بازدید 8627

توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره خانم قدسی کنی

کد خبر: ۹۲۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 28 September 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه در باره وضع خانم نگار قدسی کنی که به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس بازداشت شده بود توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص وضع خانم نگار قدسی کنی، اظهارداشت: او به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس، حدود سه سال قبل در استرالیا بازداشت و در شرایط بسیار سخت و غیرانسانی نگهداری شد و در تمام این مدت، حمایت کنسولی از این شهروند بیگناه ایرانی در دستور کار دائم سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و وزارت امورخارجه قرار داشته است.

موسوی افزود: استرداد خانم قدسی کنی به آمریکا با نقض مقررات و حقوق وی صورت گرفت که مورد اعتراض ایران قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: حکم صادره از سوی دادگاه آمریکایی به روشنی ثابت می کند اتهامات علیه این خانم بی اساس و غیر قانونی است و دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی وی، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر کرد تا افتضاح حقوقی دادستان آمریکا در تعقیب یک انسان بیگناه را بپوشاند.

موسوی احقاق حقوق این شهروند بیگناه ایرانی و سایر شهروندانی را که به بهانه نقض تحریم های خودخوانده امریکا مورد تعقیب ظالمانه نظام قضایی این کشور قرار گرفته اند اولویت مهم وزارت امورخارجه ذکر کرد.

وی تاکید کرد: موضوع زندانیان همیشه به عنوان یک بحث انسانی بین ایران و آمریکا موضوعیت دارد و توسط دوطرف مورد پیگیری قرار داشته است. جمهوری اسلامی ایران همانطور که اقای ظریف نیز چندی پیش اعلام کرد آمادگی ورود به مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان را دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان