بازدید 19262
جزئیات طرح ایران برای صلح و تأمین امنیت در منطقه؛

هشت کشور، بدون حضور خارجی‌ها امنیت خلیج فارس را تأمین می‌کنند/ چرا ایران «صلح هرمز» را پیشنهاد کرد؟

همچنین به جای حضور خارجی‌ها در آب‌های منطقه نظیر آمریکایی‌ها که البته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اخیرا اعلام کرده است، حضور آن‌ها به هیچ عنوان نتوانسته به تأمین امنیت منطقه بینجامد، مطابق با طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، پس از این، کشور‌های مشارکت کننده و ذینفع در منطقه، یعنی «ایران، عمان، عراق، قطر، کویت، امارات، عربستان و بحرین» وظیفه تأمین امنیت خلیج فارس را عهده دار خواهند بود.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 26 September 2019

یکشنبه گذشته، رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شکاف میان ملت های منطقه را خواسته آمریکا و صهیونیسم دانست و با بیان اینکه به همه همسایگان دست رفاقت دراز می کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می گذریم، تأکید کرد: «منطق ما، امنیت درون زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و با شعار و طرح "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" به نیویورک می رویم.»

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که چندی است کشورهای خارجی از جمله آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند، حضور آنها نه تنها هیچ گونه کمکی به تأمین امنیت در خلیج فارس نخواهد کرد، بلکه منجر به ایجاد تنش هم خواهد شد، جمهوری اسلامی ایران ـ که از سال ها پیش خواستار عدم حضور بیگانگان در منطقه است ـ تأکید کرده می توان «امنیت و صلح در خلیج فارس و تنگه هرمز را با مشارکت کشورهای این منطقه و بدون حضور بیگانگان تأمین کرد.»

حسن روحانی پس از آنکه از طرح ایران برای صلح و ثبات در خلیج فارس خبر داد، شب گذشته، رسما جزئیات این طرح را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرد و گفت: «دکترین امنیتی جمهوری اسلامی ایران حفظ صلح و ثبات در خلیج فارس و تأمین آزادی و امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز است. حوادث اخیر، این امنیت را به شکل جدی در خطر قرار داده است. امنیت و صلح در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را با مشارکت کشورهای این منطقه می‌توان تأمین و جریان آزاد نفت و سایر منابع انرژی را تضمین کرد، به شرط آن که امنیت را چتری فراگیر در همه حوزه‌ها برای تمامی کشورها بدانیم.»

او در تشریح طرح جمهوری اسلامی برای «صلح هرمز» عنوان کرد: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند، به «ائتلافِ امید»HOPE یعنی«ابتکار صلح هرمز» (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم.

8 کشور بدون حضور خارجی‌ها امنیت خلیج فارس را تامین می‌کنند/ چرا ایران «صلح هرمز» را پیشنهاد کرد؟

رئیس جمهوری اسلامی در تببین اهداف طرح پیشنهادی ایران گفت: هدف «ائتلاف امید» ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز، و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است. این ابتکار حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع از و به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ائتلاف امید بر پایه اصول مهمی همچون پایبندی به اهداف و اصول ملل متحد، احترام متقابل، منافع متقابل، جایگاه برابر، گفت‌وگو و تفاهم، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، خدشه‌ناپذیریِ مرزهایِ بین‌المللی، حل و فصلِ مسالمت‌آمیزِ تمامیِ اختلافات و از همه مهم‌تر دو اصلِ بنیادینِ «عدم تجاوز» و «عدم دخالت در امور داخلی یک‌دیگر» قرار دارد. حضورِ سازمانِ ملل متحد برای ایجادِ یک چترِ بین‌المللی در حمایت از ائتلاف امید نیز ضروری است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جزئیات بیشتری از ائتلاف امید را به اطلاع کشورهای ذینفع خواهد رساند.

آنچه می توان از اهداف طرح پیشنهادی ایران برای عدم حضور بیگانگان در منطقه و تأمین امنیت آن توسط کشورهای حاضر ذینفع در این حوزه بیان کرد، این است هدف هایی که در این طرح دنبال خواهد شد، «تأمین امنیت خلیج فارس و حفظ امنیت تامین انرژی دنیا، انجام گفت و گوهای منطقه ای و ایجاد صلح در منطقه به ویژه در تنگه هرمز» خواهد بود.

همچنین به جای حضور خارجی ها در آب های منطقه نظیر آمریکایی ها که البته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اخیرا اعلام کرده است، حضور آنها به هیچ عنوان نتوانسته به تامین امنیت منطقه بینجامد، مطابق با طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، پس از این، کشورهای مشارکت کننده و ذینفع در منطقه، یعنی «ایران، عمان، عراق، قطر، کویت، امارات، عربستان و بحرین» وظیفه تامین امنیت خلیج فارس را عهده دار خواهند بود.

همچنین هدف از «ائتلاف امید» ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است و مسائلی «بر پایه اصول مهمی همچون پایبندی به اصول و اهداف ملل متحد، احترام متقابل، منافع متقابل، جایگاه برابر، گفت‌وگو و تفاهم، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، خدشه ناپذیری مرزهای بین المللی، حل و فصل مسالمت آمیز تمامی اختلافات و از همه مهمتر دو اصل بنیادین عدم تجاوز و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر قرار دارد.» در آن دنبال می شود. بنا به پیشنهاد ایران، «حضور سازمان ملل متحد برای ایجاد یک چتر بین المللی در حمایت از ائتلاف امید نیز امری ضروری است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷۷
کشورهای حاشیه خلیج فارس اعتمادی به ادعای مسئولان ایران ندارند. در عمل کار براید، نه سخن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اولین شرط صلح خلیج فارس این هست که از دخالت در کشورهای همدیگر دست بردارند . به دین و عقیده هم کاری نداشته باشند . روابط سیاسی را بر حساب اتفاقات تاریخ نباشد اگر به حساب اخنلافات تاریخ باشد جنگ تمام شدنی نیست . مثل جامعه اروپا باشد یعنی اول اروپا نقاطی که باعث اختلاف بین مردم و بیم حاکمان با مردم و بین کشورها ایجاد تنش و اخلاف میشود باید کنار بگذارند . ابا واقعا این‌مواردی که بر شمردم مسولین ایران قبول دارند یا نه فقط شعار برای کاهش نفوذ امریکا و اروپا در خلیج فارس هست
مهدی
| Germany |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
این یعنی داروی بیهوشی بعد مرگ سهراب.
این طرح متاسفانه سوخته است.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
بنده بعنوان یک فعال دیپلماسی در عرصه بین الملل که بیش از 63سال تجربه دارم و مقالات و کتابهای زیادی نوشته ام که البت هنوز چاپ نشده اند باید بگویم دست برنده با کسی است که دیپلوماسی فعال دارد و پویا یعنی یکی میزند و یکی هم لبخند میزند و همیشه باید دندان تیز خودمان را به دشمن نشان بدهیم تا بترسد و از طرفی دست دوستی دراز کنیم
تعوری بنده در دانشگاه این است که اتفاقا باید با موشک همه دنیا را یکبار بزنیم و مزه سیلی ما را بفهمند
بعد باهمه دوستی کنیم. و چه بهتر که همه دنیا را با بمب اتم بزنیم. خیلی گران هم نیست کلا 300تا کشور 300 بمب اتم دوهزار کیلویی که سرجمع میشود. 6صدهزار کیلو بمب اتم از قرار کیلویی 45 هزار و پانصد تومان زیاد هم نیست و بانک مرکزی باید کمک کند و صنایع ما رشد میکند و همه چیز خوب میشود بفضل پروردگار
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
تو الان نماینده عربستانی یا امارات؟؟
چه کاره ای؟؟
فقط تابناک چرا این مطالب ضد ملی رو نشر میده؟
تابناک لطفا پاسخ دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اینو به سران کشورای حوزه خلیج فارس بگو که کشورشون شده پایگاه نظامی برای آمریکا ما رو تهدید کنن! خودشون که هر نوع خوش رقصی برای اونا می کنن.
اگه اونا واقعن دنبال زیست مسالمت آمیز هستن پس پذیرفتن پیمان عدم تجاوز و دخالت در امور هم رو باید بپذیرن. ولی اینطور نیست. عربستان خودش رو پادشاه جهان عرب می دونه و حضور ایران رو تو کشورای منطقه تحمل نمی کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اتابناک به نظر شما این سخنان ضد ملی قابل انتشاره؟؟؟
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اگر چه نظر شما کمی واقعیت داره. اما
ایده صلح هرمز خیلی عالی و منطقیه. اصلا کل خبرگزاریها و مجلات خارجی سنکوپ کردن و خفه خون
گرفتند موندن چطوری فرافکنی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
فقط نعمت..
من فقط برا خوندن کامنتهای نعمت جون میام تابناک
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
مسئله اینه که نه خودمون به این طرح باور داریم نه کشور های حاشیه خلیج فارس و نه به نفع اروپا و آمریکاست ، فقط برای این مطرح شد که یک مقدار از فشار حمله به عربستان از روی ایران برداشته بشه ، ایران اگر راست می گوید اول باید نماینده برای مذاکره به کشورهای همسایه می فرستاد که عمرا این کار را نخواهد کرد ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
کشورهای حاشیه خلیج فارس از خداشون هم هست صاحب سهمی که تا حالا نداشتند بشند فقط امیدوارم مثل دریای خزر بذل و بخشش نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
حتی عراق و قط و عمان هم به این طرح نمیپیوندندچه برسه به عربستان و امارات و بحرین.
در حالی که ما تحریم هستیم امنیت تنگه هرمز برای صادرات نفت و واردات کشورهای دیگر و تماشای ما ، چرا طرحی برای بهبود وضعیت زندگی مردم ایران ندارید
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
چون اصلا قرارنیست وضعیت معیشتی مردم بهتر بشه ،
سلام، خود شخص ریاست جمهور مشخص آقای ظریف نیز اعتقادی به پذیرش ومقبولیت طرح صلح ندارند، چرا که سران کشورهای عربی منطقه توان تصمیم گیری مستقل و بدون اجازه آمریکا را ندارند، در حال حاضر بیشترین منافع آمریکا در منطقه خاور میانه از حالت تنش بین کشورهای منطقه میباشد، کشور عربستان اجازه قبول چنین طرحی را ندارد،این قضیه چیز جدیدی نیست، این طرح صلح آقای روحانی صرفا جنبه نمایش صلح و دوستی در اجلاس سازمان ملل وجنبه خوراک داخلی به لحاظ مطرح شدن مجدد علایق آقای روحانی به صلح در داخل کشور، در خلاصه ،این طرح نه بو دارد و نه خاصیت
واقع بین باشین، واقعیت اینه هیچ کشوری در منطقه این طرح رو جدی نمیگیره، به جز عمان، بقیه کشورها دل خوشی از ایران ندارن.
ایران چرا صلح هرمز را مطرح کرد . این خصلت ادمی است وقتی احساس ضعف میکنه افتاده میشه
شما که میگفتید ایران مسئول تامین امنیت تنگه هرمزه، حالا چی شد هفتا کشور دیگه هم قاطی کردید؟؟!!! چقدر از آمریکا ترسیدید؟؟!!!
یک دلیل منطقی بیاورید چرا کشورهای منطقه باید به این طرح بپیوندند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
برای اینکه ما خیلی خوبیم، و کشورهای منطقه عاشق ما هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
لزومی ندارد که کشورهای منطقه که نوکر امریکا هستند بان ببیوندند. مهم ان است که ما با یک زبان دیگر مجددا داریم میگوئیم که امریکا باید از این منطقه برود و الا ...
اینرا همه میفهمند الا غرب پرستان داخلی
شتر در خواب بیند پنبه دانه!
صلح و تأمین امنیت در منطقه که یکجانبه نمی‌شود، همه باید همکاری صادقانه و سازنده داشته باشند.مشکل هم همین‌جاست که مسئولان ما هیچ‌وقت در حرف و عمل خودشون صادق نیستند.مثلاً همین حسن روحانی از سال ۹۲ کلّی وعده و وعید داده ولی به هیچ‌کدومش عمل نکرده و در خیلی از موارد برخلاف اونها هم عمل کرده!
حالا با این شرایط چه کسی باور می‌کنه که مسئولان ما یکدفعه نگران و دلتنگ امنیت در منطقه شده‌اند؟
اقاي روحاني عزيز ! اين حرف هارو به چه كساني ميگوييد ؟ ما در كشورمان داريم اشخاصى را كه صراحتاً اعلام كردند حمله به دو كشتي توسط يمني ها به دستور ايران بوده . بهتر است اول در داخل با نهاد هاي نظامي هماهنگ شويد بعد با كشور هاي همسايه وارد گفت و گو شويد .
آیا به نظر شما طرح امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز با هشت کشور همسایه ، نمونه مشابه حقوق دریای خزر نیست که در نهایت منجر به کاهش سهم ایران به 13 درصد شد؟ اگر خلیج فارس و تنگه هرمز مال ایران است چرا برای تامین امنیت آن رسما" با دستان خودمان دیگران را دخالت دهیم تا بعد از گذشت 5 سال نظام حقوقی جدیدی بر آن حاکم کنند و ادعایی بر جزایر و آبهای ساحلی ما داشته باشند و حتی برای تغییر نام خلیج فارس مبادرت کنند!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اشتباه فکر میکنی. کی گفته خلیج فا س و تنگه هرمز مال ایرانه؟ سه قسمت دارن، آب‌های ایران، آب‌های بین المللی و آب‌های ساحلی سایر کشورهای جنوبی خلیج فارس.
آمریکا و نوکرهایش در کشورهای عربی حتما موافقت خواهند کرد!
شما هنوز تو طرح دلار ۴۲۰۰ تومانی گیر کردید بعد برای دنیا چه طرح و امیدی می دهید ؟! امید های دروغ!
اﻳﻦ ﺑﻮﺩ ﺑﺴﺘﻪ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩﻱ?!!
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻴﻜﻪ ﺩاﻳﻤﺎ ﺩاﺭﻳﻢ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﺭﻭ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ و ﺣﺘﻲ ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎﻫﺎﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﻫﻢ ﻣﻴﺰﻧﻴﻢ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﻫﻢ ﻣﻴﺪﻳﻢ?!! اﻳﻦ ﺣﺎﻻ ﺟﻮﻙ ﺑﻮﺩ ﻳﺎ ﻭاﻗﻌﺎ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ ﺣﺮﻓﻬﺎﺵ ﺟﺪﻱ ﺑﻮﺩ?!!
ﺣﺘﻲ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻋﺮﺏ ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺧﻠﻴﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﻫﻢ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻦ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺑﺪﻥ. ﺑﺎ ﻗﻂﺮ ﻣﺸﻜﻞ ﺟﺪﻱ ﺩاﺭﻧﺪ و ﺧﻴﻠﻲ ﻭﻗﺘﻬﺎ ﻛﻮﻳﺖ ﺭﻭ اﺻﻼ ﺑﺎﺯﻱ ﻧﻤﻴﺪﻥ. ﻋﻤﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺳﻮﻳﻴﺲ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﻫﺴﺖ و ﺑﻴﻂﺮﻑ.
ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩﻥ اﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﻳﻚ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﭼﺮاﻧﺪﻥ ﻳﻚ ﮔﻠﻪ ﮔﺮﺑﻪ ﻫﺴﺖ. اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﺑﻪ اﻳﻦ ﮔﻠﻪ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺗﻬﺪﻳﺪ اﻣﻴﺰﺵ, ﺷﻌﺎﺭ ﺻﺪﻭﺭ اﻧﻘﻼﺏ و ﺩﺧﺎﻟﺖ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺗﻮﻱ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺟﻮﻙ اﻣﺴﺎﻝ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺑﻮﺩ!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
جالبه انگلیس همیشه از وحدت تو این منطقه ناراحت میشه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
آفرین ، تحلیل خیلی زیبایی بود
سر منشاء تروریسم وکینه وکدورت بین کشورهای منطقه وخاورمیانه ،تشکیل دارودسته های نیابتی تروریستی وحمایت همه جانبه از انها واموزش تربیت وپشتیبانی مالی وتسلیحاتی ودخالت درامور داخلی همدیگر می باشد ،اگر این عاملها حدف شوند باز صفا وصمیمیت وبرادری بین انها بر قرار خواهد شد وخلیج فارس برای همه امن وامان خواهد شد وخاورمیانه ومنطقه هم روبه ارامش خواهد نهاد ،بدون اینها هرگز صلحی وارامشی در کار نخواهد بود وجنگ طلبان میدان دار وکشورها در اتش فتنه خود افروخته تبدیل به خاکستر وویرانه مثل لیبی .یمن وسوریه وافغانستان وسومالی وسودان وعراق و...... خواهند شد ونیرو وامکانات وزیر ساخت ها واندوخته های ارزی واقتصادشان از بین خواهند رفت .جنگ های حیدری ونعمتی ونیابتی وفرقه ای ومذهبی رقابتی وایده ئولوژیک نه به چین ونه به شوروی نفعی رساند ونه به اینها خواهد رساند باید از عقل وخرد پیروی شود وهرکشوری بدرون خود ورفاه ملتش باید بپردازد ،رمز موفقیت در اینجاست نه در ارمان گرایی های تروریستی وفاشیستی که توسط جنگ طلبان تجویز وتحمیل میشود .
خدا را شکر اقای روحانی به پیشنهاد این طرح وسخنرانی عزتمندانه شان بسنده کردند و ملاقاتی با ترامپ پیش نیامد اگرنه از فردا صاحبان تریبون با منافق و سازشکار خواندن این و ان صبح وشب روی رشته های اعصاب ملت بالا و پایین میپریدند مثل فردای امضای برجام . خدا شکر
یارو را به ده راه نمی‌دادند سراغ کدخدا را میگرفت
بحرین که از همان اول گفت من به این طرح نمی پیوندم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
خوب کاری کرد.
انصارالله یمن امارات را تهدیدکردندکه همچین میزنیمت که به 100سال قبل برگردی آنوقت انتظاردارید امارات به این طرح ملحق بشه؟
صلح هرمز اخرش همه چیز هرمزی می کند وان هفت تای دیگر از ان می ترسند
حالا باید بگردیم ۷ تا کشور پیدا کنیم
به جک شباهت داره، مساله اعتماده که تو این منطقه کسی نداره
چرا حرفی می‌زنید که دو نفر هم قبول ندارند.
امنیت خلیج فارس در مقابل کدام خطر .....................
ابن کشورها اگر خود هریک خطری برای این تنگه و در
قبال امنیت تردد محموله های بمقصد خریداران نباشند
که به حفظ امنیت نیاز ندارند .
دیگر خطرات هریک از کشوره و از تاحیه ی مسائل دیگر است‌که این تنگه را به نا امنی تهدید میکند .
به نظرم از سر ناچاری. وقتی این قدر زیر فشار هستی که نباید فکر پیشنهاد برای جهان باشی. فعلاٌ‌باید عربستان را جمع و جور کنی.
هر کاری خواستید انجام دهید اما خلیج فارس را مثل خزر دو دستی تقدیم همسایه ها نکنید

اصلاحطلبان تابحال مانند قاجارها و ..‌‌...... خیلی به همسایه ها امتیاز داده اند.
به دولت روحانی اعتماد ندارم
آقای روحانی اول باید در داخل کشور مشکلاتش را حل کند که چه کاره است ؟ و بجای دادن طرح بگوید اختیاری ندارد
پاسخ ها
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
تی خیال گوشمون پره ار این حرفها
کشورهای همسایه ایران هیچ امیدی به صداقت دولت روحانی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
به درک
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
وغیر روحانی
اسم من و از اين طرح بردارين، دنبال يكى ديگه بگردين!

ارادت

هرمز
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
هرمز میماند و ترمزها رفتنی ان
یمن هم باشه موازنه بهتر می شود
با سلام خدمت همه عزیزانی که حتما ایرانی هستید.
فقط به همه دوستان بگم بنده هرگز کاری نکردم که به منافع ایران عزیز ضربه ای بزنم در زمان جنگ با تمام وجود در جنگ حضور داشتم ولی باید بدانید این ایران است که می ماند پس با سخنانی کوته بینانه ارزش ایرانی که دنیا برای بدست آوردنش تمام تلاشش را می کند را کم نکنید . ایرانی این ایران فقط با حب ایرانی بودن شماست که می ماند بیایید همه ایران را از خودمان بدانیم و با تمام وجود برای آبادنیش بکوشیم
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
بعد از خواندن این متن.

برای اینکه بخواهیم به تعداد واقعی افراد غیر ایرانی
وساکنین آلبانیحاضر در مخاطبان سایت تابناک پی ببریم فقط کافیه به مثبت و منفی ها توجه کنیم
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
حمید خان دمت گرم
هر شب صدای تیر اندازی با سلاحهای سنگین میاد چه خبره؟؟کسی میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
شبیه سازی عملیات های هفته دفاع مقدسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
چون جنگ نزدیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
داروها رو سر ساعت بخور
نه در منطقه و در جهان، ایران دوستی ندارد ، چند تا گروه هستند که آنها هم دوست ما نیستند چند ماه به آنها کمک نرسد تو دامن امارات و عربستان غش می کنند و یک سری هم مثل عراق هم از روی ترس و ناچاری با ما دوست هستند ، پس بی خودی خودمان را خسته نکنیم
قانون جنگل رو حساب کنیم هم هیچکس نیروی اعتلاف با آمریکا را ول نمیکنه بیاد با ایران اعتلاف کنه
تجربه نشان داده رو حمایت چین و روسیه هم که کلا نمیشه حساب کرد ، با اندکی بالاتر تمام دوستاشون رو فروختند و می فروشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
کلی گویی هنر نیست برای حرفایت چون بدون مثال و مدرک هست وبوی ضعف می دهد ارزشی نمیتونم
قائل بشم
کشور های منطقه نمیخوان پیمان نظامی با کشوری ببندن که اعتقاد به جنگ اخرالزمانی داره و نمیخوان گرفتار جنگ مذهبی بشن
ایران تا حالا ده بار از این پیشنهادات صلح داده ولی چون خودش پیگیری نکرده و فقط حرفی بوده عملا به جایی نرسیده. بعدهم الان تو ۳ کشور جنگ غیر مستقیم بین ایران و عربستان در جریان است . چگونه صلح بشود. اول باید جنگها تمام بشود. بعد هم این طرحهای خارجی را دولت باید ول کند و به وضعیت داخلی برسد.
کویت: ایران برای شروع گفت‌وگوها باید اعتمادسازی کند و به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارد
شیخ ناصر المحمد الصباح، نخست وزیر کویت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ایران را دعوت کرده تا گام‌هایی جدی برای شروع گفت‌وگوها در منطقه بردارد.
او گفته ایران نیاز دارد برای شروع گفت‌وگوها اعتمادسازی کند و این اعتمادسازی باید بر احترام به حاکمیت ملی کشورها، کاهش تنش در خلیج فارس و همچنین تأمین امنیت ناوبری استوار باشد.n
کشورهای عربی دقیقا برای مقابله با ایران ، از نیروهای امریکایی میزبانی می کنند ،
طرح رئیس جمهور ، تعارفی بیش نیست ،
در ضمن چند سده است که کشورهای استعمارگر در آبهای خلیج فارس جضور دارند و تصور خروج آنها از این منطقه با توجه به اینکه می دانند روسیه و چین جایگزین آنها خواهند شد ، محال است
این طرح شدنی نیست .‌برای اینکه مسولین ایران با حاکمان خلیج فارس اول بنشینند اختلاف عقیدتی و ایدولوژیک را بین خودشان حل کنند . حتی اگر قراداد صلح خلیج فارس نوشته شود مثل سرنوشت برجام خواهد داشت . برای اینکه ایران اول اختلافات با غربیها شمال حقوق بشر ‌ . ازادیهای مدنی و دمکراسی و ورود ایران در جنبش های فلسطین و عراق و سوریه را حل نکردند پشت میز مداکره نشستند
پیشنهادهای غیر عملی. اونها ائتلاف تشکیل دادن علیه ایران بعد ایران صحبت از ائتلاف میکنه؟ ائتلاف چی علیه چی علیه کی؟ اونها یک دشمن در خلیح فارس میشناسن بعد شما صحبت از ائتلاف میکنید؟
ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمزخیلی خنده داره
به دادمردم برسیدزندگیهابه خاطرفقرداره نابودمیشه
شما که اینقدر طراح هستید برای مردم خودتون چه طرحی دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
بله فقر و بدبختی بیشتر
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
یک کلام ، هیچی
پای هفت تا کشور دیگه رو در خلیج همیشه فارس باز کردن هنره؟؟؟
اصلا این هشت کشور بدون اجازه آمریکا سلام ما را هم جواب نخواهند داد
چیزی که در کامنت ها نظر من را جلب کرد این بود که اکثریت نا آرامی ها را به ایران نسبت داده اند. واقعاً باور دوستان این است؟ یعنی جنگ عربستان با یمن، مشکلات مردم بحرین، تجاوزگری های داعش و سلفیون در عراق و سوریه، نا امنی های افغانستان و پاکستان همه به ایران ارتباط دارد؟
لطفا هم بینش خود را بالا ببرید هم مطالعه خود را.
رحمتى كن كز غمت جان مى فشانم, بيش از اين من طاقت تو ندارم.
حتی عمان استقبال نکرده
خدمتتون عارض شم بعد حادثه ارامکو این طرح بیشتر شبیه اتمام حجت به زبون خوشه برای کشورای منطقه. یعنی یا این یا همینی که هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی