بازدید 2690

نرخ بیکاری ژاپن در کمترین سطح ۲۷ سال اخیر

کد خبر: ۹۲۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ 04 October 2019

نرخ بیکاری ژاپن بدون تغییر نسبت به ماه قبل و در سطح ۲.۲ درصد باقی ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری ژاپن در دوزاده ماه منتهی به اوت بدون تغییر نسبت به ماه قبل و در سطح ۲.۲ درصد باقی ماند که کمترین تورم ثبت شده در این کشور از اکتبر ۱۹۹۲ تاکنون و ۰.۱ درصد کمتر از تورم مورد انتظار برای این کشور بوده است.  

به دنبال کمبود نیروی کار و سالمندتر شدن جمعیت، یافتن نیروی مناسب برای بسیاری از شرکت های ژاپنی دشوار شده است به گونه ای که تا پایان ماه ژوئن، شمار افرادی که برای نخستین بار در جستجوی شغل هستند ۶۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

تا پایان ماه اوت شمار افراد بی کار با کاهش ۱۳هزار نفری به ۱.۵۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است و از طرف دیگر شمار شاغلان با افزایش ۶۹ هزار نفری به ۶۷ میلیون و ۵۱۰ هزار نفر رسیده است. طی این مدت نیروی فعال در بازار کار ۵۶ هزار نفر بیشتر شده و به ۶۹ میلیون و ۸۰ هزار نفر رسیده است.

مونهیسا تامورا، محقق موسسه " دایوا ریسرچ" گفت: با افزایش شمار افراد دارای شغل، به نظر می‌رسد روند دشوار یافتن فرد مورد نظر برای کارفرمایان ژاپنی ادامه داشته باشد. وی با هشدار نسبت به تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا گفت که با توجه به وابستگی اقتصاد ژاپن به صادرات، ممکن است بازار کار این کشور در صورت تداوم وضعیت فعلی تحت تاثیر قرار گیرد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بین سال های ۱۹۵۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده با ۵.۵ درصد در ماه ژوئن سال ۲۰۰۲ و کمترین رقم با یک درصد در نوامبر ۱۹۶۸ به ثبت رسیده است. تا پایان ماه ژوئیه، ۷۷.۹ درصد جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال ژاپنی شاغل بوده اند که این رقم از زمان ثبت آمار اشتغال این کشور در سال ۱۹۶۸ تاکنون بی سابقه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان