بازدید 14332
گزارش

باخت بهت‌آور والیبال ایران به مصر در روز تلخ جام‌جهانی

تیم ایران تا پایان ست چهارم ۵۸ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز از دفاع روز تور، صفر پوئن سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل مصری‌ها نیز ۵۶ امتیاز از اسپک، ۱۲ امتیاز از دفاع روی تور، ۷ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.
کد خبر: ۹۲۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 02 October 2019

دومین روز از رقابت‌های جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ با دیدار تیم‌های ملی ایران و مصر از ساعت ۵:۳۰ در شهر ناگانوی ژاپن آغاز شد که این مسابقه به شکل ناباورانه با نتیجه ۳ بر یک به سود مصری‌ها خاتمه پیدا کرد.

به گزارش تاباک ورزشی، مصر، پرافتخارترین تیم قاره سیاه است. این تیم در رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۰ ایران را شکست داد. همچنین این تیم در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۰ توانست ایران را مغلوب کند. پیروزی مقابل ایران در فینال اولین دوره کشور‌های اسلامی در جده و رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۳ در خانه و همچنین مسابقات قهرمانان قاره‌ها در سال ۲۰۰۹ از دیگر پیروزی‌های تیم مصر مقابل ایران است.

تیم ایران تا پایان ست چهارم ۵۸ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز از دفاع روز تور، صفر پوئن سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل مصری‌ها نیز ۵۶ امتیاز از اسپک، ۱۲ امتیاز از دفاع روی تور، ۷ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

ایگور کولاکوویچ برای ایران مسابقه از ترکیب سعید معروف، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، پوریا یلی و محمدرضا حضورت‌پور استفاده کرد. 

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
تیم ایران بازی را کمی بهتر از حریف شروع کرد و توانستند چند امتیاز از حریف خود پیش بیفتد. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی مصر تقاضای وقت استراحت کرد و در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران هم تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. مصری‌ها دست از تلاش برنداشتند و در امتیاز ۱۸ بازی را به تساوی کشاندند تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود مصر
تیم ایران بدون تغییر ست دوم را هم خوب شروع کرد و با امتیاز ۵ بر ۲ توانست از حریف پیش بیفتد. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما در ادامه مصری‌ها بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاندند. در امتیاز ۱۴ بر ۱۴ کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت فنی کرد و در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود مصری‌ها هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ به سود ایران روند بازی تغییر کرد و سرمربی مصری‌ها تقاضای وقت استراحت فنی کرد. این ست در نهایت و در عین ناباوری با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود مصر خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود مصر
مصری‌ها ست سوم را خوب شروع کردند و همان ابتدا ۲ امتیاز سرویس مستقیم از ایران گرفتند. در امتیاز ۶ بر ۳ به سود مصر کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد و در ادامه کریمی جایگزین معروف شد. در امتیاز ۸ بر ۴ به سود مصر تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود مصر تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود مصر خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود مصر
ست چهارم با جر و بحث دو تیم به خاطر ورود پوریا یلی به زمین حریف پس از زدن اسپک آغاز شد. بازگشت سعید معروف در این، تنوع پاس‌های او حملات بهتر بازیکنان ایران، بازی را به جریان طبیعی خود برگرداند و برتری ۲ و ۳ امتیازی ایران از همان ابتدای ست اعمال شد. دو اشتباه متوالی از ایران، نتیجه را در امتیاز ۲۰ و سپس ۲۳ مساوی کرد. مصری‌ها با تساوی در امتیاز ۲۴ نشان دادند که که دنبال پیروزی هستند. سرویس بدون بازگشت بازیکن مصری، امتیاز ۲۶ را به آن تیم داد تا ایران در ست چهارم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ شکست بخورد. ایران در نهایت ۳ بر یک بازی را به مصر واگذار کرد.

مصر در بازی نخست خود با نتیجه ۳ بر یک استرالیا را شکست داد و ایران هم با همین نتیجه مغلوب روسیه شد.در ادامه جام‌جهانی والیبال تیم ملی ایران روز جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۸ از ساعت ۵:۳۰ به مصاف کانادا خواهد رفت.

ادامه برنامه بازی‌های ایران در این دوره از پیکار‌ها

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - کانادا، ساعت ۵:۳۰

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - استرالیا، ساعت ۱۱:۳۰

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸: ایران - برزیل، ساعت ۸:۳۰

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸: ایران - آمریکا، ساعت ۱۲:۳۰

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸: ایران - تونس، ساعت ۸:۳۰

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸: ایران - آرژانتین، ساعت ۵:۳۰

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸: ایران - ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - ایتالیا، ساعت ۹:۳۰

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - لهستان، ساعت ۷:۰۰

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
اینها نتیجه سوئ مدیریت کلاشانه بر تیم است..
اینها دیگه انگیزه ندارند. همون تیم ملی جوانان که قهرمان جهان شد را باید می بردند.
ایران در ستهای دوم و چهارم این بازی 5 پوئن از مصر جلو بود اما مصریها برای به دست آوردن هر
پوئن به آب و آتش زدند و مردند تا بردند، در این بازی سرویسهای افتضاح ؛ غیبت موسوی و غفور و عدم ظرفیت بازیکنان جوانانی مانند یلی و ... تیم ایران را نابود کرد
با سلام تابناک متاسفانه ما هر چه نگرانیها را مطرح می کنیم و نقاظ ضعف تیم را دلسوزانه گوشزد می کنیم کسی گوشش بدهکار نیست و فایده ای ندارد تازه تحقیر هم می شویم. تیم والیبال ما نقاط ضعف اساسی دارد اما در این فدراسیون هیچ گوش شنوایی وجود ندارد. مربی تیم ما با تمام احترامی که برایشان قائل هستم حداکثر یک تمرین دهنده ممتاز از بلوک شرق است! امروز والیبال ما یک مدیر زمین مدبر و قاطع مانند ولاسکو نیاز دارد. آیا کسی پرسید چرا امیر غفور از اواسط گیم دوم بازی با روسیه از نظر روحی بهم ریخت و 5 درصد بازده نداشت؟ آیا کسی متوجه بحث درون زمین بازی با روسیه شد؟ همین موضوع باعث بازی نکردن غفور در بازی با مصر شد. مربی حرفه ای باید چهار چشمی تیمش را رصد کند. بازیکنان اکثراً دچار کمبود اعتماد بنفس هستند اما کسی بفکر نیست. مربی حرف اول و آخر را باید بزند نه بازیکن! این تیم یک روانشناس حرفه ای نیاز دارد. والیبال در تمام دنیا تبدیل به رشته صد در صد علمی و کارخانه آدم سازی شده. ببینید روسها بی محابا انواع و اقسام ترکیبها را بدون ترس آزمایش می کنند آنوقت ما بدلیل ترس از دست رفتن شانس لیک چهانی خودمان را به چه روزی انداخته ایم. الآن چند ساله که تیم ما ورودی خوب نداشته (کسانی که هم وارد شده اند نوسان عملکردی وحشتنامی دارند. پاسور ما قد کوتاهی دارد ما باید باید باید بسمت پرورش دو پاسور بالای دو متر برویم البته جواد کریمی بد نیست اما صحنه گردان نیست!!! یک پاسور بالای دو متر دیگه می خواهیم. در دفاع روی تور علی رغم تلاش بچه ها ما به یک قطر حدود 210 سانتی نیاز داریم. برخی از بازیکنان ما اشکال تکنیکی دارند معنوی نژاد موسوی مجرد و ..... ما اکثر فرایند دفاع از توپ برگشتی را به بازیکنانمان یاد نداده ایم. باید استعداد یابی کنیم باید بگردیم توی مدارس آکادمیها و حتی کوچه و بازار!!!! آکادمیهای کنونی والیبال بیشتر بیزنس و تجارت هستند تا آکادمی حرفه ای و استعدادیابی. فدراسیون والیبال باید مجدداً اتاق فکر تشکیل دهد ما داریم حتی از درون آسیا تهدید میشویم گذشته از رقبای سنتی چشم بادامی کشورهایی مثل قطر چین تایپه قراقستان پاکستان و هند و ... دارند کار می کنند و تا چند سال دیگه موی دماغمان خواهند شد. والیبال اسلوونی نمونه گویای کار و تلاش است امیدوارم از این کشور الگو بگیریم یادگیری عیب نیست در هر سنی و در هر رده ای باید تلاش کنیم روشهای خوب کشورهای دیگر را یاد بگیریم و الگو برداری کنیم. مراودات ورزشی با امریکا کشور صاحب این رشته با توجه به حجم کارهای علمی که در والیبال این کشور انجام میشود و با سایر کشورها باید بیشتر شود. مسابقات چند جانبه راه بیندازیم و ترکیبهای مختلف تیم ملی را در این مسابقات امتحان کنیم تا به خود باوری لازم برسند. این قصه سر دراز دارد تابناک باید در جایی بشود این موارد را ارائه داد تا به والیبال کشور عزیزمان کمک شود یا حق
مشکلی که در تیم های ملی ما وجود داره چه والیبال وچه فوتبال اینه که، بازیکنان از خانواده زندگی مرفه نیستند به محض اینکه چند سالی به سطح زندگی بالاتری میرسند وچند تا کشور ومیرند از مسیر خارج میشوند.به نظرم باید هر چهار سال کل تیم و عوض کنند تا بچه های با انگیزه وارد بشن
با این تیم و این مربی شانس بیاریم دهم‌میشیم!! این خط و اینم نشون!!!
چرا بهت آور؟!!!!!! وقتی که شما بازیکنان را با پروازهایی به ژاپن می فرستید که پس از رسیدن به آنجا باید سه روز تمام استراحت کنند تا خستگی یک سفر فوق طولانی (ماندن ساعتها در فرودگاهها برای پرواز های ارزان قیمت) را از تن بدر کنند نتیجه می شود همین.
سلام. این باخت ها علامت هشداری برای تغییرات اساسی در تیم ملی والیبال است. تیم والبال ایران ناچار به پوست اندازی یا حتی دگردیسیاست.
خيلي هم بهت آور نبود.
باخت ما اصلاً بهت آور نیست ، این تیم دیگر قابلیت مسابقات بزرگ رو نداره و ما به موقع به فکر بازیکن سازی نیفتادیم . واحتمال اینکه برای مدت مدیدی از کورس بالای جدول آسیا هم بیفتیم ، هست. دست گلی که مسئولین فدراسیون والیبال به آب دادن!!وقتی همش به فکرآمار و کمیت هستیم همینه!!!.فکر پست ومقام آقایون که به خطر نیفته!!!
پیر شدن
خوب خودتونا بزارید جای این ورزشکارها.از اول امسال تا این لحظه تماما در اختیار تیم ملی بودن.فشار تمیرینات وبازیها.در اخرین تورنمنت قهرمان اسیا شدن.فدراسیون برای اینها چکاری انجام داده.حالا توقع دارید اینها روحیه جنگندگی وقهرمانی داشته باشن.همین که در مسابقات حاضر میشن جای تفکر داره.مسئولان ورزش باید ببینند چه کاشتن که در زمان برداشت توقع محصول خوب دارند.
ههههه خسته هستن هههههه نه مغرور شدن
ههههه خسته هستن هههههه نه مغرور شدن
همش تقصیر محتشیمانه.
کولاکویچ در حد تیم ایران نیست
خيلي بي غيرت هستيد.
سر مربی خارجی برای ایتکه تیم همیشه زمین خورده باشه!
کولاکوویچ بیننده ی خوبیه
یادش بخیر یه زمانی همش می‌بردیم
یادش بخیر یه زمانی همش می‌بردیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان