بازدید 7251

واعظی: از موضع جدید عربستان استقبال می‌کنیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد‌های عربستان برای عادی‌سازی رابطه با ایران گفت: فکرمی‌کنیم منطقه ما نیاز به آرامش دارد، در گذشته عربستان سعودی فکر می‌کرد که برای مدت کوتاهی با ائتلافی که درست کرده بود می‌تواند یمن را ببلعد و به آن هدف خود برسد. این زمان گذشت و الان ۵ سال گذشته و آن‌ها به این هدف خود نرسیدند.
کد خبر: ۹۲۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 09 October 2019
رئیس دفتر ئیس‌جمهور خطاب به کشور‌های عضو برجام گفت: امیدواریم آن‌ها پیام گام سوم را جدی بگیرند.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد‌های عربستان برای عادی‌سازی رابطه با ایران گفت: فکرمی‌کنیم منطقه ما نیاز به آرامش دارد، در گذشته عربستان سعودی فکر می‌کرد که برای مدت کوتاهی با ائتلافی که درست کرده بود می‌تواند یمن را ببلعد و به آن هدف خود برسد. این زمان گذشت و الان ۵ سال گذشته و آن‌ها به این هدف خود نرسیدند.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم الان با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد عربستانی‌ها به این نقطه رسیدند که جنگ نمی‌تواند سرنوشت را تعیین کند. ما از این موضع استقبال می‌کنیم. از موضع حوثی‌ها و آتش‌بس هم استقبال می‌کنیم و اگر عربستانی‌ها در موضوع روابط با ما و حل مشکل یمن جدی هستند آن را گام مثبتی تلقی می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره اجرای گام سوم و برنامه ایران برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تصریح کرد: گام سوم مهمترین گام ما بود. عرضم این است که گام سوم تاثیرات خوبی گذاشته است و تماس‌های متعدد با ما برقرار شه در این زمینه از جا‌های مختلف و این تماس‌ها ادامه دارد، امیدوار هستیم که این پیام گام سوم را اعضای برجام و بقیه جدی بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان