بازدید 6797

اعلام ضوابط تحویل دوچرخه به دانش‌آموزان

کد خبر: ۹۲۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 24 September 2019

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضوابط و آیین نامه‌ی تحویل دوچرخه به دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی صبح امروز در حاشیه تحویل صد دستگاه دوچرخه به یک دبیرستان پسرانه با بیان این که این دوچرخه‌ها از طرف شهرداری تهران در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و با هماهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به مدیران مدرسه تحویل داده می‌شود گفت: خوشبتانه طی اقدامات انجام شده این دوچرخه‌ها «بیمه» هستند.

وی با بیان این که مسیرهای دوچرخه سواری نیز در این محدوده مناسب سازی شده است گفت: سرنشینان دوچرخه‌ها نیز بیمه هستند.

پورسید آقایی با بیان اینکه مدیر مدرسه بنا به تشخیص خود دوچرخه را تحویل دانش آموز می‌دهد افزود:‌ این دوچرخه‌ها تحویل مدرسه و مدیر شده‌اند و حتی می‌توانند این دوچرخه‌ها را برای مقاطع بعدی نیز استفاده کنند.

وی با بیان این که بر اساس این طرح شرایط تحویل دوچرخه به دانش آموزان یکسان است گفت: دانش آموزان نباید دوچرخه شخصی داشته باشند و همچنین می‌بایست در کلاسهای آموزش ترافیک شهرداری شرکت کنند. همچنین می‌بایست ساکن محدوده این منطقه باشند و عوامل اجرایی مدرسه نیز باید آنها را تایید کنند.

وی افزود:‌ این طرح تحت عنوان « شهر بی‌دود» اجرایی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
در دانمارک امسال قانونی تصویب شد که در تمام کلاسهای مدارس دوچرخه ثابت نصب شده و دانش آموزان در طول روز و سر کلاس با رکاب زدن درس رو گوش میدن.اینکار باعث میشه سر کلاس چرت نزنن و هوشیار باشن و سلامتیشون هم حفظ بشه.امیدوارم از این طرحها در کشور ما هم اجرا بشه.
دوچرخه سواری برای سلامتی جسمی و روحی عالیه به شرطی که همراه با رعایت نکات ایمنی باشه.
حالا معلوم نیست کدوم اقا زاده دوچرخه وارد کردن و برای فروشش این طرح رو دارن اجرا میکنن.
چنین قانونی در دانمارک تصویب نشده
بسیار طرح خوبی است ولی حتما باید احتیاط های لازم آموزش داده شود. همچنان که احتیاط های لازم برای عبور از خیابان داده می شود چراغ قرمز، سرعت در پیچ ها،تست منظم ترمز، ...
ایران فقط تهران

باید همگی بریم تهران حداقل یه واحد فسقلی بخریم تا بچه هامون تو شهرستانها که چه عرض کنم تو مراکز استانها دق نکنن و افسرده نشن...

کم کم احتمال زیاد پاسپورت بخوان و ویزا ورودی برای تهران ازما بهترون...
دوچرخه و راكب آن را كدام شركت بيمه ، بيمه مي كند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دفتر بیمه آقازاده ها
دختر خانم ها هم در این طرح هستند؟
دوچرخه تنها کافی نیست . در شهرهای مهعم اروپایی بخصوص وین و هامبورگ علیرغم ترافیک اندک هم از دوچرخه و هم از اسکوتر برقی استفاده میکنند که خیلی کارساز است ولی اونجا شهرداری مثل تهران ندارند که به دلیل مجوز غیر قانونی مساحت پیاده روها را به یک چهام تقلیل داده باشند . بی حساب کتاب مجوز میدهند و دیگه هم نمیشه کاریش کرد. در پاریس هم خودروهای کوچک برقی مد شده که در کاهش الودگی خیلی نقش دارند ولی ما هیچکدام از اینها را جدی نمیگیریم . خدا لعنت کند ما را که در الودگی زیست محیطی در جهان هفتم هسیم! خدا رو شکر در زمینه هر شری دارای رتبه و مقام هستیم!
در دانمارک امسال قانونی تصویب شد که در تمام کلاسهای مدارس دوچرخه ثابت نصب شده و دانش آموزان در طول روز و سر کلاس با رکاب زدن درس رو گوش میدن.اینکار باعث میشه سر کلاس چرت نزنن و هوشیار باشن و سلامتیشون هم حفظ بشه.امیدوارم از این طرحها در کشور ما هم اجرا بشه.

چرت زدن سر کلاس اون هم دانمارک . لابد پناهندگان سوری
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل