بازدید 7750

زیاکووا: برجام با حسن‌نیت نجات پیدا می‌کند نه با تحریم!

نامزد سلواک ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید که ایران تاکنون مزایای خاصی برای پایبندی‌اش به برجام دریافت نکرده است.
کد خبر: ۹۲۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ 03 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مارتا زیاکووا، نامزد اسلواک ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای همچنان می‌تواند حفظ شود، تاکید کرد که باید به جای اعمال تحریم، کمی حسن نیت به ایران نشان داد.

مارتا زیاکووا در خصوص حفظ برجام گفت: روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس که تاکنون به برجام پایبند مانده‌اند باید راهی پیدا کنند که نشان دهند در چنین شرایط سختی نیز این توافق هسته‌ای همچنان گرامی نگه داشته می‌شود.

وی افزود: ایران تاکنون مزایای خاصی برای پایبندی‌اش به برجام دریافت نکرده است، اما باید اجرای کامل تعهدات برجامی‌اش را از سر بگیرد.

نامزد اسلواک ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت‌وگوی خود اظهار کرد: جای تاسف دارد که آمریکا بدون هیچ‌گونه مذاکره مجددی از توافق هسته‌ای خارج شد و ایران نیز نباید از تعهدات برجامی خود تخطی می‌کرد. به همین خاطر هم اکنون در شرایط جانفرسایی قرار داریم که برای رهایی از آن به راه‌حلی سیاسی نیاز است.

رئیس جمهور آمریکا ماه مه ۲۰۱۸ پس از بار‌ها انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران که در ژوئیه ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت‌های جهانی حاصل شد، سرانجام به‌طور یک جانبه از آن خارج شد و سپس تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. این اقدام او با مخالفت شدید سایر طرف‌های توافق، به ویژه هم‌پیمانان نزدیک واشنگتن در اروپا مواجه شد.

آمریکا علاوه بر این سعی کرده است حمایت متحدان اروپایی‌اش را در این زمینه جلب کند، اما شرکای اروپایی برجام تا کنون با تاکید بر ضرورت تداوم این توافق هسته‌ای، در موارد متعددی از تحریم‌های حمایت نکرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر