بازدید 4030

سخنگوی‌اردوغان:‌رکیه جایگزین‌آمریکا در‌سوریه نمی‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه گفت: ترکیه از تمامیت ارضی و سیاسی سوریه حمایت می‌کند و ما جایگزین آمریکا در سوریه نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 08 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ ابراهیم کالین در مصاحبه‌ای اختصاصی به شبکه سی ان ان درباره عملیات احتمالی ارتش این کشور در شمال سوریه گفت: ترکیه در پی اشغالگری و تغییر بافت قومی نیست. هدف ایجاد منطقه امن در سوریه و فراهم کردن زمینه بازگشت پناهجویان به کشورشان است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ما اجازه نخواهیم داد عناصر گروه داعش به ترکیه بیایند و یا به کشور‌های اروپایی یا دیگر کشور‌ها بروند.

سخنگوی اردوغان در پاسخ به این سوال که «آیا از ناتو برای این عملیات اجازه گرفته‌اید؟» گفت: این عملیات ارتباطی به ناتو ندارد. این عملیات به علت نگرانی‌های امنیتی ترکیه اجرا خواهد شد.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر عدم همراهی آمریکا با ترکیه جهت تأسیس منطقه امن در شمال سوریه گفت: از آغاز بحران سوریه تاکنون همواره بر تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده‌ایم و از این به بعد نیز به همین رویه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: با پاکسازی منطقه مدنظرمان از گروه‌های تروریستی، بقا و امنیت خودمان را تأمین کرده و برای بازگشت آرامش و صلح به سوریه تلاش خواهیم کرد.

به دنبال افزایش تنش میان آمریکا و ترکیه در مورد پرونده سوریه، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه در یک تماس تلفنی درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گفت: وگو کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که ترکیه بزودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

ترکیه مدتهاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است. مقام‌های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند. آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه‌ای امن برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر