بازدید 8720
«محور مقاومت» می‌تواند فناوری غربی را شکست دهد

تحلیل جروزالم‌پست از حمله پهپادی به تاسیسات آرامکو

کد خبر: ۹۲۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 28 September 2019
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اذعان کرده که حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو پیامی بزرگ با خود دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی به این موضوع پرداخته که چگونه یک کشور فقیر عربی، چون یمن، به قدرتی پهپادی بدل شده است؟

در این گزارش به هزینه بسیار بالای سیستم‌های دفاع هوایی اشاره شده و آمده است: این واقعیت که یکی از فقیرترین مناطق و یکی از فقیرترین کشور‌ها از پهپاد و موشک کروز برای از میدان به در کردن چنین سیستم‌هایی استفاده کرده، پیامی بزرگ با خود دارد.

جروزالم‌پست می‌افزاید: در یمن تحت محاصره یا ایران تحت تحریم، «محور مقاومت» می‌تواند فناوری غربی را شکست دهد. این می‌تواند تا حدودی مایه مباهات باشد چرا که کارشناسان نظامی می‌گویند که سیستم‌های دفاع هوایی که به درستی مستقر شده باشند، قادرند پهپاد‌ها و موشک‌های کروز را سرنگون کنند.

در فراز پایانی گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است، شاید [این‌گونه باشد اما]حملات پهپادی و موشک‌های کروز ایرانی از نوعی که علیه عربستان سعودی استفاده شد، چه توسط یمن مورد استفاده قرار گرفته باشند و چه توسط ایران یا متحدانش، متوقف نشده‌اند.

بامداد شنبه دو هفته پیش، پهپاد‌های یمنی در حمله‌ای تلافی‌جویانه به شرکت نفتی سعودی آرامکو حمله کردند و با وارد کردن خسارات قابل توجه به این تاسیسات، روند صادرات ۵.۷ میلیون بشکه نفت را مختل کردند.

از زمان این رویداد تاکنون، سعودی‌ها و متحدان غربی آن‌ها در تلاشند این حمله را به ایران نسبت دهند. تهران این ادعا‌ها را رد کرده است.

ارتش یمن ساعاتی پس از این حمله تاکید کرد که حمله تلافی‌جویانه مزبور توسط نیرو‌های یمنی انجام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار