بازدید 4158

تزریق واکسن آنفلوانزای فصلی پیش از سفر به اربعین

کد خبر: ۹۲۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 06 October 2019

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زائرینی که برای زیارت به کربلا سفر می کنند و یا قصد عزیمت دارند، در صورتی که قبلا سابقه بیماری قلبی داشته باید از پیاده‌روی بپرهیزند.

به گزارش «تابناک»، دکتر حسین فرشیدی ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان و بیان اهمیت اربعین حسینی، در گفت و گو با ایسنا، افزود: توصیه می شود بیمارانی که به بیماری های مزمنی همچون دیابت، فشار خون و یا بیماری قلبی مبتلا هستند، قبل از عزیمت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، به پزشک خود مراجعه کنند و ضمن معاینه با اجازه پزشک خود در این سفر حاضر شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که سابقه قبلی سکته قلبی داشته‌اند، درد مشابه قلبی خود را باید جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته از نشانه‌های سکته آنها درد در دست بوده، این علامت برای آنها هشداری است. همچنین جواب ندادن مصرف قرص‌های زیرزبانی و درد در قفسه سینه هنگام فعالیت از نشانه‌های سکته قلبی به شمار می‌رود.

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: زائرینی که برای زیارت به کربلا سفر می کنند و یا قصد عزیمت دارند در صورتی که قبلا سابقه بیماری قلبی داشته باید از پیاده‌روی بپرهیزند و در صورت درد قفسه سینه به اورژانس اطلاع دهند و همراه داشتن داروهای مورد نیاز برای بیمارانی که سابقه قلبی دارند به ویژه داروهای زیرزبانی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به این توصیه توجه جدی شود.

وی بیان کرد: افرادی که دچار بیماری های حاد قلبی و تنفسی هستند و قصد عزیمت به کشور عراق را دارند به ویژه زائرانی که جزو گروه های آسیب پذیر و پرخطر هستند، توصیه می شود قبل از خروج از مرز، واکسن آنفلوانزای فصلی را از داروخانه های مجاز و با رعایت زنجیره سرما تهیه و تزریق کنند.

فرشیدی اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های حاد تنفسی مثل آنفلوانزا حتما باید هنگام سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با دستمال کاغذی پوشاند و دست ها را به طور مرتب با آب و صابون مایع شست و تا حد ممکن از در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران حسینی از مناطق جغرافیایی متفاوت در این مراسم بزرگ مذهبی، همچنین ازدحام بیش از حد جمعیت در کربلا و پیاده روی در یک مسیر طولانی توجه بیش از پیش زائران به توصیه های بهداشتی مهم و ضروری است.

فرشیدی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آماده هر گونه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین در مسیر پیاده روی اربعین حسینی همانند سالهای گذشته می باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر