بازدید 4883

بن سلمان دولتی بودن قتل خاشقچی را پذیرفت

کد خبر: ۹۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 01 October 2019

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور قتل‌های فراقانونی، گفت: «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی، به دولتی بودن قتل «جمال خاشقچی» اعتراف کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کالامارد روز دوشنبه به وقت محلی در گفت‌ وگو با خبرگزاری فرانسه افزود: ولیعهد سعودی اعتراف کرد که «قتل خاشقچی یک قتل دولتی بوده است».

بن سلمان در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا مدعی شد که دستور قتل خاشقچی را نداده و از طرح قتل وی خبر نداشته است اما گفت: «به عنوان رهبر عربستان سعودی مسؤولیت کامل آن را می‌پذیرم.»

کالامارد که تحقیقات مستقل وی نشان می‌دهد «شواهد موثقی» در مورد ارتباط بن سلمان با قتل خاشقچی وجود دارد، از ولیعهد سعودی به دلیل تلاش برای دور کردن خود از این جنایت انتقاد کرده و آن را «مسأله‌دار» نامید.

او همچنین از ولیعهد عربستان به علت پذیرفتن «مسؤولیت غیرشخصی در این جنایت» و دور کردن خود از این قتل، انتقاد کرد. کالامارد افزود: او میان خود و این جنایت فاصله زیادی ایجاد می‌کند.
وی از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواسته است که مستقلاً تحقیقاتی را درباره قتل خاشقچی انجام دهد.

آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سی‌آی‌اِی) گزارش داده که احتمالاً بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است اما سعودی‌ها این اتهام را رد کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر