بازدید 4375

هشدار‌رئیس‌پارلمان‌عراق‌درباره‌سوء‌استفاده‌از‌اعتراضات

رئیس پارلمان عراق در کنفرانس خبری تاکید کرد که نباید به آشوب‌طلبان اجازه سوء استفاده از تظاهرات در این کشور داده شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱ 05 October 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز جمعه در واکنش به برگزاری تظاهرات در شهر‌های مختلف عراق خواستار گوش فرا دادن به خواسته‌های ملت عراق و محاکمه فاسدان و مبارزه با کاغذبازی اداری شد.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد، افزود: «ملت عراق از تروریسم و فساد رنج برده و نباید به هرج و مرج طلبان اجازه مصادره تظاهرات داده شود.»

رئیس پارلمان عراق با اعلام حمایت از خواسته تظاهرات کنندگان عراقی خواستار حمایت از اموال دولتی شد و از بررسی مجدد ساختار سازمان‌های نظامی در این کشور خبر داد.

وی تاکید کرد: «چاره‌ای جز اقدامات واقعی در راستای خواسته‌های مردم نیست و اگر دولت در اجرای خواسته‌های معترضان کوتاهی کند به تظاهرات خواهیم پیوست.»

تظاهرات در برخی از شهر‌های عراق از سه‌شنبه این هفته (نهم مهر) در اعتراض به شرایط اقتصادی، عدم اشتغال‌زایی و عدم مقابله با فساد آغاز شده و همچنان به صورت پراکنده در برخی شهر‌های این کشور ادامه دارد.

مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر و ائتلاف سائرون عراق امروز در واکنش به این تظاهرات از نمایندگان ائتلاف متبوع خود خواست که تا زمانی که دولت برنامه مورد رضایت مردم و مرجعیت را ارائه نکند، از مشارکت در جلسات پارلمان خودداری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار