بازدید 6307
۴

عبدالمهدی:با «ملک سلمان» درباره ایران صحبت کردم

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با این روزنامه در مورد سفر اخیرش به ریاض گفت: روابط ما با عربستان قوی است. عربستان موضع ما برای کاهش تنش‌ها را به خوبی درک می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 30 September 2019
نخست‌وزیر عراق با تاکید بر این که روابطی خوب میان عربستان و عراق وجود دارد گفت که در مورد ایران با ملک سلمان گفتگو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با این روزنامه در مورد سفر اخیرش به ریاض گفت: روابط ما با عربستان قوی است. عربستان موضع ما برای کاهش تنش‌ها را به خوبی درک می‌کند.

وی در ادامه گفت: در سفر اخیر به ریاض با ملک سلمان و محمدبن سلمان مذاکرات قاطع، صریح، عمیق و جسورانه‌ای داشتم. مذاکرات من با ملک سلمان و ولیعهد شامل محور‌های زیادی بود. ما در این دیدار درباره اوضاع منطقه، تنش میان ایران و آمریکا یا ایران و عربستان و یمن گفتگو کردیم.

نخست‌وزیر عراق هم چنین خاطرنشان کرد: عربستان دیدگاه خود را درباره حوادث منطقه ارائه کرد. عراق در گذشته نیز برای آرام کردن اوضاع در پی تنش میان انگلیس و ایران به خاطر توقیف کشتی‌ها نقش مهمی ایفا کرده بود و این مساله تاییدی برای نقش و اعتبار عراق در منطقه است.

وی همچنین گفت که به مقام‌های سعودی اطمینان داده است که عربستان از خاک عراق مورد هدف قرار نخواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اعراب خودشان دنبال درست کردن مشکل براری خودشان هستند.اگر خلیج فارس از اول خلیج عربی بود هیچ ایرانی دنبال تغییر نامش به خلیج فارس نبود.این نفرت اعراب از ایران نمی دانم از کجا ریشه می گیرد. ضمنا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی مثل بحرین از اول مال ایران بودند اما انگلیسیها با حیله اول بحرین را از ایران جدا کردند حالا دنبال سه جزیره ایرانی هستند.اگر امارات و اعراب ثابت کنند که در چه زمانی ما جزایر سه گانه را از امارات جدا کردیم انوقت ایرانیها با گشاده دستی جزایر را به امارات تقدیم خواهند کرد.ضمنا نخست وزیر عراق که میگوید روابطش با عربستان قوی است فراموش نکند داعش که نزدیکی بغداد و در حال تسخیر کل پایتخت عراق بود تنها ایران بود که به کمکش امد و نمی دانم این عربستان که حالا رابطه اش با عراق قوی شده انموقع چرا به داد عراقیها نرسید.همچین دوستهای بظاهر قوی را خدا نصیب هیچکی نکند چون دشمنان بظاهر دوست هستندو
شما ها 100 میلیارد دلار به مملکت ما خسارت زدید و هنوز یک عذرخواهی هم نداشتین که اونهم در سایه گذشت یکجانبه مسئولین ما هست.حالا چکاره ما شدی که برای ما صحبت میکنی.متاسفیم برای مسئولین مملکت که مثل آب خوردن از خسارت جنگ به قول خودشان"تحمیلی" گذشت کردند.
حکام آل سعود در حقیقت منافقان ،صهیونیست مسلمان نماهستند که فتنه ها بپا می کنند ،دشنه در پشت مسلمانان فرو می کنند و خون های مظلومان برزمین می ریزند.ای رهبر مظلوم وشجاع یمن، ای ارتش دلیر و انصارالله قهرمان و مجاهدان مخلص راه خدا، شریانهای حیاتی آل سعود را نشانه روید و انتقام مظلومان یمن رابگیرد که دست خدای سبحان با شماست ان شاءالله تعالی
مثل موش می ترسن از عربستان ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس