بازدید 6343

توصیه‌های پزشکی ضرروی به بیماران زائر اربعین

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین بابیان اینکه زائران دچار بیمار قلبی، دارو‌های تخصصی خود را همراه بیاورند، گفت: بیماران باید مشخصات بیماری خود را روی کارتی نوشته و همراهشان داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ 06 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، پیر حسین کولیوند بابیان اینکه خوشبختانه تردد زائران اربعین تا غروب روز شنبه عادی بوده و مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: دو حادثه ترافیکی تنها موضوعات قابل‌ذکر در روز شنبه است که خوشبختانه در سایر موارد مشکلی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های لازم برای بیماران قلبی و عروقی مشاوره با پزشک قبل از سفر اربعین است، تأکید کرد: زائرانی که بیماری قلبی دارند می‌بایست حتماً با پزشک مشورت کنند و هماهنگی‌های لازم برای مصرف دارو و تغذیه‌شان را با پزشک مشاور صورت دهند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، گفت: بیماران قلبی و عروقی همچنین باید به یاد داشته باشند که حتماً در مسیر از آب سالم بسته‌بندی فراوان استفاده و در مصرف نمک و چربی تعادل را رعایت کنند.

کولیوند با بیان اینکه بیماران زائر اربعین همچنین باید رژیم غذایی خود را نیز در اربعین ادامه دهند، بیان کرد: لازم است از استعمال سیگار نیز برای ارتقای سلامتی در راهپیمایی اربعین دوری کرد.

وی افزود: بیماران همچنین باید توجه داشته باشند، دارویی که پزشک برایشان تجویز می‌کند را همراه بیاورند و از سوی دیگر اطلاعات بیماری خودشان را روی کارتی نوشته و در جیب خود قرار داده و به یکی از آشنایان و همراهانشان بسپارند.

رئیس اورژانس کشور بابیان اینکه حمل بار سنگین و طولانی به بیماران توصیه نمی‌شود، ابراز کرد: کسانی که دچار بیماری واریس هستند، از جوراب‌های لازم این بیماری استفاده کنند.

کولیوندی با بیان اینکه درصورتی‌که بیماران دچار مشکل شدند داخل مرز ایران با اورژانس ۱۱۵ و در کشور عراق به پایگاه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی که در طول مسیر ایام اربعین ایجاد شده مراجعه کنند تا خدمات درمانی را دریافت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار