بازدید 5922
شهاب‌الدین بی‌مقدار:

جلوگیری از خام‌فروشی راهی برای رونق تولید

با هدف کاهش روند خام‌فروشی محصولات داخلی، از ابتدای مهرماه امسال،‌ تعرفه صادرات مواد خام معدنی ۲۵ درصد بیشتر شد تا هم کمکی به رونق تولید شود و هم اینکه با کمبود مواد خام برای تولید در داخل مواجه نشویم.
کد خبر: ۹۲۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 28 September 2019

با هدف کاهش روند خام‌فروشی محصولات داخلی، از ابتدای مهرماه امسال،‌ تعرفه صادرات مواد خام معدنی ۲۵ درصد بیشتر شد تا هم کمکی به رونق تولید شود و هم اینکه با کمبود مواد خام برای تولید در داخل مواجه نشویم.

در همین خصوص، شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده تبریز گفت: این تصمیم وزارت صمت کاملاً شایسته و قابل دفاع است، زیرا متاسفانه یک تعداد اندکی از افراد سال‌ها بود که در حال تخلیه معادن بودند و به‌صورت فله‌ای آن را به خارج از کشور صادر می‌کردند. اکنون با این رویکرد دولت هرچند یک عده قلیلی متضرر می‌شوند اما این موضوع در نهایت به نفع کشور خواهد بود.

وی افزود: اینکه 25 درصد تعرفه برای مواد خام معدنی گذاشتند باعث می‌شود به‌جای خام‌فروشی روی به رونق تولید آورده شود و احتمالاً مسئولان هم تلاش خواهند کرد تا زیرساخت‌ها را برای تحقق این هدف ایجاد کنند. به‌طور مثال اگر مواد خام به اقلام گوناگونی تبدیل شود نیاز به احداث کارخانه است که شاید در حال حاضر شرایط برای این کار آماده نباشد اما وقتی این قانون وضع شده و در حال اجراست باید برای تبدیل این مواد خام هم فکری شود.

نماینده تبریز در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که روی یک مواد خام کار می‌شود تا در نهایت تبدیل به کالایی خاص شود آنگاه اگر بسترهای صادرات آن کالا را مهیا و به نوعی جنسی باکیفیت را عرضه کنیم حتماً به ارزآوری بیشتر برای کشور کمک کرده‌ایم. از طرفی، این تصمیم تا حدی هم به اشتغال‌زایی و رفع بیکاری می‌انجامد و هم یک نوع مبارزه با تحریم‌های ظالمانه آمریکاست؛ زیرا آمریکایی‌ها می‌خواهند اقتصاد کشور را فلج کنند تا فقط کشور برای تامین درآمدهای خود به فکر خام‌فروشی باشد اما اگر کمی به خود زحمت دهیم و فقط دنبال کار ساده و آسان نباشیم با این رویکرد جدید می‌توانیم اقتصادی قوی و صادرات‌محورتر را به‌وجود آوریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل