بازدید 3106

۴۰ درصد تسهیلات بانک رفاه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود

کد خبر: ۹۲۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 28 July 2019

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی کشور در حدود سه درصد منابع مالی این بانک مشارکت دارد گفت: ۴۰ درصد تسهیلات این به گروه تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی سهمانی روز یکشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان اصفهان افزود: این وضعیت پرداخت تسهیلات متعادل نیست اما به ناچار به دلیل این که دولت در شرایط خاص فعلی قدرت انجام تعهدات خود را ندارد بانک رفاه یک تنه سازمان تامین اجتماعی را حمایت می‌کند.

وی با بیان این که همه فعالیت های بانک رفاه در چارچوب مقررات صورت می‌گیرد تصریح کرد: در عین حال این بانک از این امر منتفع می‌شود و اعتبار بزرگی برای ماست که سازمان تامین اجتماعی و به صورت غیرمستقیم ۴۲ میلیون کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر سهامدار این بانک هستند.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران اظهار داشت: این بانک تامین و حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی را انجام داده و شکاف نقدینگی آن را به صورت روزانه پر می‌کند.

وی ادامه داد: بانک رفاه کارگران یکی از بانک های تجاری قدیمی کشور با ۶۹ سال سابقه فعالیت و از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است و داخل این مجموعه حدود ۱۳ هولدینگ تخصصی بزرگ با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد.

سهمانی خاطرنشان کرد: بانک رفاه کارگران ۱۸ میلیون مشتری، ۴۲ میلیون ذینفع، ۱۰ هزار نیروی کاری، یکهزار و ۵۰ شعبه در کشور دارد که بیش از ۶۰ شعبه آن در استان اصفهان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ضریب مطالبات بانک رفاه کارگران در کشور به صورت متوسط ۱۱ تا ۱۲ درصد است بیان کرد: ضریب مطالبات ما در اصفهان ۱.۱ درصد است که این رقم به دلیل عملکرد خوب شعب بانک رفاه در اصفهان و وجود مشتریان خوب در این منطقه است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران اضافه کرد: در حوزه لوازم خانگی، مواد غذایی و حوزه دارو و درمان مشتریان خوبی در استان اصفهان داریم و تلاش داریم خدمات مناسب و شایسته‌ای به این مشتریان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد : مجموع دارایی‌های بانک رفاه ۱۱۰ هزار میلیارد تومان، منابع سپرده‌ای آن ۹۰ هزار میلیارد تومان، پرتفوی(سبد خدماتی) سرمایه‌گذاری آن ۲۰ هزار میلیارد تومان و مجموع مالی پرتفوی(سبد خدماتی) تسهیلاتی این بانک نیز ۷۵ میلیارد تومان است.

وی سهم بانک رفاه از بازار منابع سپرده‌ای در میان بانک های تجاری را ۹ درصد و به لحاظ پرتفوی تسهیلاتی ۱۱ درصد دانست و تاکید کرد: یک دهم کیک بانکی کشور مربوط به بانک رفاه کارگران است و این بانک رتبه اول شبکه بانکی را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران مهمترین حوزه فعالیت این بانک را بازار سلامت و درمان کشور برشمرد و گفت: امروز ما بانک رفاه را یک بانک تجاری، اجتماعی ک سلامت می‌دانیم زیرا بزرگترین سازمان اجتماعی کشور سهامدار ماست و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی حقوق خود را از بانک ما دریافت می‌کنند.

وی تشریح کرد: بانک رفاه علاوه بر بخش تکلیفی که مباحث تولیدی، رونق اقتصادی، تامین مالی افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی، خرید گندم و حمایت از آسیب دیدگان بلایای طبیعی است در بخش غیر تکلیفی نیز به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خرد به ارائه خدمات می‌پردازد.

سهمانی افزود: در حوزه بانکداری شرکتی که در دو سال اخیر و به دنبال اصلاح ساختار بانکی در خدمات بانک رفاه قرار گرفته است ۷۰۰ شرکت بزرگ مشتری ما هستند و ما سعی در رفتن به سوی بانکداری دیجیتالی اما با حفظ بیش از یکهزار شعبه خود در کشور داریم.

وی تاکید کرد: امروز نظام بانکداری فقط متولی سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات نیست بلکه درآمدزایی ما بیشتر از محل ارائه خدمات مالی در بازار پول و سرمایه است.

در دیدار مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان انجام شد، این فعالان اقتصادی به بیان نظرها و سوالات خود پرداختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان