بازدید 4575

توصیه‌های ضروری وزارت بهداشت در سفر اربعین

کد خبر: ۹۲۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 01 October 2019

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی گفت: افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند باید بهداشت فردی خود را به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش «تابناک»، رضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین اظهار کرد: افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند باید بهداشت فردی خود را به طور کامل رعایت کنند و قبل از مصرف مواد غذایی دست‌های خود را به طور دقیق با آب و صابون شست و شو دهند.

وی ادامه داد: به افرادی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، توصیه می‌شود که به علت وجود گرد و غبار احتمالی ماسک استاندارد با خود به همراه داشته باشند و بهتر است از آب بسته بندی در طور مسیر پیاده روی اربعین استفاده کنند.

غلامی بیان کرد: نیرو‌های بهداشت محیط وزارت بهداشت بر روی موکب‌های مستقر در طول مسیر نجف تا کربلا نظارت دقیق دارند و توصیه ما این است؛ به دلیل آنکه مردم عراق ذائقه خاصی دارند و به استفاده از روغن زیاد عادت دارند؛ زائران از مواد غذایی که با ذائقه آنها سازگارتر است، استفاده کنند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: توصیه می‌شود از حمل مواد غذایی که احتمال فساد آنمها وجود دارد، خود خودداری کنند و غذا را در همان محل به صورت گرم مصرف کنند بهتر است از مصرف مواد خام و سالاد خودداری کنند.

غلامی افزود: وزارت بهداشت به زائران اربعین توصیه می‌کند که از استعمال دخانیات در موکب‌ها و به خصوص در هنگام اسکان خود داری کنند و قبل از ورود به موکب برای حفظ بهداشت فردی و جمعی جوراب‌های خود را با آب و صابون بشویند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار