بازدید 14362
یپمانه اقتصادی؛

اعلام قیمت جدید انواع نان به صورت غیررسمی/ جدیدترین نرخ تورم؛ تا پایان شهریور، ۴۲.۷ درصد/ عقب‌نشینی معامله‌گران از خرید و فروش دلار/ حاشیه جدید برای پیامک قطع یارانه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خوش رقصی پاییزی بورس در حوالی حافظ، افت سهام آسیایی با تنش‌های ژئوپولیتیکی، چرا مرغ دوباره گران شد؟، پرداخت پاداش بازنشستگان امسال تا پایان هفته، صعود قیمت نفت در پی تردید نسبت به عرضه عربستان، طلا در دو راهی کاهش یا افزایش قیمت و شکایت از خودروسازان به شورای رقابت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 24 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خوش رقصی پاییزی بورس در حوالی حافظ، افت سهام آسیایی با تنش‌های ژئوپولیتیکی، چرا مرغ دوباره گران شد؟، پرداخت پاداش بازنشستگان امسال تا پایان هفته، صعود قیمت نفت در پی تردید نسبت به عرضه عربستان، طلا در دو راهی کاهش یا افزایش قیمت و شکایت از خودروسازان به شورای رقابت را در بر دارد.

خوش رقصی پاییزی بورس در حوالی حافظ

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه اول مهرماه ۹۸، با افزایش ۹۳۶۷ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۴ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۱۷ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۸۳ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۱۶۵ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد، عدد ۹۰ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۴۹ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۱۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۹۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۸ هزار و ۷۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۷۴۹ واحد افزایش معادل ۳.۰۷ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۶۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۳۱۴ واحد افزایش معادل ۳.۱۵ درصد همراه بود و عدد ۶۳۲ هزار و ۳۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.

اعلام قیمت جدید انواع نان به صورت غیررسمی/ جدیدترین نرخ تورم؛ تا پایان شهریور، ۴۲.۷ درصد/ عقب‌نشینی معامله‌گران از خرید و فروش دلار/ حاشیه جدید برای پیامک قطع یارانه

افت سهام آسیایی با تنش‌های ژئوپولیتیکی

روز دوشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر ارائه شفافیت بیشتر در مورد نتیجه آخرین مذاکرات چین و آمریکا هستند و جهش یک درصدی نفت با تنش‌های خاورمیانه باعث ایجاد اضطراب در بازارها شده است، اغلب سهام آسیایی افت کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن، ۰.۳ درصد پایین آمد، در حالی که بازارهای ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته بودند. تحلیل‌گران می‌گویند، با ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و تنش‌های خاورمیانه و نگرانی از این که آیا بالاخره چین و آمریکا به توافق تجاری خواهند رسید، یا خیر، روحیه سرمایه‌گذاران شکننده شده است. کامپوزیت شانگهای ۰.۹۸ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۷۱ درصد افت کرد. کاسپی کره‌جنوبی کاملا بدون تغییر ماند؛ اما ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۸ درصد رشد کرد. در بازار ارز، دلار توانست نرخ خود را در برابر ین ژاپن تا ۱۰۷.۶۲ واحد تقویت کند. در برابر یوآن چین هم دلار تا ۷.۱۱ واحد تقویت شد.

اعلام قیمت جدید انواع نان به صورت غیررسمی

اتحادیه نانوایان سنتی تهران دیروز و با انتشار اطلاعیه‌ای، نرخ انواع نان با گندم یارانه‌ای از یکم مهر 98 را اعلام کرد. براساس این اطلاعیه، قیمت لواش گردان با وزن چانه 140 گرم 300 تومان، قیمت تافتون گردان با وزن چانه 140 گرم 300 تومان، قیمت بربری ساده با وزن چانه 510 گرم 1000 تومان،‌ قیمت تافتون سنتی با وزن چانه 230 گرم 550 تومان و قیمت تافتون خراسانی با وزن چانه 230 گرم 550 تومان اعلام شد. 

چرا مرغ دوباره گران شد؟

برومند چهارآیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است، ضمن آنکه در استان گلستان قیمت مرغ زنده ۷ هزار و ۹۰۰ تا ۸ هزار تومان است. وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار افزود: بر اساس پیش بینی‌های قبلی کاهش اعلام بار و ازدیاد تقاضا در روز‌های ابتدایی ماه، زمینه را برای نوسان قیمت در بازار فراهم کرده، اما در استان‌های شمالی افزایش تولید بی برنامه عامل اصلی سقوط قیمت است. چهارآیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار تاثیر خود را روز آتی در گوشت مرغ خواهد گذاشت، ضمن آنکه به سبب ازدیاد تقاضا سیر صعودی قیمت مرغ تا پایان هفته استمرار خواهد داشت. این مقام مسئول قیمت مرغ در ایام اربعین را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا، افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت مرغ در ایام اربعین دور از انتظار نیست. /باشگاه خبرنگاران جوان

پرداخت پاداش بازنشستگان امسال تا پایان هفته

محمدباقر نوبخت با اشاره به پرداخت نیمی از پاداش بازنشستگان سال ۱۳۹۷ در هفته اول شهریور تأکید کرد: مابقی پاداش بازنشستگان شامل فرهنگیان، دانشگاهیان و سایر ادارات دولتی تا پایان هفته جاری به طور کامل تسویه و پرداخت خواهد شد.

جدیدترین نرخ تورم؛ تا پایان شهریور، ۴۲.۷ درصد

مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) مربوط به شهریور ١٣٩٨ را اعلام کرد که بر این اساس، نرخ تورم سالانه خانوار با رشد ۰.۵ درصدی به ۴٢.٧ درصد رسید؛ در عین حال اطلاعات این مرکز نشان می دهد که نرخ تورم نقطه ای و ماهانه کاهش پیدا کرده است. نرخ تورم نقطه‌ای در شهریور ماه ١٣٩٨ به عدد ٣۵.٠ درصد رسیده است یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣۵.٠ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند. نرخ تورم نقطه‌ای شهریور ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ۶.۶ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ۴۵.٢ و ٣٠.٧ درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای هر دو گروه عمده در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است، حال آن که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٣۴.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۶.٣ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٣٨.١ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٨.٠ واحد درصد کاهش داشته است.

صعود قیمت نفت در پی تردید نسبت به عرضه عربستان

قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل تردید نسبت به مدت زمانی که طول خواهد کشید تا تولید نفت عربستان سعودی پس از حملات هوایی به طور کامل احیا شود و بالا ماندن تنشها در خاورمیانه، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۰ سنت یا ۱.۰۹ درصد افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۲ سنت یا ۱.۰۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

طلا در دو راهی کاهش یا افزایش قیمت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر تلاش سرمایه‌گذاران برای داشتن شفافیت بیشتر در خصوص مذاکرات تجاری آمریکا و چین کاهش پیدا کرد اما تنش‌های ژئوپلیتیکی از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی می‌کند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۱۴ دلار و ۴۴ سنت رسید اما همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته قرار دارد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۵۲۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شکایت از خودروسازان به شورای رقابت

در روزهایی که شورای رقابت به دنبال در اختیار گرفتن دوباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی است، تعدادی از مشتریان شکایات خود درباره بدعهدی خودروسازان در تحویل محصولات ثبت نامی را به این شورا ارجاع داده‌اند. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: در جلسه هفته گذشته شورای رقابت، اعضای شورا به بررسی شکایت تعدادی از مشتریان پرداختند و قرار شد پیگیری‌های لازم در راستای رفع مشکل آنها انجام شود. وی افزود: حدود ۴۰ مشتری که اقدام به ثبت‌نام خودروهای داخلی کرده و موفق به دریافت نشده‌اند، شکایات خود از خودروسازان را به شورا ارسال کرده بودند. این منبع آگاه تأکید کرد: البته مرجع اصلی بررسی شکایات خودرویی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات است، با این حال شورای رقابت نیز در صورت ارسال شکایات مردمی، به این موضوع ورود می‌کند.

وی همچنین این را هم گفت که در جلسه موردنظر صحبتی درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو نشده است. اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که گفته می‌شود شورای رقابت تلاش‌هایی را برای بازگشت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو آغاز کرده و حتی مکاتباتی نیز در این مورد با دولت انجام داده است. شورای رقابت سال گذشته همین روزها با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شد. با وجود اعتراض مسئولان شورای رقابت، تغییری در تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ایجاد نشد و چندی بعد، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افسار قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را در دست گرفتند. حالا شورای رقابت تصمیم گرفته بار دیگر و با استناد به انحصاری بودن بازار خودرو، به قیمت‌گذاری برگردد.

خروج بیش از ۵.۸ میلیون دلار برای واردات بلندگوی خودرو به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در سال ۹۷ حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۱۳۷۴ تن انواع بلندگوی خودرو وارد کشور شده است. بر اساس آمار این حجم از بلندگوی خودرو موجب خروج ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۰۸ دلار و یا به عبارتی ۲۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۸۹ تومان شده است. بنا بر آمار این حجم واردات از کشور‌های آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، چین و عمان وارد شده است. بزرگترین و نخستین صادرکننده انواع بلندگوی خودرو به ایران، کشور امارات متحده عربی با حجم بیش از ۵۸۶ تن است که از این حجم صادرات ۲ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۹۴۴ دلار ارز عایدی داشته است.

عقب‌نشینی معامله‌گران از خرید و فروش دلار

در اولین روز از فصل پاییز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز سطح کشور به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. همچنین هر اسکناس یورو در سومین روز هفته به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. روند بازار نشان می‌دهد، در شرایط کنونی بسیاری معامله‌گران از انجام خرید و فروش عقب‌نشینی کرده اند و تمایل چندانی برای خرید و فروش ارز ندارند.

انگلیس از رکود گریخت

مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ژوئیه، رشد اقتصادی انگلیس به ۰.۳ درصد رسیده است که ۰.۲ درصد بیش‌تر از پیش بینی‌های قبلی است. به نظر می رسد، دست‌کم به طور موقت، اقتصاد انگلیس که در سه ماهه دوم امسال دچار رکود شده بود، توانسته است از مهلکه گرفتار شدن در یک رکود طولانی بگریزد. با این حال، بسیاری از کارشناسان  نگرانند که در پیش بودن مهلت زمانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مصمم بودن بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا تحت هر شرایطی، پنجمین اقتصاد جهان را مجددا وارد رکود کند.

حاشیه جدید برای پیامک قطع یارانه

ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ کل کشور (قانون هدفمندی یارانه‌ها) اعلام کرد به دلیل اختلال در سامانه هدفمندی یارانه‌ها در روزهای گذشته پیامک قطع یارانه نقدی به برخی خانوارهای مشمول ارسال نشده است و به زودی این اختلال برطرف می شود. سخنگوی ستاد اجرایی هدفمندی یارانه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره «یارانه» و با متنی مبنی بر اینکه خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است، باشند. حسین میرزایی گفت: سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند.

قیمت تخم مرغ به ۲ هزارتومان زیر نرخ مصوب رسید

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن در گفت‌وگویی شرایط بازار تخم مرغ را نامطلوب توصیف کرد و گفت: قیمت مصوب هرکیلوگرم تخم مرغ از سوی دولت ۷۷۴۰ تومان بوده. این در حالی است که میانگین قیمت این کالا درب مرغداری درحال حاضر به کیلویی ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ تومان رسیده و حدود ۲۰۰۰ تومان زیر نرخ مصوب عرضه می شود. وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام برای ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از زیان بیشتر تولیدکنندگان از حدود دو تا سه هفته قبل اقدام به جمع آوری تخم مرغ مازاد با قیمت کیلویی ۶ هزارتومان در بازار کرده است، گفت: با پیگیری هایی که انجام دادیم قرار است از حدود دو روز آینده این شرکت تخم مرغ مازاد تولیدکنندگان را کیلویی ۶۵۰۰ تومان خریداری کند. ترکاشوند اظهار امیدواری کرد: این اقدام دولت به بهبود وضعیت بازار و ایجاد تعادل در آن کمک کند. به نقل از مهر، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن اضافه کرد: تخم مرغ های جمع آوری شده به پودر تخم مرغ تبدیل می شود که در آینده قابل استفاده خواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
دیگه کسی برای گران کردن اجناسش از دولت و اتحادیه اجازه نمیگیره

همه چیز اتوماتیک داره گرون میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
همینطور پیش بریم انشاالله به لطف مسوولین رکود ونزوئلا رو میشکونیم و تو گینس ثبت میشیم!!!!!!!!
جالبه اعلام شد امسال نان گران نمی‌شود ایکاش حداقل صداقت بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
مگر شما در این مملکت صداقت دیدید؟؟؟
جدیدترین نرخ تورم؛ تا پایان شهریور، ۴۲.۷ درصد.
آقای رئیس جمهور علی برکت الله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
از لحاظ نرخ تورم در دنیا مقام رده بندی رو بدست آوردیم.مباک باشه.این افتخار نتیجه تلاش همگانی است.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
البته این نرخ با احتساب اینکه اکثر سبد مصرفی خانوار را نان تشکیل میدهد بدست میاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
بچه ۵ ساله هم میدونه نرخ واقعی تورم خیلی بیشترازاین حرفاست و بالای ۳۰۰ درصد هست
تولید بی برنامه!قیمت تولید یک مرغ گوشتی تقریبا 5هزار تومان هستش که با قیمت 13500به دست مصرف کننده می رسد اون بی برنامه هستش یا فروش آنها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
تازه بعداز 6سال برگشته همان درصد اینکه خیلی خوبه چرا ناراحتید منصف باشد
یه قرون بود
خیلی از نانوایان شهرستان ها و جاهائیکه از آرد نرخ یارانه ای برخوردارند، با آرد یارانه نان پخت کرده ، بسته بندی و به شهر تهران آورده ودر مغازه ها با نرخ آزاد بفروش می رسانند.
مطمئن نیستم این تورم واقعی باشه

سندروم عدد سازی از بورس به آمار تورم سرایت کرده
طبق این فرمول جدید یارانه قشر کارمند وکارگر باید حذف شود ولی دوستان در دیگر نهادها وصل ... خدایی من از داردنیا یک ماشین بنامم هست نه خانهای نه ملکی بعلت داشتن یک دستگاه ماشین لیزنگی یارانه قطع ولی ادمهایی که چند ماشین دارند واملاکشان روزبروز گرانتر میشود جز کمیته امداد هستند علی برکت اله
1- لطفا آدرس حقوق غیر رسمی را هم به ما بدهید تا بتوانیم هزینه های تورمی را پرداخت کنیم .با این حساب کم کم نان خشک و لنگ از پراید هم گرانتر میشود.
2_ غصه افزایش تورم را نداریم چونکه مسوولین مانند ادوار گذشته به طرفة العین و در یک کنفرانس خبری به ده الی 15 درصد خواهند رسانید و برای اینکه قشر ضعیف ضرر نکند افزایش حقوق پلکانی را آنهم برای گرانی های امروز ، در سال آینده اعمال خواهند کرد.
3-مرغ هم اصلا گران نشده ،بیخود شایعه درست نکنید باور نمیکنید از مسئولین مربوطه و مرغداران بپرسید.خلاصه، تورم که نباید روی آنها اثر بگذارد .تورم وسیله ایست که جهت خرد کردن کمر مردم و لا غیر!!!
4-امروز بازار معامله گران ارز پر رونق خواهد شد .
5-اگر کسی خواست یارانه افراد ضعیف را به بهانه ای حذف کند ، خدا یارانه اش را قطع کند.
6- امیدوارم روزی برسد که مردم ایران وقتی به رسانه ها مراجعه میکند فقط خبرهای خوش بخوانند.البته باز اگر عده ای نگویند که ؛ ما به دنیا نیامده ایم که خبرهای خوش بشنویم و فقط به دنیا آمده ایم که خبرهای بد بشنویم
7- التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
برادر جان ارزوهای محال در دل نپروران
دوروزقبل رفتم برای بچه ای بیسکوئیت ... خریدم 1800 دیروزرفتم زده 2000 ظاهراً پول تبلیغ کالای خودرادرصداوسیما ازمردم می گیرند
دولت گفته بود،نان گران نمیشه.حتی دستور توقف افزایش قیمت در ابتدای سال توسط رئیس جمهور داده شده بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
عزیزم تو هنوز نمیدونی که وقتی چیزی را تکذیب میکنند باید دران مورد صد در صد مطمئن شوی ؟
سالها پیش که یک نان تافتون ( 3 ) ریال بود ؛ یک نانوایی در چهارراه امیریه یک نان تافتون بزرگ و بسیار خوش طعم را به قیمت ( 4 ) می فروخت اما عده ای می گفتند :
عجب نانوای بی انصافیه ؛ یک تافتون را ( 4 ) ریال می فروشه!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
خدا رحمتش کنه
نانوایی ها که از 3ماه پیش قیمتها رو افزایش دادند.قیمت تافتون در منطقه 22 طی 2 ماه دو بار گران شد . یکبار که 600 تومان بود شد 700 تومان و الان از یک ماه گذشته شده 800 تومان . اعتراض هم می کنیم میگن دولت اجازه داده . این نرخها که برای تافتون اعلام شده رو از کجا آورده اید . یعنی الان با توجه به افزایش قیمت وافزایش وزن چانه شده 550 تومان ما 2سال بود که 600 تومان می خریدیم والان 800 تومان تازه وزنش هم کم شده است . به کجاباید شکایت کرد ؟ ...
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
فقط نزد خدا میتوانی شکایت کنی
جالبه دیروز نون بربری گرفتم 2000 تومن الان گرفتم 2500
به همت و کوشش بینظیر مسئولین بزودی به پوشیدن لنگ و خوردن نان خشک خواهیم رسید فقط نمیدانم ان موقع به گاوهای بینوا به جای نان خشک چه خواهند داد ؟
فقط مردم رو مسخره کردن، می‌کنند و خواهند کرد
با این تورم افسار گسیخته زندگی بر اقشار کم‌درآمد و ضعیف لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود. مسئولین در قیامت چه جوابی دارند به مردم بدهند؟ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در کُجا . . ؟؟؟؟؟
در برخی موارد وزن چانه کم شده. دقت کنید.
از نان داغ، کباب داغ فقط داغیش ماند!
نانوايي محل ما انقدر نان را نازك كرده اندازه كاغذ كاربن 20تا يك كيلو نميشوند سال 51 مرحوم پدر من نانوا يي داشت به خاطر 50گرم كم امدن نان اتاق اصناف ان سال 3000 تومان جريمه اش كرد
کجاست مسوولی که با شعار تورم تک رقمی رای مردم رو گرفت؟!!!
البته امیدواریم که حالا که گران میشودحداقل مسئولین بهداشتی مواظب باشندشن وماسه وخاک وفضولات حیوانات قاطیش نکنند چون هرچه گرانتر میشه فروشنده ها حریصتر میشند ونظارت برسلامتی مردم بی اهمیتر
موضوع این پیامک همان بازی با اعصاب مردم است و هیچگاه هم داده نخواهد شد ...........
دولت متاسفانه نظارت بر مایحتاج مردم ندارد ، قیمت نان در سطح شهر متفاوت هست ،،نان سنگک در نانوایی در بیمه تهران نزدیک اکباتان آرد ان آرد لواش بود یعنی یک نان سنگک بدون سبوس ، در سبوس نان سنگک سوء استفاده می گردد چرا دستگاه نظارتی به فکر مردم نیستند ؟
مقاومت فقط برای مردم مقاومت است برای مسئولان و کارمندان برخی نهادها زندگی در بهشت است
انواع بن های کارمندی
انواع بیمه های تکمیلی
انواع وام های کم بهره و بدون بهره
انواع مراکز درمانی درجه یک با امکانات مدرن
انواع هتل ها ویژه ی کارمندانشان
انواع کمک هزینه های خرید کالا
انواع تعاونی ها
انواع سفرهای مجانی و اقساطی

آیا همه مردم ایران دارای این امتیازات هستند ؟؟؟؟؟
کاش ذره ای بفکرمردم بودید مردم. ازکجابیاورندنان راگران میکنید تورم کمرمردم راشکسته....
فردا موقع افزایش حقوق نرخ تورم میشه ۱۰ درصد
تابناک عزیز ممنون از شفافیت سازی شما رسانه مردمی
خواهش داریم با توجه به تورم 42 درصدی یه پیگیری و گزارشی از اینکه چرا دولت نرخ تورم را در افزایش حقوق کارکنان دولت انجام نمیده تهیه بفرمایید.
سپاسگزارم
تابناک عزیز ، در فیش حقوق بازنشستگی مبلغی را تحت سایر کسورات کسر نموده اند ،که هیچکسی هم پاسخگو نیست ، در طی این شش ماه ، مبلغی حدود هفتاد هزار تومان اضافی از حقوق من کسر نموده اند ، سازمان بازنشستگی به سازمان محل خدمت پاس میدهد ،و سازمان نیز پاسخگو‌نیست ،و مقلطه میکند ،با اینکه ماه قبل ،، مرداد ماه ،، به مسول تنظیم فیش حقوق باز نشستگان ...تذکر دادم و ایشان قول اصلاح دادند ، اما در فیش شهریور ماه علاده بر اینکه اصلاح نکرده اند ،مبلغ بیست و هشت هزار تومان هم بنام کسورات صندوق کسر نموده اند ؟‌باید این مشکل را به چه کسی گفت تا پیگیری ،و پاسخگو‌باشند ؟...
متاسفانه كسبه اين قشر وقتي هم قيمت ثابت شد يواش يواش شروع به كوچك كردن وزن نان مي كنند يعني از يك طرف قيمت رو بالا ميبرن و يك از طرف وزن و اندازه آن را
چند ماه پیش نان را بصورت غیر رسمی گران کردن و کسی از مسئولان واکنشی نشان نداد! حالا دوبار بصورت رسمی خود مسئولا گران کردند و ادعا می کنند نان گران نشده و فقط ساماندهی شده و حتی ارزان هم شده! در حالیکه مثلاً نان سنگک معمولی 1000 تومان بود ولی الان شده 1800 تومان ولی مسئول مربوطه ادعا دارد که این نان 2000 تومان بوده و شده 1800 تومان!
خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
باسلام. ...در توزیع آرد نانوایی ها فساد مالی وجود دارد که باید رسیدگی شود به عنوان مثال : آرد نان لواش را به نانوایی سنگکی میدن و به نرخ آرد نان سنگک پول می گیرند و از همه بدتر برای مردم و نانواها دردسر درست می کنند زیرا با آرد لواش نمی توان نان سنگک خوب پخت کرد بنابراین مردم و نانواها با هم درگیر لفظی و کدورت می شوند . جهت اطلاع دستگاههای نظارتی ، اطلاعاتی و قوه قضاییه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر