بازدید 4406

اگر می‌خواهید حقوق قشری را اجرا نکنید حقوق گردن کلفت‌ها را اجرا نکنید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: حقوقی که هم اکنون پرداخت می‌شود روزی ۳۴۴۰ تومان است. بطری‌های آب ۱۵۰۰ تومان شده است. یعنی فرد محروم می‌تواند صبح یک بطری آب، ظهر یک بطری آب و شب نصف بطری آب بنوشد.
کد خبر: ۹۲۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 06 October 2019

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: حقوقی که هم اکنون پرداخت می‌شود روزی ۳۴۴۰ تومان است. بطری‌های آب ۱۵۰۰ تومان شده است. یعنی فرد محروم می‌تواند صبح یک بطری آب، ظهر یک بطری آب و شب نصف بطری آب بنوشد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در قانون بودجه دو محل برای حقوق محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته بودیم. یک ردیف آن مربوط به ردیف عادی بودجه بود و ردیف دیگر قرار بود از محل یارانه‌ها با ارجاع به تبصره ۱۴ در نظر گرفته شود. همکاران کمیسیون تلفیق در مجلس به یاد دارند که وقتی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق محرومین در کمیسیون بیان شد نماینده دولت و سازمان‌های مختلف فرمودند که ما این ۲۰ درصد را لحاظ کرده‌ایم. ما نیز اعتماد کردیم و پذیرفتیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی به تبصره ۱۴ رسیدیم متوجه شدیم که مبلغ آن افزایش نیافته و هیچ تغییری نکرده است. بنده پیشنهادی داده بودم و دوستان در کمیسیون تلفیق منت گذاشتند و آن افزایش ۲۰ درصدی را تصویب کردند. امسال قرار بر این بود که از اول فروردین امسال حقوق ناچیز خانواده‌های نیازمند ۲۰ درصد اضافه شود. فروردین و اردیبهشت صبوری کردیم، یک ریال اضافه نشد. سه ماه پیگیری حضوری، تلفنی و خواهش و تمنا کردیم اما اعتنایی نکردند. از مرداد ماه جلسات متعددی در مجلس با حضور وزیر تعاون، رئیس کمیته امداد و بهزیستی برگزار کردیم. قول و قرار گرفتیم اما عملیاتی نشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به میزان تورم اقتصاد ایران تاکید کرد: در شرایط فعلی و سفره‌های خالی محرومین، یک ریال به حقوق ۱۶۰ هزار تومانی یک خانواده اضافه نشده است. حقوقی که الان پرداخت می‌شود معادل حقوق سال گذشته است. برای خانواده‌ای یک نفره ۱۶۰ هزار تومان و برای خانواده‌ای پنج نفره ۵۰۰ هزار تومان است. یعنی روزی ۳۴۴۰ تومان، بطری‌های آب ۱۵۰۰ تومان شده است. با توجه به حقوقی که می‌دهیم فرد محروم می‌تواند یک بطری آب صبح بخورد، یک بطری آب ظهر و نصف بطری آب هم شب. این وضعیت آن چیزی است که ما برای محرومین به وجود آورده‌ایم.

مصری ضمن انتقاد از حقوق‌های نامتعارف اظهار کرد: کدام سفره‌های رنگین، سفره‌های محرومین را خالی کرده‌اند؟ چرا حقوق من نماینده، وزرا و وکلا را کم نمی‌کنید؟ هفت ماه پیگیری کرده‌ایم. من به رئیس مجلس نامه نوشتم، نامه به آقای نوبخت ارجاع داده شده است. تو را به خدا به داد محرومین برسید. اگر محرومین حقشان را نگیرند فلسفه وجودی ما در مجلس کجاست؟ برای چه کسی فریاد می‌زنیم و وقت می‌گذرانیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد هزینه‌های یک زندگی اعم از خوراک و پوشاک و مسکن گفت: این پول‌هایی که ما در قانون می‌گذاریم به کجا می‌رود؟ از تمام مسئولانی که در اعاده حق محروم‌ترین قشر جامعه کوتاهی کردند به مقام معظم رهبری شکایت می‌کنم. ما که نتوانستیم حق آنها را بگیریم. چه کسی می‌خواهد حق بچه‌های یتیم را بگیرد؟ من هیچ وقت نمی‌خواستم نطق کنم اما این محرومان لابی، گروه سیاسی و حزب ندارند. نباید اجازه دهیم که یک روز حقوق آنها عقب بیفتد. امام خمینی (ره) گفت: کسانی که در طول تاریخ محرومیت کشیده‌اند نباید در جمهوری اسلامی محروم باشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان ضمن انتقاد از انتخابی اجرا شدن قوانین گفت: دولت عنایت داشته باشد و قوانین مصوب را اجرا کند. قانون میوه فروشی نیست که هر کدام را خواستیم اجرا کنیم و هر کدام را که نخواستیم کنار بگذاریم. اگر می‌خواهید حقوق قشری را اجرا نکنید حقوق گردن کلفت‌ها را اجرا نکنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر