بازدید 7871

«عملیات نصر من الله» موازنه‌های قدرت را تغییر داد

کد خبر: ۹۲۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 29 September 2019
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن عملیات بزرگ نجران را تغییر موازنه قدرت در جنگ یمن به نفع انصارالله دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به عملیات نجران درباره اهداف و پیام‌های عملیات نصر من الله که بزرگترین عملیات انصارالله در پنج سال گذشته بود٬ گفت: این عملیات٬ موازنه‌های قدرت را در این جنگ به سمت یمن برگرداند و این امر نتیجه پیشرفت توانایی‌های موشکی و هوایی و نیز پدافند هوایی یمن بود که در شرایط میدانی جنگ منعکس شد.

وی اضافه کرد که در گذشته پیشینه نظامی دشمن از آن حمایت می‌کرد، اما عربستان در حال‌حاضر تبدیل به یک هدف آسان برای ارتش یمن شده است.

البخیتی ادامه داد که استفاده از این سلاح‌های جدید و موشک‌ها و پهپاد‌ها و نیز دفاع هوایی ارتش یمن به یاری خدا منجر به کسب این پیروزی و محاصره کامل ۳ گردان نظامی سعودی‌ها و نابودی و تسلط بر همه تجهیزات نظامی آن‌ها شد.

به گفته وی، این ۳ گردان از مهم‌تریم گردان‌هایی بودند که عربستان به طور مستقیم آن‌ها را اداره می‌کرد و بیشتر نیرو‌های آن از تکفیری‌ها و افراط‌گرایان بودند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اشاره کرد که این پیروزی میدانی به مثابه دومین ضربه سنگین به سعودی‌ها پس از حمله آرامکو [تاسیسات نفتی عربستان]بود.

البخیتی در پاسخ به این سوال که آیا پس از عملیات بازدارندگی دوم که تاسیسات آرامکو مورد هدف قرار گرفت، آیا عملیات بازدارندگی سومی هم در راه است اظهار داشت: درصورتی که مقامات سعودی به ابتکار عمل صلح که توسط «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن مطرح شد و نیز اعلام آتش‌بس یک‌جانبه یمن پاسخ ندهند؛ حملات موشکی و هوایی ما به عمق مواضع عربستان ادامه یافته و گسترده‌تر نیز می‌شود٬ همچنین این حمله‌ها به تاسیسات حیاتی‌تر و مهم‌تر سعودی‌ها خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل