خیلی متمدن هستن ایشون چون از طرفداران پر و پا قرص تبدیل پارک ملی گلستان به منطقه شکار آزاد هستن تا گونه های نادر رو از زجر زندگی روی کره خاکی رها کنن!
یادمان باشد با سرپوش گذاشتن روی معضلات مشکلات حل نمی شوند بلکه با یستی با واقعیت ها روبرو شد و راه حلی برای معضلات پیدا کرد.
واقعیت را بی پرده بیان میکنه. چیزی که در همه جوامع سالم وجود داره. همه بدبختی ما از لاپوشانی و عدم شفافیت هست
یعنی کسی که ایدز دارد از نظر رسانه ی شما بیمار محسوب نمیکردد؟
اقای روحانی ایشان را برکنار کنید سریعا.
وضع دارو هم افتضاحه و گرانی دارو سر به فلک کشیده و زینک پلاس مارک یورو ویتال که پارسال ۶۰ عدد ان ۱۲۰۰۰ تومان بوده الان نایابه و مشابه وطنی ان ۶۰ عددش میدانید چه قیمت؟؟؟
۴۰۰۰۰ تومان شده قرص وطنی که کیفیت المانی را هم ندارد.
مگر اقای نوبخت ادعا نمی کنند ارز ۴۲۰۰ به دارو میدهند پس چگونه قرص داخلی ۴ برابر شده قیمتش؟؟؟؟
ارز ۴۲۰۰ تورم نمی گیرد و شکر که ادعا میکردند با ارز ۴۲۰۰ وارد شد گران شد منتهی ارز ۴۲۰۰ قیمتش ثابته .
ارز به بیراهه میرود و ارز نیمایی کنند تا فساد برچیده شود و دارو الان با هر ارزی دارد حساب میشود ولی مطمئنا ارز ۴۲۰۰ نیست.
ارز ۴۲۰۰ فقط بیراهه رفتن و برای حسابداری بانکی ها است.
متاسفم واسه وزیر یک سازمان و ارگانی که نخبگان به آن راه میابند
دولت روحانیه
سخت نگیر
بله آقای وزیر نگفتند انسان سالم انسانی که فکر سالم ، روان سالم ، عقل سالم و زبان سالم دارد، آقای وقتی این ماجرا برای هموطنانمان پیدا شد راه درمان و بهبود انها را دنبال میکردی نه با هوچیگری و بیان این موضوع از تریبون های رسمی عرض هموطنانتان را ببری و آنها را بی آبرو کنی!!!
آیا اگر شما فهمدیدید که آنها مبتلا به چنین ویروسی هستند مگر اجازه دارید به هر دلیل آنرا فاش کنید آیا واقعا شما دلتان برای ان بهورز بیچاره سوخته؟ اگر اینچنین است پس چرا سالهاست به اعتراض کارمندان ، پرستاران هیچ توجهی ندارید؟ و این همه تبعیض میان آنها و پزشکان است؟
انسان را در این ناراحتی به خنده وامیدارید می گویید انسان سالم مالیاتش را انکار نمی کند پس چرا پزشکانتان در مطب شان دستگاه کارتخوان ندارند و باعث درد و رنج بیماران می شوند ؟ ایا این جز برای فرار مالیاتی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
همون طور که وزیر گفت برنامه بیماریابی از یه مدت پیش و به صورت مخفانه در حال انجام بود تا اینکه دادستان وارد قضیه شد و بهورز رو دستگیر کرد و مردم شریف روستا هم خونه بهورز رو انیش زدن و....در ادانه هم همه خواستار شفاف سازی شدن...به نظرت تو این شرایط وزیر باید شفاف سازی میکرد یا سکوت میکرد؟؟یه جوری از اون بهورز بدبخت حرف میزنی گویا از یه مفسد اقتصادی یا جانی حرف میزنی،دم وزیر گرم که پشت نیروش رو خالی نکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
وزیر به هر دلیلی قضیه رو فاش نکردا...انگا ر تو باغ نیستی اصلا،وقتی اینقدر هجمه میشه علیه وزیر و ازش پاشخ میخوان بالاخره مجبوره یه جوابی بده یانه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
پزشکا همون موقع که میگفتن کارت خوان ندارن هم باز ۸۰ درصدشون داشتن...اون ۲۰ درصدو پیراهن عثمان کردن
اکثر مدیران این مملکت فلک زده در این دولت این چنین اند این یکی یک کم حاد تر است ایا روسای جمهور در این دیار وزن یک رییس جمهور را دارند اگر مدیران وروسا کار ازموده بودند وضعیت این کشور با این منابع عظیم زیر زمینی وانسانی چنین نبود
پزشکان با حمایت همه جانبه و هماهنگ خود از سیستم شان و ممانعت از ورود دیگران به این حوزه مافیایی ساخته اند که در آمد های نجومی برای سیستمشان به صورت قانونی فراهم کرده اند و مصونیت کافی نیز برایشان فراهم است.
مگر چه فرقی بین زحمت کسب علم یک پزشک متخصص و مثلا یک دکترای علوم پایه است که باید درآمد پزشک متخصص در حد اعلی و تضمین شده باشد ولی اون علوم پایه ای کارگری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
خداییش خیلی فرقه.زحمتش خیلی بیشتره پزشکی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
یه تفاوت مهمش اینه که سختی دکترای بعضی رشته ها رو گرفتن فقط درسیه که طرف باید بخونه...اما برای گرفتن تخصص پزشکی اون حجم از کتاب و درس که میخونن اصلا اهمیتی نداره،سختی اصلیش تو کشیکا و شب تا صبح بیدار بودنا و حساسیت کارشه...دکترای حشره شناسی رو که بگیری حین کار اشتباه کنی بعید میدونم فاجعه ای رخ بده،ولی موقع جراحی اشتباه کنی فاجعه رخ میده.
وزیر قبلی توصیه میکرد ،خودت بمال ،یا اینکه سرم را در خانه خودتان درست کنید ؟ مانند ریس جمهور اسبق که مدعی غنی سازی اورانیوم در آشپزخانه توسط دختر دبیرستانی ؟‌این وزیر هم ویروس ایدز را ناشی از دروغ گفتن ،و سالم بودن میگوید ؟‌پس بهتر است یک آزمایشی از همهٔ‌مسولین در طی این مدت چهل سال گرفته شود ؟ که چگونه با اینهمه دروغ گفتن مبتلا به HIV نشده اند ،شاید پاتن ویروس را در خون مسولین کشف کنند ؟ اول از خودش آغاز نماید ؟،،،
کسی رزومه این وزیر بهداشت رو میدونه؟لطفا اگه کسی میدونه حتما بذارید که مردم ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
اتفاقا این وزیر برعکس بقیه وزرای بهداشت که اکثرا چهره های علمی بودن و یه متخصص گردن کلفت تو رشته خودشون،این یکی داروسازه و کلا هم تو کارای مدیریتی و برنامه ریزی بوده..البته شکارچی قابلی هم هست.
حالا خوب یا بد بودن این وزیر را نمیدانیم ولی بنظر میرسد عده ای میخواهند او را زمین بزنند .
شما چه اصراری دارین که درچارچوب شما حرف بزنه بالاخره با هر ادبیاتی مشکل رو داره میگه
باید میرفت دست میکشید روسر طرف میگفت عزیزم خوب کردی آلوده شدی.نازی ،نازی برو بقیه ذو هم آلوده کن؟
به این جملات دقت کنید:
هوشمندسازی باعث عاری شدن از آلودگی نمی‌شود و ما نیاز به انسان سالم داریم. انسانی که توسعه یافته باشد، دروغ نمی‌گوید، مالیاتش را انکار نمی‌کند، HIV نمی‌گیرد و ...»
آیا امکان دارد مخاطب واقعی این جملات وزیر یک پزشک باشد که در عین حالی که منکر مالیات خود بوده مبتلا به HIV باشد و مصداق یک انسان ناسالم باشد که علت بیماری را به دروغ به شکل دیگری شایع نموده باشد ؟ واقعاً سامانه درست نمی تواند مانع توسعه نایافتگی فرهنگی او شود.
ایشون باید استضاح و از وزارت برکنار شود.
باید دید اگر برای خودشان هم این مشکل پیش بیاد همچین حرفی میزن یا نه ...
اونایی که ایدز میگیرن " بی تربیت ضد نظام" هستند. بدنشون رو "بمالن" تا خوب بشن. مگه برای "یک نفر که یکی دو سال دیگه زندست دولت چقدر باید هزینه کنه" ؟ اصلا "یک نفر آدم مگه چند تا آزمایش و سونوگرافی لازم داره" ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
البته حرف شاید درست باشد اما شما ساکت باشید ربطی به شما نداردکلاه خودتان را بگیرید ترامپ نبردما بلدیم چگونه روز بروز بهتر شویم وهمزمان با امپریالیستها ونوکرانشان بجنگیم هم اقتصادداخل را رشدوتوسعه دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
کشور ما نیاز به نیروی کار مفید و خبره داره نه معتاد تزریقی و مافنگی الکلی و نه به آقا زاده های مفت خور تنبل همه اینها رو باید ریخت توی دریا.من که کار میکنم و تویی که کار میکنی و سنگی رو سنگی میگذاری تا این کشور ساخته بشه بدرد میخوریم.آهای معتاد تزریقی که ایدز میگیری و پول من و امثال من رو خرج تو میکنند لطفا گم شو از زندگی ما گورت رو گم کن چون فقط سربار ما هستی و نبودنت خیلی بهتر از بودنت هست
بعنوان یک پزشک فوق تخصص از اینکه ایشان وزیر بهداشت کشورم هستند شرمگین هستم...
حقیقت تلخه وقتی بچه کوچک و نوزاد ایدز داره و فقط بیست عدد معتاد تزریقی هست اما دویست نفر ایدزی هست یعنی روابط نامشروع داشتن دو دوتا چهار تا سادست دیگه بیست تا معتاد رفتن دویست نفر رو آلوده کردن بقیه که معتاد تزریقی نبودن پس یعنی اینکه با این معتاد ها رابطه جنسی داشتن
حقیقت همین است که وزیر گفته .. در روستاها اعتیاد تزریقی و روابط نامشروع بسیار زیاد شده که یکی از علت هاش فقر و نبود اموزش کافی هست... سر خود رو اگر زیر برف بکنید هزینه ی بیش تری خواهید پرداخت... برای اینکه چهار معتاد تزریقی و کسانی که قریانی اونها شدن بدشون نیاد نمی شه ابروی بهیار بدیخت و خانوادش رو بیدلیل حراج کرد و ویران و ابروی سیستم بهداشت رو برد بی دلیل تا اعتماد نشه بهش که هزینه هاش صد برابر سنگین تره.. عدم پیگیری زنان باردار. واکسیناسیون ِغربال گری و .. انجام نمی شه و نمی رن چون می ترسن ... جان این بهیار و خانوادش هم در تهدید قرار گرفته بی دلیل ... حق رو بگید هرچند تلخ باشه.. تا بیگناهی قریانی نشه
اگر جواب نامه اولش رو با همون لحن تهدید و تذکر میدادند حساب کار دستش میومد و بیشتر مراقب زبانش بود. وزیر باید تصویر بزرگتر رو ببینه و ادبیاتی رو انتخاب میکرد که کل جامعه رو آرام کنه و در جهت مناف ملی باشه نه اینکه مثل رئیس یک اتحادیه‌ فقط دنبال دفاع از صنف خودش باشه. اون کار رو رئیس سازمان نظام پزشکی باید انجام میداد. نمیدونم چرا هر چی از قشر پزشک جماعت میارن برای‌پست وزارت هیچکدوم ادب حرف زدن ندارند. البته از آدمهایی که کار با یک کارتخوان‌ ساده رو هم بلد نیستند و نیاز به کلاس‌ آموزشی دارند بیشتر از این انتظاری نیست. بقال سر کوچه ما ظاهرا با سوادتره.
گماشتن چنین وزیری در این مصدر خودش یک رفتار پرخطر محسوب می شود....
رابطه نامطلوب اختراع ایشان بود
اصلا در کشور ما ایدز وجود نداره اصلا حتی یه مورد روابط نامشروع هم وجود نداره معتاد که اصلا نداریم دلمان لک زده یه معتاد تو خیابان ببینیم همه اینها مال غرب هست .راحت بخوابیم شهر در ارامش است
وزیر بد کرده
شماهم دارید بد میکنید.
فعلا خموش
متاسفانه دولت تدبیروامیددرموردانتخاب وزرای بهداشتش نمره خوبی نمیگیردواگرصادقانه بخواهیم قضاوت کنیم وزرای بهداشت دولت قبل چون آقای دکترباقری لنکرانی وسرکارخانم دکتروحیددستجردی بمراتب دلسوزتربودند البته نمیگویم که اینها دلسوز نیستند بلکه عرض کردم آنها دلسوزتروبخصوص خانم دکترشجاع ترازوزرای خوب بهداشت دولت محترم تدبیروامیدبودند، مثلاطرح تحول سلامت طرح ظاهراخوبی بودولی ایرادات زیادی داشت که نهایتا آنرازمین گیرمیکندجناب وزیرفعلی هم که دنباله رو وزیرمحترم قبلی هستند، مهم نیست وزیرپزشک باشد یانباشدمهم آنستکه آینده نگرباشندوبه عواقب کارهایشان فکرکننداینجانب کاری به دولت ندارم ولی واقعااتفاق اخیر دردآوراست وفقط مسئولین توجه فرماینداگرخدای نخواسته برای خودویاخانوادهشان اتفاق میافتادازمسئولین زمان فرضی چه انتظاری داشتندهمان رابرای مبتلایان وخانوادهشان اجراکنند
از دکترهای سهمیه ای بیشتر از این انتظار نیست.
من برای هم وطنانمان در هر کجای کشور احترام زیادی قایلم اما باید پذیرفت که بخشی از راه های انتقال ایدز را همین روابط نامطلوب تشکیل می دهد. دیگر بهتر است این نقاب مقدس مآبی را کنار بگذاریم. زمانی که ما دانش آموز دبیرستانی بودیم همیشه تاکید در آموزش ها روی اعتیاد تزریقی بود. اما واقع امر این است که روابط جنسی هم احتمالا یک درصدی باعث انتقال بیماری شده اند. اما کاملا موافقم که سخنان وزیر در افتتاح سامانه دارویی کاملا بی ربط بود و نمک روی زخم رنج دیدگان.
این حقیقت تلخی است که افرادی با داشتن امتیازهای خاص راههای ترقی راطی کرده اند و اکنون به مقامات بالا رسیده اند استاد دانشگاه شده و دانشجو تربیت می کند وزیر شده برای سرنوشت یک مملکت تصمیم می گیرد وای به حال ملت بیچاره ایران این همان راه ناصواب بود که به افراد بی ریشه داده شده
جایی که وزیران در کشورهای دیگر محاکمه میشوند یا حداقل برکنار ، وزیر مومن دهانش را به زخم زبان قربانیانش می گشاید...!
اینهمه احساساتی و با اخلاق و ... خود را نشان ندهید تا همین چند سال پیش در همین رسانه ملی اسلامی ودیگر تریبون های رایج بیماری ایدز را بیماری "همجنس بازان "تبلیغ می کردید ... چطور اینهمه اخلاقی شده اید !؟ وانگهی بیماری ایدز با سر سوزن منتقل میشود ولی چون روند مزمن دارد بمحض ابتلا قابل تشخیص نیست چون بحث تولید انتی بادی در مقابل انتی ژن ماهها طول می کشد و روند تشخیصی نیز از روی سنجش عیار انتی بادی در خون صورت می گیرد که این فرایند یعنی تولید انتی بادی جادوگری وکار یک لحظه و یک روز ... نیست. بنا بر این برای سرپوش گذاشتن روی یک مسئله ریشه دار وجا افتاده گردن زدن یک کارمند دور از علم .. مردانگی ..و وجدان است .به مردم بگویید که چه کسی ایدز را به روستایشان به سوغات اورده و در اثر ندانم کاریهای کدام تاجر پول بی تعهد و حد اقل ندانم کار ترویج شده ... باشد که باحیثیت یک بهورز با روشهای شعبان بیمخی بازی نشود ...طناب به گردن مجرم واقعی چه زیباست و مایه عبرت همه پزشکان بی مبالات ....
بیدلیل نیست که در همه دنیا مسوولان از روی نوشته صحبت می کنند.
اگر انسان سالم کسی است که دروغ نمی گوید و مالیات می دهد و HIV نمی گیرد ، پس چرا در غرب که دروغ نمی گویند و مالیات می دهند ، HIV می گیرند؟
واقعا هاشمی یکی از بهترین وزرای جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است هر کجا هست خداوند نگهدارش باد
خوب این بابا در سطح شعورش حرف می‌زنه تحصیلات که شعور نمیاره که
مقاله شما رو دو بار خوندم.وزیر درست حرف زده و شما مغلطه کردی
عليرغم اهميت بالاي وزارتين بهداشت و علوم متاسفانه رييس جمهور وزيران نالايق و ناكاربلد را براي آنها انتخاب ومتاسفانه مجلس نيز برانتخاب ايشان صحه ميگذارند.آقاي نمكي خيال ميكنند چون شعر و مداحي هم بلدند پس مجاز هستند بجاي درمان وحل ريشه اي كارها با فلسفه بافي وطرح مسايل غير علمي از خود و كاركنان زير مجموعه اش سلب مسئوليت نمايد!
خب که چی ؟ تابناک منظورت از این آسمون و ریسمون بافتن ها چیه که آقای وزیر عمدا در پی التهاب جامعه است عجیب کشفی! عجب مرد هنرمندی خود گویی و خود خندی !! چه رابطه اسمش پر خطر باشد چه نامطلوب نتیجه اش معلوم است !! بله این درست است رابطه سالم چه با سرنگ باشد چه در رختخواب باشد hiv نمی گیرد. معلوم هست تابناک در این داستان دنبال چی است که تفسیر به رای می کند و نیت خوانی... قصدم جانبداری از هیچ شخص سیاسی نیست اما میدانیم!! که دعوای مافیای غذا و دارو است که ریشه در وزارت بهداشت و درمان و نظام غذایی و دارویی کشور دارد. نابناک میخوای بگم با این آسمون وریسمون بافتنت آب به آسیاب کدام دسته می ریزی....
حرف ایشان کاملا درست است. به هرحال انتقال ایدز. طرق گوناگونی دارد که رابطه جنسی یکی از مهمترین ها است. تو مملکت ما این طریق رو میخوان پنهان کنند همش اعتیاد رو عنوان ميکنند. تا وقتی اینگونه به مسئله نگاه بشه ، انتشار این بیماری کنترل نخواهد شد. کلا تو مملکت ما واقعیت مهم نیست و همه چیز برپایه خوشامد دیگران هستند. نظام بهداشت و درمان هم وظیفه داره همه بيماران رو تحت درمان قرار بده و هیچ نگاه تبعیضی و یا منفی نداشته باشد. ولی برای حل ریشه یک مشکل باید واقعیات دیده بشوند.
در کل اکثر پزشکان اینگونه حرف می زنند. وزیر قبلی بهداشت یادتان رفته ؟ از نظر اونا مردم یک سزی ادمهای عقب افتاده هستند که باید تو سرشان زد و جیب شان را خالی کرد
دولت اصلاح طلب روحانی ملت را بیچاره کرده ، اگر خیانت نباشد بیکفایتی است .
بجای این حرفها تعداد ورودی های پزشکی رو زیاد کنید تا از رانت و درآمد نجومی و خودبزرگ بینی این اطبا محترم کاسته بشه! پول مفت تو حلقوم هر کی بریزی همینجوری فرعون میشه...
اینها انسانند بدتر از ان پزشک هستند ؟!!. اون از هاشمی که گفت برای دو سال بیشتر عمر کردن بیماران خاص نمیتوانیم هزینه های سنگین بکنیم. یا وقتی گفت هر کی تو بیمارستان میمیره ما نباید پاسخگو باشیم. اونم از این وزیر .
ادم خیلی وقتها به داشتن مدارک این اقایون شک می کنه.حالا چجوری وزیر شدن خدا میدونه.
مشکل مسوولین کشور ما اینه که یک مشاور رسانه ای قوی که به اونها در زمینه تعامل صحیح با افکار عمومی مشورت بدهد، ندارند. این باعث میشه که حتی در سطح بالای مسئولان، سخنانی مطرح بشه که نه تنها منجر به تعامل با جامعه نشه، بلکه تقابل را هم تشدید کنه!
کلا ملتی هستیم که با واقعیت و حقیقت میانه ای ندارم . اگه یکم فکر کنیم ،نه همه صحبت هاش ولی تقریبا درست میگه . همه ما ایرانی ها فهیمیدیم که انسان باشعور و فکر که دلش برای منافع ملی و ایرانی ها میسوزه چه انسانیه ، ولی چون جرات مواجه شدن با واقعیت رو نداریم و یا شایدم اینقدر به دورغ و دزدی عادت کردیم ، دیگه نمیفهیم چه فرقی بین بدی و خوبی هست.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
احسنت/ تحلیل درستی کردین
فقط باید انگشت حیرت به دندان گزید از این مسئولان
سلام بر همگی واقعیت رو قبول کنید که شیوع ایدز تو کشور ما بیش از اون چیزی که شما فکر میکنید این تازه اولشه خواهید دید که در بقیه نقاط کشور اوضاع بدتره. مردم بویژه جوانها در رفتار هاشون ایدز رو جدی نگرفتند وزیر واقعیت رو گفته. شک نکنید روستا و شهر نداره. حالا یک دندانپزشک هم میتونه عامل انتقال باشه حجامت هم میتونه باشه معتاد تزریقی و روابط غیر مجاز هم میتونه
قضاوت با خودتون مشت نمونه خروار هست مسیولین میدونند اما نمیتونند مقدار شیوع رو واضح اعلام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
این امار قابل توجیه نیست بهتر است واقعیت گفته شود مسئولیت ان پذیرفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
دوست عزیز مستند صحبت کن و اگرنمی دانی بهتره که صحبت نکنی
وزیر بهداشت واقعا تحصیل کرده است؟
خروجی جامعه پزشکی ایران که به اعتراف خودشون 60 درصدشون سهمیه ای هستند
واقعا تو هم عدالت نداری چرا پیام های من پخش نکردی
اصلا خود اسمش برا سلامتی ضرر داره فشار خون میاره
درهرمورد کارشناسان وصاحب نظران پاسخگو باشند .
این وزیر با نمک نبود در حریم امام رضا علیه السلام به عزا دارن جدش توهین کرد و آنها را افسرده خواند؟؟
این وزیر بهداشت بهتر بود بره دنبال شاعریش
باید میگفت روابط نا ایمن نه روابط نامطلوب..... وباید اموزش واگاهی داده شود....
معلوم نیست این نماینده های لر چکار می کنند؟؟؟
لااقل این مرد را بخاطر سخنان ناصواب استیحضاح کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر