بازدید 7531
پیمانه اقتصادی؛

محدودیت بانک مرکزی برای ارز اربعین/ فرار مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی/ ۳۲۰ هزار نمایشگاه‌دار و طلا فروش با بیمه کارگران ساختمانی/ میانگین افزایش حقوق و دستمزد چند درصد خواهد بود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۷۰۱ واحدی دماسنج بازار سرمایه در میانه مهر، افزایش تولیدات شرکت‌های بورسی نشانه مثبت اقتصاد، قیمت دلار روز دوشنبه اصلاح خاصی نداشت، پاکستان بانکداری اسلامی را توسعه می‌دهد، مرکز آمار نرخ بیکاری تابستان را ۱۰.۵ درصد اعلام کرد، وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت و احتمال پیشبرد فرزاد B. با شرکت‌های ایرانی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 08 October 2019

محدودیت بانک مرکزی برای ارز اربعین/ فرار مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی/ ۳۲۰ هزار نمایشگاه دار و طلا با بیمه کارگران ساختمانی/ میانگین افزایش حقوق و دستمزد چند درصد خواهد بود؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۷۰۱ واحدی دماسنج بازار سرمایه در میانه مهر، افزایش تولیدات شرکت‌های بورسی نشانه مثبت اقتصاد، قیمت دلار روز دوشنبه اصلاح خاصی نداشت، پاکستان بانکداری اسلامی را توسعه می‌دهد، مرکز آمار نرخ بیکاری تابستان را ۱۰.۵ درصد اعلام کرد، وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت و احتمال پیشبرد فرزاد B. با شرکت‌های ایرانی را در بر دارد.

۳۲۰ هزار نمایشگاه‌دار و طلا فروش با بیمه کارگران ساختمانی

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ در گفت‌وگویی اظهار داشت: در جریان راه اندازی پایگاه و با ثبت اطلاعات بیمه ای، مشخص شد که از ۱.۲ میلیون نفری که بیمه کارگران ساختمانی هستند، ۳۲۰ هزار اصلا کارگر نیستند و نمایشگاه دار و طلا فروش و ... هستند. این افراد سالانه یکهزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشتند که با شناسایی و قطع بیمه آنها، ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال صرفه جویی برای دولت اتفاق افتاد.

به گفته وی، فردی داشتیم که بساز و بفروش بود که یارانه وی قطع شده است. این فرد ۲۰ میلیارد تومان واریز وجه در سال گذشته داشته و متوسط گردش مالی ماهیانه وی ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. یکی دیگر از معترضان کارخانه دار است که واریز سالیانه بالای ۲۰ میلیارد تومان و متوسط گردش مالی وی در ماه یک میلیارد تومان بوده است.

تقویت ۷۰۱ واحدی دماسنج بازار سرمایه در میانه مهر

در معاملات دیروز دماسنج بازار سرمایه در حالی با رشد 701 واحدی در ارتفاع 320 هزار و 909 واحدی قرار گرفت که این نماگر اصلی بازار در 40 دقیقه ابتدایی بازار با رشد بیش از 3 هزار واحدی مواجه و تا کانال 324 هزار واحدی نیز پیش روی کرده بود. به نقل از نبض بورس، عرضه سنگین حقوقی ها بار دیگر موجب تسری اضطراب و ترس سهامداران شد تا عرضه در اکثر نمادها از تقاضا پیشی بگیرد. شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 188 واحدی رقم 86 هزار و 251 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص کل هم وزن با رشد 53 واحدی به ارتفاع 95 هزار و 477 واحدی رسید و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 35 واحدی به کانال 63 هزار و 912 واحدی صعود کرد، شاخص آزاد شناور با رشد 282 واحدی به ارتفاع 373 هزار و 560 واحدی قدم نهاد و شاخص بازار اول در حالی با کاهش 27 واحدی به 231 هزار و 774 واحد برگشت که شاخص بازار دوم با رشد 3834 واحدی به ارتفاع 659 هزار و 114 واحدی صعود کرد. ارزش معاملات بورس تهران نیز بیش از 1939.4 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 4 میلیارد و 936 میلیون برگه سهم طی 474 هزار و 943 نوبت معاملاتی بود.

افزایش تولیدات شرکت های بورسی نشانه مثبت اقتصاد

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: بر مبنای گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی ها نشان می دهد از ابتدای سال ۹۸ روند رشد منفی صنعتی ماهانه کاهنده بوده و در ماه شهریور مثبت شده است. شاخص مستخرج از ۲۳۰ شرکت صنعت بورسی هم راستا با شاخص تولید صنعتی کل کشور است و لذا با توجه به اینکه شاخص های رسمی کل کشور با تأخیر منتشر می شود، این شاخص بورسی می تواند جایگزین خوبی برای تغیرات ماهانه صنعت و حمایت کننده ای مناسب از مثبت شدن رشد غیر نفتی کشور باشد که در آمار سه ماهه اول سال نیز مشهود بود.

سهام آمریکا و یوآن چین، پیش از آغاز مذاکرات تجاری افت کرد

روز گذشته، در حالی که هنوز بازارهای آمریکا باز نشده‌ بودند، با انتشار گزارشی از این که چین برای توافق تجاری گسترده با ترامپ، بیش از پیش بی‌میل شده است، سهام آمریکا و یوآن چین افت کردند، در حالی که قیمت اوراق خزانه‌داری بالا رفت.  مقامات ارشد چین می‌گویند، طیف موضوعات تجاری‌ای  که آنها تمایل دارند در مورد آنها مذاکره کنند، به شدت محدود شده است. اس‌اندپی۵۰۰ با باز شدن بورس لندن ۰.۴ درصد افت کرد. شاخص یورو استاکس۵۰ توانست ۰.۱ درصد بالا برود. گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد شاخص نیکی ژاپن هم ۰.۱۶ درصد افت کرده و نتوانست از رشد روز جمعه وال‌استریت سود ببرد. روز جمعه، سهام وال‌استریت پس از گزارش اشتغال آمریکا، که اضطراب بازار را کاهش داد، جهش کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۶ درصد بالا رفت، در حالی که شاخص سی‌ان‌بی‌سی۱۰۰ آسیا ۰.۰۸ درصد پایین آمد. کوسپی کره‌جنوبی با رشد جزئی ۰.۰۵ درصدی روبه رو شد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۱ درصد رشد کرد. در بازار ارز، ین در برابر دلار نرخ خود را ۰.۱ درصد تقویت کرد و به ۱۰۶.۸۸ واحد رساند. یوآن چین ۰.۲ درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ برابری ۷.۱۲۷۵ رسید. با بالا رفتن قیمت اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، سود آنها به ۱.۵۲ درصد کاهش یافت.

محدودیت بانک مرکزی برای ارز اربعین

روز گذشته همزمان با مراسم رونمایی از سامانه بازگشت زائران اربعین نشست خبری حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور، برگزار شد. حسین ذوالفقاری در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک در رابطه با نرخ ارز اربعین و مشکلاتی که برای زوار پیش آمده است گفت: تلاش کردیم امسال برای ارز اربعین شرایط بهتری ایجاد کنیم، اما دوستان ما در بانک مرکزی محدودیت داشتند. وی افزود: این موضوع سبب شد که امسال نرخ ارز اربعین برای زوار آزاد حساب شود. ذوالفقاری در پاسخ به این که چرا بانک‌ها صرفا به توزیع اسکناس صد دلاری اقدام می‌کنند نیز افزود: این نقد شما را قبول دارم به دوستانمان در بانک مرکزی تذکر می‌دهیم که اسکناس‌های خرد در اختیار زوار قرار دهند.
این در حالی است که پایان شهریورماه بانک مرکزی اعلام کرد که ارز اربعین را تأمین خواهد کرد و زائران می‌توانند حداکثر ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر اسعار به نرخ بازار ثانویه ارز، از بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز به‌منظور پوشش برخی از هزینه‌های تهیه کنند.
 
قیمت دلار روز دوشنبه اصلاح خاصی نداشت
 
دیروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت. هرچند در بازار آزاد نیز با اندکی تفاوت، دلار در محدوده ۱۱۴۵۰۰ تومان خرید و فروش شد که نشان از مدیریت عرضه و تقاضا توسط سیاست گذار و بازارساز دارد. همچنین هر اسکناس یورو در بازار، به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، تعییری نداشت.
 
پاکستان بانکداری اسلامی را توسعه می‌دهد
 
دولت پاکستان تصمیم گرفته که یک برنامه جامع را با هدف توسعه بانکداری اسلامی در این کشور اجرا کند. به نقل از تریبون، سخنگوی بانک دولتی پاکستان در این رابطه گفت: با هدف اجرای این طرح، بانک دولتی پاکستان در حال پایه‌ریزی یک طرح هفت ساله و یک چارچوب جامع در این زمینه است که ظرف دو ماه آینده رونمایی خواهد شد. دولت پاکستان کمیته ویژه‌ای را بدین منظور تشکیل داده و در حال بررسی وام‌هایی است که تحت این چهارچوب پرداخت خواهد شد. این در حالی است که سهم بازار دارایی‌های بانکداری اسلامی در کل صنعت بانکداری در پاکستان تا پایان سال مالی گذشته به ۱۴.۴ درصد در مقایسه با ۱۲.۹ درصد در ژوئن سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. بانک مرکزی پاکستان به تازگی اظهار داشته، سهم بازار دارایی‌های بانکداری اسلامی در کل صنعت بانکداری در این کشور تا پایان سال مالی گذشته به ۱۴.۴ درصد در مقایسه با ۱۲.۹ درصد در ژوئن سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. دارایی‌های صنعت بانکداری اسلامی نیز در سه ماهه منتهی به ژوئن با رشد ۷.۳ درصد به ۲.۹۹ تریلیون روپیه در مقایسه با ۲.۷۹ تریلیون روپیه سه ماهه قبلی افزایش یافت.
 
فرار مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره فرار مالیاتی گفت: میزان فرار مالیاتی اکنون بدون در نظر گرفتن جرایم حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است. وی گفت: علت اختلاف در دامنه اعلامی این است که برخی موارد را باید به عنوان مالیات معوق و نه فرار مالیاتی در نظر گرفت. وی اضافه کرد: رقم ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از عدم دقت نیست، بلکه به دلیل نوع تفسیر از فرار مالیاتی است. دژپسند اضافه کرد: خوشبختانه اکنون سازمان امور مالیاتی اقدام خوبی را انجام داده است مبنی بر اینکه اگر مودیان مالیاتی بدهی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند بدهی آنها بخشیده می‌شود. وی اضافه کرد: این یک فرصت طلایی است که اگر انجام شود بسیاری از مالیات های معوق باز خواهد گشت. وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پیشنهاد مسیر سبز مالیاتی گفت: برای فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی که کارنامه مالیاتی قابل قبولی دارند تسهیلات و شرایطی برای سهولت کار در نظر گرفته می شود. دژپسند افزود: بر این اساس همه نیازمندی ها و بخش های مربوط به کسب و کار باید در مسیر سبز قرار داشته باشند، به عنوان مثال مودیان خوش حساب نباید برای دریافت گواهینامه‌های مختلف معطل شوند.
 
مرکز آمار نرخ بیکاری تابستان را ۱۰.۵ درصد اعلام کرد
 
مرکز آمار کشور نرخ بیکاری افراد پانزده سال و بیشتر را ۱۰.۵ درصد اعلام کرد که نسبت به تابستان سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش یافته است. براساس آمار ۶۱ میلیون  ۵۸۲ هزار تن از جمعیت کشور ۱۵ ساله و بیشتر هستند و از این میزان ۴۴.۹ درصد (معادل ۳۷ میلیون و ۶۴۵ نفر) از لحاظ اقتصادی جزو گروه شاغلان و بیکاران قرار دارند که نسبت به تابستان ۱۳۹۷ ۰.۲ درصد رشد داشته است. از جمعیت ۳۷ میلیون و ۶۴۵ هزار جمعیت فعال کشور در تابستان امسال ۲۴ میلیون و ۷۵۱ نفر شغل دارند که در مقایسه با تابستان ۱۳۹۷ ۸۴۴ هزار تن به جمعیت شاغلان بیشتر شده است.
 
۳۴ درصد شاغلان در تابستان امسال کمتر از ۴۴ ساعت کار کردند
 
در طرح آمارگیری افراد را براساس ساعت کاری به سه دسته اشتغال با ۴۴ ساعت کار در هفته، کمتر از ۴۴ ساعت و غایب موقت تقسیم می‌کنند که براساس آمار اعلامی هشت میلیون و ۴۱۷ هزار نفر در زمان اعلام شده کمتر از ۴۴ ساعت کردند و یک میلیون و ۱۳ هزار نفر موقت غایب بودند. اشتغال ناقص شاخص دیگری است که در محاسبه نرخ بیکاری استفاده می‌شود و در واقع به افرادی گفته می‌شود که به دلایل اقتصادی همچون رکود بازار کار، نبود کار با ساعات کار بیشتر، فصل غیرکاری کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده‌اند، در حالی که آمادگی انجام کار اضافی را داشتند. جداول آماری در تابستان امسال نشان می‌دهد که ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر اشتغال ناقص داشتند.
 
وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت
 
در شرایطی که کاهش قیمت خودرو یکی از انتظارات مهم مردم در سال رونق تولید و تقویت داخلی‌سازی قطعات خودروست، رضا رحمانی در گفت‌ و گو با فارس در پاسخ به این که برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و داخلی‌سازی قطعات چه اثر ملموسی برای مردم از نظر قیمت خودرو به همراه خواهد داشت؟ بدون اعلام برنامه زمان‌بندی برای کاهش قیمت خودرو، اظهار داشت: یکی از آثار این مسأله، کاهش قیمت خودرو است. وی افزود: هر چقدر ساخت داخل بیشتر شود، اثر آن در قیمت خودرو بیشتر خواهد شد. رحمانی در پاسخ به این که چه زمانی این اتفاق می‌افتد، گفت: به مرور زمان. قراردادهای داخلی‌سازی قطعات دارای زمان‌بندی هستند، یک ماهه، دو ماهه یا سه ماهه.
 
احتمال پیشبرد فرزاد B. با شرکت‌های ایرانی
 
وزیر نفت با بیان اینکه  وزارتخانه دو کار را در مورد میدان نفتی فرزاد B همزمان پیش می‌برد، تشریح کرد: ابتدا اینکه به هندی‌ها رسما پیغام مذاکره داده‌ایم که طبق چهارچوب‌های توافق شده کار آغاز شود و علاقه مند به همکاری با هندی‌ها هستیم اما اگر هندی‌ها به این همکاری تمایل نشان ندهند با شرکت‌های ایرانی کار را پیش می‌بریم، البته روش‌های تأمین مالی پروژه فرزاد B را نیز به دست آورده و اهداف و نحوه اجرای آن را مشخص کرده‌ایم.
 
افزایش اندک قیمت نفت به امید مذاکرات آمریکا و چین
 
رویترز: به علت امید به پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین و چالش هایی که صادرکنندگان بزرگ با آن مواجهند، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با 57 سنت افزایش 58.94 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 65 سنت افزایش 53.46 دلار معامله شد. پس از انتشار آمارهای تولیدات صنعتی آمریکا و چین، هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافت.
 
اوپک روی روسیه برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان حساب کرده است
 
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در گفت‌وگو با تاس گفت برای اوپک بسیار زود است تا در مورد کاهش بیشتر تولید نفت علی‌رغم کاهش قیمت نفت بحث و گفت‌وگو کند. وی افزود: اوپک روی روسیه برای کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان به منظور کمک به ثبات بازار جهانی نفت حساب کرده است.
 
قیمت جهانی طلا بالا رفت
 
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران در آستانه مذاکرات تجاری آمریکا و چین جانب احتیاط را گزیده بودند، اندکی بالا رفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۰۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی ۰.۵ درصد رشد داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۱۵۱۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.
 
میانگین افزایش حقوق و دستمزد چند درصد خواهد بود؟
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع مورد بحث افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده و پرداخت پاداش بازنشستگی بود که در زمینه بازنشستگی پیشنهادهای مختلفی مطرح شد تا برای آن سقف بگذاریم و محدود کنیم، اما سال آینده حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید پرداخت کنیم. به گفته نوبخت، میانگین افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که این رقم برای افرادی که حقوق کمتر می‌گیرند، بیش از ۲۰ درصد خواهد شد که این موضوع منوط به مباحث دیگری است که طی روزهای بعد اطلاع رسانی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
چقدر بی انصاف هستند بعضی طلافروشان

صاحب مغازه طلافروشی باشی ولی برای خودت حق بیمه کارگر ساختمانی بپردازی !!!!!!
آیا فکر نکردی نونی که سر سفره خانواده و خودت می بری چه حکمی داره...؟
... درشرایطی که افغانی ها می توانند ازبیمه کارگران ساختمانی درایران استفاده کنند آیا حق هرایرانی نیست که تحت پوشش یک نوع بیمه باشد؟چرااینقدرتفاوت باید بین انواع بیمه ها باشد که طلافروش ونمایشگاه داربیاید وبه دروغ بگوید که من کارگرساختمانی هستم وازاین نوع بیمه استفاده کند؟
پاسخ ها
برق کار ساختمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
چنین نیست برادر کارگران افغان نمیتونن بیمه ی ساختمون باشن
ضمنا این منطقیه که دولت برای قشر نیاز مند کارگر ساختمانی حمایتی چند درصدی در سهم پرداختی در نظر بگیره والبته منطقی نیست که سهم بیمه ی اون طلا فروش و نمایشگاه دار را از جیب بیت المال بدن .کسی که ماهیانه چند ده میلیون درامد داره ۲۰۰ هزار تومن بیشتر از من کارگر ساختمانی برای .
بیمه اش بده
این کجاش تبعیضه؟
نرخ بیکاری اگر ۱۰ درصده پس جریان مهاجرت کارگران به عراق ، ترکیه ، کشورهای همسایه و اروپا و ..... چیه ؟؟؟؟؟
تولید نفت اوپک در شهریور به پایین ترین میزان در ۱۷ سال گذشته رسیده و بر خلاف نظر برخی تولید نفت عربسنان و امارات و کویت نسبت به قبل ار تحریم نفت ایران و ونزویلا نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم یافته. نتیجه اینکه جای نفت ایران و ونزویلا و حتی عربستان و کویت را امریکا و کانادا و نروژ و روسیه پر کردند. حالا متوجه می شویم که چرا ترامپ بدنبال مذاکره نیست و حتی بدنبال حل مسایل ایران و ونزویلا نیست چون بر گشت نفت ایران یا ونزویلا به معنی سقوط قیمت نفت به کانال ۲۰ دلار هست که بزرگترین متضرر ها شرکتهای نفتی امریکا و روسیه خواهند بود
بانک مرکزی کار بسیار درستی انجام داد ارز به نرخ ثانویه نداد. فقط کافیست حساب کنید 3 میلیون نفر و هر نفر 100 دلار میشه 300 میلیون دلار که ضربدر تفاوت نرخ بازار آزاد با ثانویه شود. ببینید چه مقدار میشود. در حالیکه این تفاوت برای یک نفر اصلا مقداری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
عراقی ها پول برقشان را میتوانستند به صورت دینار زایرین تهاتر کنند که نکردند و این از دوستانمان است وای به حال دشمنانمان.
چینی ها هم قدم از قدم در تحریم ها علیه ایران به نفع ایران بر
نخواهند داست و از پارس جنوبی هم رفتند.
رویکرد دولت بعد از برجام در ارتباط گسترده با اروپا کاملا درست بود و چینی ها هم شرشان را از ایران کم کنند بهتر است.
عراق و روسیه جای خالی نفت ما را برای چین پر کردند
قیمت جهانی طلا بالا رفت اما هنوز هیچ خبری از سکه های گمشده سلطان سکه نیست !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی شدن اون ۲۵۰ هزار سکه ؟؟؟؟؟؟
افزایش حقوق و دست مزد از الان برای سال بعد خیلی زود مطرح میشه و منجر به برنامه ریزی سوداگران میشه. هر چه شما بفرمائید تا تیر سال آینده اعمال خواهد شد.
با سلام
اقا ساده و یک کلام اگر امروز پول کارمند رو مناسب با وضع تورم ندید و این تبعیض رو بین حقوق کارمندای ادارات از بین نبرید که گاها تا پنج ملیون میشه فردا نمی تونید کسایی که از طریق دیگه این موارد رو جربان کردن جمع کنید حالا از ما گفتن
با سلام. این جمله : فرار مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی
منو بیاد جمله حقوقهای نجومی می اندازد چون بخاطر تعدادی از سوء مدیریتهای ارشد آنقدر بزرگنمایی کردید و جامعه قشر کم درامد را تجهیز به این عبارت نمودید که به نوعی افکار را اقناع نمودید قافل از اینکه به بالا رفتن انفجاری قیمتها و هزینها توجه کنید و سعی در بالا بردن درامد پایین قشر هم وطنان نمایند و راحت ترین راه همان هجمه حقوقهای نجومی را پیش گرفتند و حالا نیز هجمه و تکرار فرار مالیاتی را براه انداختند. آقایان تمام این موضوعات را که مطرح میکنید در حلقه قدرت بوجود می آید و زمانی که کف گیر به ته دیگ میخورد فریاد وا مصیبتا سر میدهید و به سراغ جیب مردم میروید واین مسیر دایره وار ادامه دارد.
چرا طلافروشا و نمایشگاه دارای متقلب رو فقط با قطع بیمه جریمه کردید؟؟؟
چرا بابت سال ها مفت خوریشون از بیت المال جریمه نمیکنین و پولی رو که خوردن رو به بیت المال برنمیگردونید؟؟؟
چرا هزینه جرم رو تو کشور بالا نمیبرید تا کسی جرات نکنه از این کارا بکنه؟؟؟
انقدر حقوق میدهند تا فقط بتوانیم علایم اولیه حیاتی را حفظ کنیم و هیچ کار دیگری انجام ندهیم...
دولت باید به مردم شفاف اعلام کنه مالیات گرفته شده برای کجا مصرف می شود
سلام : در شرایطی که بر اساس منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارمندان سالانه باید به میزان نرخ تورم باشد این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت صریح با قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟چگونه این افزایش اندک حقوق و نقض آشکار قانون برای معیشت کارکنان قابل جبران است؟؟؟ احتمالاآقای نوبخت و رئیس جمهور محترم خیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ آیامدافع ودلسوزی برای این نقض قانون در کشور پیدا می شود؟با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم به مراتب قدرت خرید کارکنان کمتر شده است!!! آیا مجلس ازخود تحرکی درحمایت اصولی ازحقوق ضایع شده کارکنان نشان می دهد؟؟؟
تورم ۴۶درصده؛ پس طبق قانون حقوق دستمزدبایستی ۴۶درصدی افزایش یابند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان