بازدید 7610

آشنایی با شرایط تحصیل و کار در هلند

کد خبر: ۹۲۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 28 September 2019
کشور هلند از سایر کشور‌های تاریخی اتحادیه اروپا می‌باشد که سرشار از ابنیه تاریخی است. تحصیل در این کشور فرصتی عالی در باب ورود به دانشگاه‌های برتر جهانی با اعتبار و رنکینگ بالا می‌باشد که سالانه با استقبال درصد زیادی از دانشجویان نیز مواجه شده است. از دیگر مواردی که توانسته این کشور را به گزینه‌ای ایده آل در باب مهاجرت از طریق تحصیل نمایند، شرایط فوق العاده مطلوب در قیاس با سایر کشور‌های اتحادیه اروپا و یا حتی در قیاس با سایر کشور‌های انگلیسی زبان نیز می‌باشد. تحصیل در هلند گزینه‌ای مطلوب برای دانشجویان خارجی می‌باشد که تمایل به اخذ اقامت از طریق تحصیل نیز دارند. تحصیل در کشور هلند به زبان انگلیسی از سایر مواردی می‌باشد که توانسته باعث جذابیت اخذ ویزای تحصیلی شود. از دیگر مزایایی که همین باب می‌توان اشاره نمود، زندگی در جامعه‌ای می‌باشد که بیش از ۹۰% مردمان آن به زبان انگلیسی مسلط هستند. اخذ ویزای تحصیل کشور هلند در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری نیز برای متقاضیان مهیا می‌باشد که در این میان لازم است به دوره‌های To up کشور هلند اشاره داشت. سیستم آموزش در کشور هلند بر مبنا پرورش نیروی انسانی نیز بنا شده است و همین مورد باعث شده است که اکثریت دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود از این کشور بتوانند وارد بازار کار جهانی شوند و از فرصت‌های بیشمار کار در این کشور نیز بهرمند شوند. در مجموع می‌توان گفت که متقاضیان می‌توانند با دلگرمی کامل در این طرق قدم گذارند و این فرصت را در باب تحصیلات تکمیلی و مهاجرت و اخذ اقامت نیز غنیمت بشمارند. تحصیل در این کشور با ارائه گواهی دال بر زبان انگلیسی برای متقاضیان نیز مهیا می‌باشد که بسته به مقطع تحصیلی، ارائه مدرک زبان نیز متغیر می‌باشد. حداقل مدرک زبان انگلیس مورد نیاز در خصوص تحصیل آیلتس ۶ می‌باشد که افراد متقاضی می‌بایست با ارائه این مدرک با اخذ پذیرش مشروط به شرط دوره زبان انگلیسی در ابتدای دوره تحصیلی نیز اقدام کنند.

مهاجرت از طریق کار در کشور هلند از جمله مواردی می‌باشد که در سال‌های متوالی به دلیل کاهش نرخ بیکاری با درخواست بالا متقاضیان نیز روبه رو شده است. یکی از اصلی‌ترین مواردی که اشخاص مقتاضی می‌بایست در باب کار در هلند مد نظر قرار دهند، قوانین کار برای شهروندان خارجی می‌باشد. اولویت کشور هلند بر تامین نیروی کار داخلی است و همین مورد باعث شده است که قوانینی تحت عنوان فرصت جستجوی کاری ۶ ماهه کشور‌های نظیر آلمان و اتریش وجود نداشته باشد. نرخ بیکاری در کشور هلند به خودی خود گویا تعادل بازار کار می‌باشد که می‌بایست به نرخ ۳.۴% اشاره داشت. کشور هلند دارای رتبه ششم نرخ بیکاری در جهان است. میانگین در آمد در کشو هلند ارتباط مستقیمی با رده سنی افراد دارد که بدین صورت می‌باشد:

گروه سنی درآمد سالیانه

۱۵ الی ۲۵ سال ۱۰.۰۰۰ یورو
۲۵ الی ۴۵ سال ۳۶.۴۰۰ یورو
۴۵ الی ۶۵ سال ۴۲.۴۰۰ یورو
۶۵ سال به بالا ۲۴.۹۰۰ یورو
 
کار حین تحصیل در کشور هلند فرصتی ایده آل در خصوص برخوداری از شرایط مساعد بازار کار می‌باشد که می‌توان گفت که مجوز کار برای دانشجویان خارجی متغیر است. میزان ساعات کار دانشجویی در کشور هلند، ۱۶ ساعت در هفته است و میانگین در آمد دانشجویی در کشور هلند به میزان ۹ الی ۱۱ یورو در هر ساعت می‌باشد که بسته به شرایط کاری و کارفرما این میزان متغیر می‌باشد. این فرصت کار در هلند باعث آشنایی با بازار کار و سپس ورود به بازار کار می‌باشد. دانش زبان هلندی از سایر اهم موارد در خصوص ورود به بازار کار جهانی می‌باشد که اشخاص متقاضی می‌بایست در این خصوص اگاهی خود را نیز تکمیل نمایند.

امروزه به دلایلی نظیر تحصیل به زبان انگلیسی در هلند، رشته‌های مختلفی نظیر بیزینس، مدیریت و پزشکی با استقبال زیادی نیز مواجه شده است. به دلایل زیادی کشور هلند یک کشور هیجان انگیز برای تحصیل است و در رشته های مختلفی از جمله بیزینس، مدیریت، پزشکی، دندان پزشکی و… می توان در این کشور تحصیل کرد. تحصیل پزشکی در هلند از نظر زمان بندی و هم چنین دوره‌ها و دروسی که ارائه می‌شود همانند کشور انگلستان است. به همین دلیل مدرکی که از این کشور اخذ می‌نمائید، ارزش آن با مدرک تحصیلی اخذ شده از انگلیس برابری می‌نماید. مسیر واجد صلاحیت به عنوان یک دکتر به طور کلی در هلند شامل سه مرحله اصلی است:

• کارشناسی پزشکی
• کارشناسی ارشد در پزشکی
• کارآموزی

طول دوره‌های پزشکی هلند ۶ الی ۷ سال است و سال آخر مربوط به دوره کارآموزی است. امکان تحصیل پزشکی در هلند در سال‌های اول به زبان انگلیسی نیز مهیا می‌باشد و در سال‌های بعد متقاضیان می‌بایست تحصیل را به زبان هلندی ادامه دهند. در حالی که این مقاطع به زبان انگلیسی تدریس می¬شود ضروری است که دانشجویان در کنار سایر مطالعات، زبان هلندی را یاد بگیرید. گواهینامه ¬های زبانی که اشخاص متقاضی نیاز دارند که بسته به زبان مورد نظر خود را مطالعه کنند.
عبارتند از:

زبان تحصیل مدرک زبان
هلندی زبان هلندی TUL یا دیپلم NT۲-II
انگلیسی TOEFL، IELTS یا C۱ پیشرفته

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی متقاضیان در باب مهاجرت به هلند از طریق تحصیل و سایر نقاط دنیا در خصوص ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری نیز می‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار