بازدید 5372

ایران در حال آماده‌سازی برای جذب فناوری ۵ G

محمدجواد آذری جهرمی، در دومین روز اقامت خود در ارمنستان، صبح امروز در پنل ویژه وزرا در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه ایران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات در دو سال اخیر به اتصال ۱۰۰ درصدی شهر‌ها و ۷۸ درصدی روستا‌های کشور به شبکه ۴ G. اشاره کرد و افزود: دولت با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال‌توسعه حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی است.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 08 October 2019
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر این‌که ۵ G. فناوری غالب جهان در دهه آینده خواهد بود، از برنامه‌ریزی‌های کشورمان برای جذب فناوری ۵ G. خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، در دومین روز اقامت خود در ارمنستان، صبح امروز در پنل ویژه وزرا در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه ایران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات در دو سال اخیر به اتصال ۱۰۰ درصدی شهر‌ها و ۷۸ درصدی روستا‌های کشور به شبکه ۴ G. اشاره کرد و افزود: دولت با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال‌توسعه حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی است.

آذری جهرمی با تأکید بر این‌که فناوری ۵ G. فناوری غالب جهان در دهه آینده جهان خواهد بود گفت: ایران در حال آماده‌سازی شرایط و بستر‌های لازم برای جذب این فناوری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و نیز افزایش آگاهی و علاقه مردم نسبت به کاربرد‌های متعدد و متنوعی است که این فناوری برای زندگی آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تجلیل از ظرفیت بالای جوانان مستعد ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات، حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی و پویایی کشور را یکی از اهداف مهم خود توصیف کرد و با اشاره به طرح نوآفرین گفت: هم‌اکنون در حدود ۵۷۰ استارت‌آپ، ۱۳۹ شرکت بزرگ رشد یافته، ۴۵ شتاب‌دهنده و ۱۵ سرمایه‌گذار مشارکت خود را در این طرح آغاز کرده‌اند.

همراهی تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی

وزیر ارتباطات اهداف مهم طرح نوع آفرین را تسهیل فضای فرایند‌های ایجاد و رشد استارت‌آپ‌ها، ایجاد شفافیت، شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، متصل کردن کارآفرینان با دانشگاه و ترویج روش‌های تجارت خلاقانه و مبتکرانه از طریق ارائه مشوق به پروژه‌های برجسته توصیف کرد.

او با اشاره به همراهی تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی با وی در سفر به ایروان که در زمینه‌های حمل‌ونقل، کشاورزی، تبلیغات، انیمیشن، پیام‌رسان، سلامت و تجارت هوشمند فعالیت دارند از شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) دعوت کرد ضمن بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه (Digi Tec Expo) ایروان با ظرفیت‌های جذاب این استارت‌آپ‌ها از نزدیک آشنا شوند.

آذری جهرمی در بخش پایانی سخنان خود به موقعیت جغرافیای استراتژیک ایران میان قفقاز و خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: ایران یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر‌های انتقال دیتا میان اروپا، خاورمیانه، جنوب و شرق آسیاست. ایران و ارمنستان همکاری خوبی را برای گسترش اتصال مسیر‌های راهبردی انتقال دیتا را در منطقه را آغاز کرده‌اند.

وزیر ارتباطات این‌گونه همکاری‌ها را هموار کننده همگرایی درون منطقه‌ای و اتصال فرا منطقه‌ای و ابزار مؤثری برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه‌گری قدرت‌ها در حوزه ICT دانست.

محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته در رأس هیئتی متشکل از ۲۰ استارت‌آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرد. شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (۲۰۱۹ Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان خارجی و رایزنی برای ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی ازجمله اهداف سفر وزیر ارتباطات به ارمنستان است.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، نمایشگاه تخصصی Digi Tec ارمنستان از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در محل مجموعه کارن دمیرچیان ایروان و در حوزه‌هایی همچون سیستم‌ها و ابزار IT، راه‌حل‌های شبکه جهانی و نرم‌افزاری، امنیت سایبری، راه‌حل‌های ارتباط از راه دور و شبکه، تکنولوژی موبایل و اپلیکیشن‌ها، طراحی و انیمیشن، فناوری چندرسانه‌ای و بازی، راه‌حل‌های تکنولوژیک برای کسب‌وکار و آموزش فناوری در حال برگزاری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
بگذارند با همان 4g كاربكنيم بقيه پيشكش
شما همون G خالی رو همه جا پوشش بدین و سرعتش رو درست کنید 5G پیشکشتون...
ما در مرکز تهران درخواست اینترنت ADSL داده ام بعد از چند سال به ما دادند به دلیل کیفیت پایین قطع کردیم چون امکان ارائه اینترنت بر روی فیبر نوری را نداشتند و سرعت آن بسیار پایین بود حال 5G‌جای خود دارد
این چیزا مال کشورهاییست که اینترنت آزاد دارن بدرد ایران نمیخوره. محتوای اینترنت که فیلتره خودتون هم که محتوا ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
ما که استفاده می کنیم و ریاد هم مشکلی نداریم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
دقیقا.سایت دانلود فیلم رو هم نمیتونند به کاربران ببینند چند وقتد یگع کلا اینترنت رو میبنند بعد صحبت از ار تقا میکنید
باز هم این آذری جهرمی مانور تبلیغاتی داد
آقا خونه ما از این اتاق به اون یکی اتاق از ال تی ای به فور جی و جی خالی تغییر میکنه بعد یهو همش میره دوباره مبری تو کوچه میاد باید برگردی تو خونه که اینترنتت بیاد کلی میخندیم بابا .ممنونیم که بساط شادی رو برامون ایجاد کردید خرابش نکنید دیگه حیفه .دمتون گرم
همه مزایا بکنار 5 چی باعث افزایش سرطان خواهد شد.....اقا من خودم مخابراتی هستم بعضی مردم در مقابل تشعشات مقاوم وبعضی غیرمقاوم هستن کلا" بگم این امواج باعث عصبانیت شدید سیستم عصبی میشود حالا خود دانید....بنده حتی موبایل رو هم از خودم دور نگه میدارم...تعداد مرگ و میر در بین مخابراتیها فنی که در مراکز کار میکنند بالاست و بعضی دچار پرخاشگری شده اند....
مگه ما زیر ساخت هم داریم!کیفیت فوق العاده پایین اینترنت کاملا مشخصه.4g+ فقط اسم داره وگرنه کیفیت دیتایی به هیچ عنوان نداره.حالا برای adsl ؟ما یک یه اشتراک ۱۶ مگ اینترنت از یک شرکت اینترنتی گرفتیم ولی واقعا بی کیفیت است سرعت دانلودم باید ۱.۵ مگ باشه ولی همش ۵۰۰ کیلو بایت هست و تمام شرایط خط هم از نظر بررسی ایده آل است. قشنگ مشخصه...تازه تعرفه ها رو افزایش دادن و برعکس کیفیت ها رو کاهش.ای کاش یه وزیر ارتباطات قوی و دلسوز داشتیم.
الان کشورهای پیشرفته بخصوص حوزه اسکاندیناوی روی اینترنت نسل هشتم 8G کار میکنند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل