بازدید 4967
۲

۳۰ درصد مردم روزنامه می‌خوانند

کد خبر: ۹۲۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 06 October 2019
وضعیت مطالعه افراد باسواد در ایران نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر اهل مطالعه روزنامه هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گزارش مرکز آمار از وضعیت مطالعه افراد باسواد ۱۵ ساله و بیشتر تا پایان سال ۱۳۹۶ از این حکایت دارد که در مطالعه روزنامه چاپی یا الکترونیکی، ۳۰ درصد اهل خواندن آن هستند و ۷۰ درصد دیگر روزنامه مطالعه نمی‌کنند.

در بین افرادی که روزنامه مطالعه می‌کنند موضوعات سیاسی و اجتماعی هر کدام با ۳۷ درصد و حوادث با ۳۶ درصد در اولویت قرار دارد.

همچنین موضوعات ورزشی با ۳۰، اقتصادی ۲۳ و بهداشت و سلامت با ۱۷ درصد در رده‌های بعدی مورد توجه در بین روزنامه خوانان قرار دارد.

اما در بین جمعیت باسواد ۱۵ ساله و بیشتر که ۵۸ درصد اهل مطالعه کتاب‌های غیردرسی که مجموع چاپی یا الکترونیکی را دربرمی‌گیرد هستند و ۴۲ درصد کتاب غیردرسی نمی‌خوانند.

قرآن و کتب ادعیه با ۸۲ درصد در صدر مطالعه کتاب‌های غیر درسی قرار دارد و بعد از آن رمان و داستان کوتاه با ۳۳، دینی۲۵ و همچنین موضوع شعر و اجتماعی هر کدام با ۱۲ درصد در رده‌هاسی بعدی مطالعه قرار دارند.
۳۰ درصد مردم روزنامه می‌خوانند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
وقتی روزنامه ها سال به سال از ارزانی روزنامه گله مند هستند و بجای اینکه 50 تومان و/یا صدتومان ناگهان 1000 تومان گران می کنند، نتیجه اش 30% میشود ، آخرین روزنامه هم که 1000 تومان گران کرد روزنامه دولت " ایران " بود. لطفا بیایید بعد از ظهر انبوه روزنامه هایی را که رو دست کیوسکها مانده و تبدیل به خمیر خواهند شد ، ملاحظه کنید.
آمار افتضاح و اسفناكه !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل