بازدید 11518

فقط ۳۵ درصد داوطلبان بدون سهمیه پذیرفته می‌شوند!

کد خبر: ۹۲۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 29 September 2019
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بر اساس آمار عنوان شده از سوی سازمان سنجش فقط ۳۵ درصد داوطلبان بدون سهمیه پذیرفته می‌شوند، گفت: امسال اثر سهمیه‌ها به ویژه در پذیرفته شدن داوطلبان ضعیف در دانشگاه‌های تراز اول بسیار زیاد بوده است.

محمود صادقی در گفتگو با خانه‌ملت در واکنش به اعتراضات در خصوص سهمیه ایثارگران در کنکور، اظهار کرد: حتی کمپینی در این خصوص راه اندازی شده و مطالباتی از سوی داوطلبان وجود دارد که این مطالبات را به خدایی رئیس سازمان سنجش منتقل کردم که پاسخ خدایی به انتقادات این است که ما عیناً قانون مجلس را اجرا می‌کنیم و اگر از این قانون تخطی شود، سازمان سنجش متخلف شناخته می‌شود؛ بنابراین پایبندی سنجش به قانون کاملا محرز است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود:، اما روشن است که به دنبال اصلاحاتی که در قانون سهمیه ایثارگران لحاظ شد، این مشکلات برای داوطلبان سهمیه آزاد ایجاد و موجب نارضایتی داوطلبان شده است که حتی سهمیه مازاد هم به سهمیه جدید ایثارگران منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که رئیس سازمان سنجش عنوان کرده است بالغ بر ۶۵ درصد داوطلبان از سهمیه‌های مختلف از جمله سهمیه ایثارگران و سهمیه مناطق محروم استفاده می‌کنند و در خوشبینانه‌ترین حالت فقط ۳۵ درصد داوطلبان سهمیه آزاد دارند.

صادقی با بیان اینکه وجود این سهمیه‌ها نابرابری در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، اظهار کرد: اثر سهمیه‌ها به ویژه در پذیرفته شدن داوطلبان ضعیف در دانشگاه‌های تراز اول بسیار زیاد بوده و برخی از افراد با رتبه‌های خیلی پایین در کنار افرادی با رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند که این روند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: این وضعیت باید مورد توجه نمایندگان و تصمیم گیران در تعمیم و توسعه سهمیه‌ها قرار گیرد و آن‌ها با شنیدن سخن معترضین درباره اعمال سهمیه‌ها اظهار نظر کنند.

ساماندهی سهمیه‌ها به هیچ عنوان زیر سئوال بردن ایثارگری ایثارگران نیست

صادقی که خود یکی از نمایندگان ایثارگر مجلس به شمار می‌آید، تصریح کرد: کاهش و ساماندهی سهمیه‌ها به هیچ عنوان زیر سئوال بردن ایثارگری ایثارگران نیست، اما این امتیازات باید منطقی باشد به نحوی که این حمایت‌ها باید منجر به افزایش بنیه علمی ایثارگران شود.

سهمیه‌ها باعث سرخوردگی دانشجوی فرزند ایثارگر شده است

صادقی یادآور شد: برای مثال در زمان جنگ وقتی رزمنده‌ای از تحصیل باز می‌ماند با حضور در کلاس‌های فشرده با بنیه قوی علمی در رقابتی برابر در آزمون‌ها شرکت می‌کرد در حالیکه امروز چنین شرایطی نیست و این سهمیه باعث بد بینی و سرخوردگی خود دانشجوی استفاده کننده از سهمیه می‌شود.

زمان جنگ هم چنین سهمیه‌هایی نبود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتی حدنصاب علمی که در زمان جنگ برای خود رزمندگان در نظر می‌گرفتند کمتر از امروز و ۸۰ درصد بود، اما امروز برای فرزندان ایثارگران این حدنصاب به ۷۰ درصد رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۷
اینکه دولت برای تجلیل از شهدا و ایثارگران سهمیه کنکور در نظر گرفته است. ظلم بزرگ به شهدا و ایثارگران هست.
شهدا و رزمندگان برای عدالت و مبارزه با تجاوز و ظلم شهید شدند و نباید از آنها برای بی عدالتی استفاده شود.
طرفداران سهمیه هم بیشتر عده ای سودجو و رانت خوار هستند.
اگر قرار است از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل شود، راهها بسیار خوب و تاثیر گذار تری وجود دارد.
فرزندان ایثارگر 25 درصدی، تقریبا دیگر هیچ دغدغه برای کنکور و درس خواندن و ... ندارند.
به نظر من دانشگاههای سطح 1 رو باید بدون سهمیه پذیرش کرد و اونهایی که از لحاظ علمی قوی تر هستند بروند اونجا.
بهتر نیست فقط سهمیه ها وارد شوند و با سوادان تماشا کنند .؟؟؟؟
نماینده های محترم مسئول هرگونه عواقب ناشی از پذیرفته شدن دانشجویان ضعیف سهمیه دار در رشته های حساسی هستند که سلامت جسمی و مالی و اجتماعی مردم را به مخاطره می اندازد هستند
با سیاست غلط و اعمال نفوذ و فرستادن افراد ضعیف به رشته های مهم و تاثیرگذار آینده کشور در دراز مدت به نابودی کشیده خواهد شد. مجلس باید فکری کند در چنین مواردی باید و این اشتباه برای سال آینده اصلاح شود.
ایا شما حاضر هستید عزیزانتون زیر دست یک پزشک که با سهمیه ( و بدون تخصص اعلم ) پذیرش شده مداوا بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
هرگز
پیشنهاد می شود چند دانشگاه به سهمیه ها اختصاص دهید و کلیه سهمیه های کنکور را حذف کنید و سهمیه هابین خودشان رقابت کنند
سهمیه بیعدالتی محض است آنهم در جمهوری اسلامی که داعیه جهانی شدن عدالت را درد
حتی یک نفر هم نباید غیر عادلانه وارددانشگاه بشه . چه معنی داره این همه سهمیه های رنگارنگ . فرزندان هیات علمی دیگه از کجاشون دراومده . شما که ژن خوب دارید با استعداد و هوش خودتون و اجدادتون وارددانشگاه بشید وگرنه سهمیه که ژن خوب نمی خواد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
هیات علمی سهمیه نیست فقط انتقالیه خودش قبول شده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
شما اثبات کنیدکه سهمیه ای بنام هیات علمی وجوددارد.فرزندمن که هیات علمی هستم ودانش آموزنخبه تیزهوشان است امسال باسهمیه منطقه 2 درکنکورشرکت کرد.پس چرا این سهمیه رابه ماندادند.فرزندم باترازبالا قبول نشدامادوستانش باسهمیه ایثارگری وترانمره پایین قبول شدند.لطفا دیگران رامتهم نکنیدوازمامعلمان دانشگاه برای سهمیه بلاگردان نسازیداگربه خدایی اعتقاد دارید.
سهمیه ها واقعا بی عدالتی محض است پیشنهاد می شود تا می توانید بنیه علمی این عزیزان را تقویت نمایید تا در شرایطی برابر با بقیه داوطلبان رقابت نمایند.
برای درک موضوع بریدببینیدداخل دانشگاه کی باسهمیه امده کی باپارتی کی ...
ظلمه. مخصوصا برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی.
اونقدر سهمیه ای زیاد شده که الان خیلی خیلی سخت میشه یه پزشک غیر سهمیه ای و باسواد پیدا کرد.
پزشکای سهمیه ای واقعا بی سوادن. برای همه ثابت شده
فرزندی که سهمیه دارد عملا با آگاهی از امتیازات سهمیه واطمینان از قبولی در دانشگاه متاسفانه مثل دارتدگان سهمیه ازاد هیچ گونه تلاشی نمی کنند ولی جزو رتبه های برتر دانشگاه قرار می گیرند متاسفانه مجلس ودولت بدونه در نظر گرفتن حق دارندگان سهمیه آزاد تلاش در برقرای حق دارندگان سهمیه می کنند در حالی که این حق خوری در برابر سهمیه ازاد می باشئد.باید بحث سهمیه را تمام کرد چون خود فرد رزمنده وایثار گر ویا فرزندان شهدا می توانند از این سهمیه استفاده کنند نه فرزندان وهمسر ایثار گر وجانبارز ونوادگان شهدا .
فصل انتخابات شده و ایشون دنبال رای است.اگر اعتقاد داری این قانون درست نیست نه خودت از این سهمیه استفاده میکردی و نه به فرزندانت اجازه استفاده میدادی
رتبه 72 هزار کشوری امسال رفته شهید بهشتی پزشکی میخونه. همون 70 درصد حداقل نمره رو هم دیگه رعایت نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
بله! اینها یا سهمیه شاهددارند و یا سهمیه هیئت علمی . وگرنه در سهمیه ایثارگری باید حداقل 85 درصد نمره آخرین قبولی کد رشته محل رو آورده باشه
سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه از همه ظالمانه‌تر است.
فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به چه حقی با اینکه در یک دانشگاه ضعیف قبول شده‌اند به دانشگاه‌های تهران منتقل می‌شوند؟
سال ۶۲ بخاطر سهمیه ها وارد دانشگاه نشدم در مدت خدمت وظیفه ۱۸ ماه در جبهه و عملیاتها بودم اما چون خدمت وظیفه بود بازهم سهمیه ای در کار نبود بعدا از طریق محل کارم و با هرینه انها در دانشگاه در کنار دانشجویان عادی دوره تخصصی گذراندم دانشجویان از اینکه با ان نمرات نتوانسته بودم وارد دانشگاه شوم تعجب می کردند بچه هایم نیز بخاطر سهمیه ها در دانشگاههای ضعیفتر قبول شدند با وجودیکه از بهترین دانش اموزان مدرسه های سختگیر شهر بودند
براي همين سطح علمي دانشگاههاي پرديسان و آزاد بالاتر از دانشگاههاي دولتي شده اند يكي به علت تمايل اساتيد به فعاليت در دانشگاههاي مذكور و همچنين عدم و جود دانشجويان سهميه اي در اين دانشگاهها.
70% باشه که خیلی خوبه !!1
الان سهمیه هیئت علمی و شاهد رو داریم که این حد 70% رو هم دور میزنند.
اینها درواقع اسمشون رو بنویسند قبول هستند
سهمیه ها مسبب بی عدالتی و افسردگی گسترده جوانان شده و ظلم بیداد می کند. تا کی سهمیه برای عده ای در دانشگاه و کار و استخدام ‌‌ و ارتقا و بقیه رها شده اند. ظلمی عجیب و بی عدالتی بزرگ اما تا کی این بی‌سوادان را راهی دانشگاه می کنیم و آینده کشور را با دست خودمان نابود می کنیم.
همیشه از این حرفها بعد از گذشت اعلام نتایج کنکور میزنند!!. این حرفها حالا چه دردی از آنهایی که درس خواندند و چون سهمیه آزاد داشتند و نتیجتا" قبول نشدند، دوا میکند !!!؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل