بازدید 3304

۱۲۵ کشته در بارندگی‌های هند

کد خبر: ۹۲۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 30 September 2019

رسانه‌های هندی روز دوشنبه گزارش دادند در چهار روز گذشته ۱۲۵ نفر در این کشور به دلیل حوادث ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نشریه "تایمز او ایندیا" روز دوشنبه نوشت: ایالت اوتار پرادش بیشترین تلفات انسانی را به دلیل بارندگی‌های چند روز گذشته در هند داشته است؛ در این ایالت از روز پنجشنبه گذشته تاکنون ۸۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر بارش شدید باران در شهر پاتنا پایتخت ایالت بیهار موجب جاری شدن سیل در خیابان‌ها و اختلال در زندگی عادی مردم این شهر شده است.

به گفته مقامات دولتی، در دو روز گذشته حدود ۲۹ نفر در ایالت بیهار جان خود را از دست داده اند. بخش اعظمی از این ایالت به زیر آب رفته، حرکت قطار‌ها متوقف و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده اند؛ خطوط انتقال برق نیز آسیب دیده اند.

در ایالت‌های گجرات، راجستان، مدیا پرادش و اوتراکند نیز ۱۶ نفر بر اثر حوادث ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل جان خود را از دست داده ند.

در همین حال سازمان هواشناسی هند اعلام کرده است فصل بارانی که بطور معمول در روز‌های پایانی ماه سپتامبر به پایان می‌رسد، احتمالا تا هفته آینده در این کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته مقامات هندی در فصل جاری بارانی، تلفات سیل و رانش زمین در سراسر هند به یک هزار و ۱۹۰ نفر رسیده است در حالی که در سال گذشته کل تلفات ناشی از سیل در این کشور یک هزار و ۲۱۱ نفر اعلام شده بود.

گروه‌های امداد و نجات تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر را از مناطق سیل زده نجات داده و هفت هزار و ۸۰۰ اردوگاه نجات در ۹ ایالت برای اسکان افراد حادثه دیده برپا کرده اند.

تلفات سیل در هند به صورت سالانه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۶ این تعداد ۹۳۶ نفر بود که در سال ۲۰۱۷ تعداد کشته شدگان به یک هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافت.

در مقایسه با سال گذشته، بارش باران در هند در فصل جاری با شدت بیشتری ادامه دارد.

بارش باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی برجا می‌گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان