بازدید 6569

اهدای اعضای بدن زن ۳۶ ساله تبریزی

کد خبر: ۹۲۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ 27 September 2019
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به عملیات ویژه انتقال هوایی قلب اهدایی از تبریز به تهران گفت: طی عملیات هماهنگ شده سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قلب خانم ۳۶ ساله جهت پیوند به تهران منتقل شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر فرزاد رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: قلب اهدایی خانم جوان ۳۶ساله که دچار مرگ مغزی شده بود پس از جراحی توسط تیم زبده جراحی و درمانی اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و با توجه به محدودیت زمانی و حیاتی بودن ثانیه‌ها توسط اورژانس هوایی تبریز به فرودگاه شهید مدنی تبریز منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: قلب اهدایی با هواپیمای جت فالکون جهت پیوند به تهران انتقال یافت.

بر اساس این گزارش؛ اهداء اعضای خانم ۳۵ ساله تبریزی جان چهار نفر را نجات داده و امید به آینده را برای چهار خانواده تزریق کرد.


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز، خانم ۳۵ ساله تبریزی که بر اثر عارضه مغزی و به دنبال آن دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی اعضای وی اهداء و جان چهار نفر را داد.


این پیوند ۹ مین اهداء اعضاء را در تبریز در سال جاری رقم زد. بر همین اساس اهداء عضو در همه موارد از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که منجر به نجات چندین نفر می‌شود و این پیوند اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر اعمال دارد.

بنا بر این گزارش، به دلیل اینکه قلب اهداء شده باید بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال می‌یافت تمام اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای انتقال در مدت زمان بسیار کمی به انجام رسیده و با تلاش همکاران مرکز ارگان اهداء شده در موعد مقرر به فرودگاه برای ارسال به تهران منتقل شد.

کلیه‌های اهداء شده به دو بیمار اهل تبریز و مراغه و کبد وی نیز به یک بیمار اهل یکی از روستا‌های شهرستان ورزقان با موفقیت پیوند زده شد.

بنا به گفته متخصصان جراحی پیوند عضو، عمل پیوند اعضاء یکی حساس‌ترین نوع اعمال جراحی محسوب می‌شود از این رو بهره گیری از پزشکان مجرب در انجام اعمال ضروری است.

کلیه‌ها توسط دکتر افشار زمردی فوق تخصص جراحی و پیوند کلیه دکتر محمد محسن رحیمی مختصص پیوند کلیه، وکبد و جداسازی ارگان‌ها نیز توسط دکتر فرزاد کاکایی فوق تخصص جراحی و پیوند اعضاء و سایر عوامل و کادر درمانی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به انجام رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل