بازدید 4608

آزادی روستاهای هرات از چنگ طالبان پس از ۱۰ سال

نیروهای امنیتی افغانستان پس از ۱۰ سال روستاهای هرات را از چنگ طالبان آزاد کردند
کد خبر: ۹۲۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 05 October 2019

نیروهای امنیتی در استان هرات شامگاه روز جمعه، موفق شدند پس از ۱۰سال، هشت روستای این استان را از کنترل نیروهای طالبان خارج کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه طلوع نیوز، مقام‌های امنیتی در استان هرات می‌گویند که بخش‌های دیگر این استان هنوز در تصرف گروه طالبان است و عملیات پس‌گیری این مناطق نیز جریان دارد.

زمری فیضی رئیس نیروهای ۲۰۷ ظفر گفت: در دو روز اخیر با عملیات مکرر توانستیم بر دشمن تلفات سنگینی وارد کنیم و حتی توانستیم تعدادی از مین های جا سازی شده در مسیر راه نیروهای امنیتی را کشف و خنثی کنیم.

عبدالقیوم رحیمی فرماندار استان هرات نیز در این باره گفت: «در عملیات نیروهای امنیتی برخی اسناد و امکانات طالبان بدست آمده‌اند، در این اسناد دیده می‌شود که کارت‌های پاکستانی نیز وجود دارند. »

شهروندان روستاهایی هرات که از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌اند، می‌گویند که طالبان در این بخش‌ها برای خودشان قاضی داشتند و از رفتن کودکان به مدارس جلوگیری می‌کردند.

استان هرات از جمله استان های افغانستان است که کشت تریاک در آن بسیار رایج است و طالبان برای کنترل بر محصولات این استان بسیار تلاش میکرد تا حوزه دفاعی و اقتصادی خود در این استان را حفظ کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر