بازدید 28733
۸
گزارش کامل مراسم بهترین‌های سال از نگاه فدراسیون جهانی فوتبال؛

لئو مسی، مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی به چه کسی رأی دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ مربی سال و آلیسون گلر سال + تصاویر

کریستیانو رونالدو و ویرجیل فن دایک، دیگر نامزد‌های دریافت این جایزه بودند که رقابت برای آن فشرده بود. فن دایک هلندی ماه گذشته با شکست مسی و رونالدو، توانست جایزه مرد سال فوتبال اروپا را کسب کند. مسی در سال ۲۰۱۹ همراه با بارسلونا فاتح لالیگا شد و توانست جایزه آقای گلی لیگ قهرمانان و همچنین کفش طلای اروپا را با ۵۱ گل زده تصاحب کند.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶ 24 September 2019

در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازیکن مرد دنیای فوتبال در جریان مراسم بهترین‌های فیفا در شهر میلان به لیونل مسی آرژانتینی تعلق گرفت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ برنده این جایزه با رأی کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی، گروهی منتخب از ژورنالیست‌ها و همچنین رأی گیری اینترنتی انتخاب می‌شود. مسی شش بار جایزه بهترین بازیکن سال فیفا دریافت کرده که یک رکورد محسوب می‌شود؛ اما این نخستین باری است که پس از پایان همکاری فیفا و فرانس فوتبال و ایجاد مراسم بهترین‌های فیفا این جایزه را کسب می‌کند.

لیونل مسی مرد سال فیفا شد / کلوپ بهترین مربی و آلیسون بهترین گلر سال

کریستیانو رونالدو و ویرجیل فن دایک، دیگر نامزد‌های دریافت این جایزه بودند. فن دایک هلندی ماه گذشته با شکست مسی و رونالدو توانست جایزه مرد سال فوتبال اروپا را کسب کند. مسی در سال ۲۰۱۹ همراه با بارسلونا فتح لالیگا شد و توانست جایزه آقای گلی لیگ قهرمانان و همچنین کفش طلای اروپا را با ۵۱ گل زده تصاحب کند.

آلیسون بهترین دروازه‌بان سال فیفا شد

آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول به عنوان بهترین دروازه‌بان سال فیفا انتخاب شد. آلیسون در فصل گذشته بیشترین کلین شیت را در لیگ انگلیس داشت و همچنین از ارکان اصلی قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا بود. او همچنین به همراه تیم ملی برزیل قهرمان کوپای آمریکا نیز شد. مارک آندره تراشتگن و ادرسون مورائس دیگر نامزد‌های کسب این جایزه بودند.

آلیسون بکر بعد از انتخاب شدن به عنوان بهترین دروازه بان جهان گفت: «از دریافت این جایزه بسیار خوشحالم. این جایزه نشان دهنده آن چیزی است که من در تمام زندگی برای آن تلاش کردم. می‌خواهم از همسرم، خانواده ام و فرزندانم تشکر کنم. آن‌ها به من کمک کردند تا به اینجا برسم. حرفی برای گفتن ندارم و دریافت این جایزه مارتا از افتخاز بزرگی به شمار می‌آید، زیرا او ملکه برزیل است. شما باید رویاهایتان را دنبال کنید. من از هیچ چیز به اینجا رسیدم، می‌دانستم که می‌توانم به رویاهایم دست یابم و حالا آرزو‌های خود را برآورده کرده ام.»

لیونل مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی ایران به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ بهترین مربی و آلیسون بهترین گلر سال

رده بندی برترین مربیان فیفا ۲۰۱۹؛ کلوپ بالاتر از پپ

در بخش بهترین مربی مرد فیفا، یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول توانست با غلبه بر پپ گواردیولا و مائوریسیو پوچتینو سرمربیان من سیتی و تاتنهام، دیگر مربیان لیگ برتری انگلیس، این جایزه را از آن خود کند. کلوپ ۵۲ ساله که به انتظار چهارده ساله تیمش در قهرمانی اروپا پایان داده و لیورپول را به یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر رسانده بود، این جایزه را با کسب ۴۸ امتیاز و ۱۰ امتیاز فاصله نسبت به گواردیولا کسب کرد. نکته جالب آن که مائوریسیو پوچتینو در رده سوم تنها یک امتیاز بیشتر از اریک تنهاگ، سرمربی موفق آژاکس و جمال بلماضی سرمربی الجزایر کسب کرده و با چنین اختلاف ناچیزی، حضور روی سکو را تجربه کرده بود. کلوپ و گواردیولا در شرایطی در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند که در مراسم سال ۲۰۱۸، جایی در بین ۳ نفر نخست نداشتند و به کار خود در رده‌های چهارم و پنجم پایان داده بودند. در سال ۲۰۱۸ پپ با ۱۱.۴۶ درصد از آرا چهارم شد و کلوپ با ۷.۱۸ درصد در رده پنجم قرار گرفت.

زین الدین زیدان سرمربی این روز‌های رئال مادرید در ۳ دوره قبلی برگزاری این مراسم همواره در رده‌های اول و دوم قرار گرفته بود. او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به ترتیب پشت سر کلودیو رانیری و دیدیه دشان در رده دوم قرار گرفته و در سال ۲۰۱۷ با کسب ۴۶.۲۲ درصد از آرا، مقتدرانه عنوان برترین مربی سال را کسب کرده بود، اما رفت و برگشت او به رئال در این سال، موجب شد تا برای اولین بار در مراسم The Best اثری از زیدان در بین برترین‌ها دیده نشود.

دیدیه دشان که به لطف قهرمانی در جام جهانی، در مراسم سال گذشته به عنوان برترین سرمربی معرفی شده بود نتوانست رتبه‌ای بهتر از ششم را کسب کند. او در این رده بندی جمال بلماضی سرمربی الجزایر (قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹) را بالاتر از خود می‌بیند. تیته سرمربی برزیل که به همراه سلسائو در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ قهرمان شد نیز در رده هشتم حضور یافته است. 

لیونل مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی ایران به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ بهترین مربی و آلیسون بهترین گلر سال

رده بندی برترین سرمربیان سال ۲۰۱۹ 

۱-یورگن کلوپ (لیورپول): ۴۸ امتیاز

۲-پپ گواردیولا (منچسترسیتی): ۳۸ امتیاز

۳-مائوریسیو پوچتینو (تاتنهام): ۲۷ امتیاز

۴-اریک تنهاگ (آژاکس): ۲۶ امتیاز

۵-جمال بلماضی (الجزایر): ۲۶ امتیاز

۶-دیدیه دشان (فرانسه): ۱۹ امتیاز

۷-فرناندو سانتوس (پرتغال): ۱۶ امتیاز

۸-تیته (برزیل): ۱۲ امتیاز

۹-مارسلو گایاردو (ریورپلاته): ۱۰ امتیاز

۱۰-ریکاردو گارکا (پرو): ۱۰ امتیاز

تیم منتخب سال ۲۰۱۹ فیفا؛ ۴ رئالی و فقط دو ۲ بارسایی

در یکی از آخرین بخش‌های مراسم (The Best) فیفا، تیم منتخب سال ۲۰۱۹  (FIFA FIFPro Men's World XI) معرفی شد. یکی از نکات جالب این تیم، حضور چهار بازیکن تیم رئال مادرید است که نتوانسته بود در این سال نمایش دلچسبی داشته باشد. بارسلونا ۲ نماینده دارد و لیورپول، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نیز با ۴ نماینده حاضر است، البته از دو بازیکن بارسلونا، یکی دی یانگ است که بازیکن آژاکس بوده و تازه به بارسا پیوسته است. در جمع رئالی ها هم همین اتفاق برای آزارد افتاد که بازیکن چلسی بود. اعضای این تیم با رأی بیش از ۲۳ هزار بازیکن عضو FIFPro انتخاب شده اند.

یازده ستاره حاضر در تیم منتخب فیفا

دروازه بان

آلیسون بکر (برزیل، لیورپول)

مدافعان

ماتیاس ده‌لیخت (هلند، آژاکس/یوونتوس)، سرخیو راموس (اسپانیا، رئال مادرید)، ویرجیل فن‌دایک (هلند، لیورپول)، مارسلو (برزیل، رئال مادرید)

هافبک‌ها

لوکا مودریچ (کرواسی، رئال مادرید)، فرانکی دی‌یونگ (هلند، آژاکس/بارسلونا)، ادن هازارد (بلژیک، چلسی/رئال مادرید)

مهاجمان

لیونل مسی (آرژانتین، بارسلونا)، کیلیان ام‌باپه (فرانسه، پاری سن‌ژرمن)، کریستیانو رونالدو (پرتغال، یوونتوس)

لئو مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ مربی سال و آلیسون گلر سال + تصاویر

کاپیتان و سرمربی تیم ملی ایران به چه کسانی رأی دادند؟

با پایان مراسم بهترین های فیفا، انتخاب مسعود شجاعی و مارک ویلموتس مشخص شد. بعد از اعلام جوایز بهترین‌های سال فیفا، لیست انتخاب‌های مربیان و کاپیتان‌های کشور‌های مختلف رونمایی شد.

در بخش بهترین بازیکن سال در فوتبال مردان، آرای ایران به شرح زیر بود؛

انتخاب‌های مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان ایران به ترتیب اینگونه بود: رونالدو، مسی و فن دایک.

انتخاب‌های ویلموتس سرمربی تیم ملی نیز این گونه بود: رونالدو، مسی، هازارد

نماینده اصحاب رسانه ایران نیز به ترتیب به صلاح، فن دایک و هازارد رأی داد.

در بخش بهترین مربی.

انتخاب‌های شجاعی به عنوان کاپیتان ایران به ترتیب این گونه بود: پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و اریک تن هاگ

انتخاب‌های ویلموتس، سرمربی تیم ملی این گونه بود: یورگن کلوپ، پوچتینو، گواردیولا

آرای نماینده اصحاب رسانه ایران: گواردیولا، کلوپ، پوچتینو

لئو مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ مربی سال و آلیسون گلر سال + تصاویر

فوتبال زنان 

بهترین بازیکن

آرای زهرا قنبری، کاپیتان تیم ملی بانوان این گونه بود؛ آدا هگربرگ، ویویان میدما، وندی رنار

آرای مریم آزمون، سرمربی تیم ملی بانوان: لوسی برنز، وندی رنار، ویویان میدما

بهترین مربی سال

آرای زهرا قنبری کاپیتان تیم ملی بانوان این گونه بود؛ سارینا ویگمن، فیل نویل، پیتر گرهاردسون

آرای مریم آزمون، سرمربی تیم ملی بانوان: سارینا ویگمن، میلنا برتولینی، آنتونیو ایزپنرا

برندگان جوایز زنان در مراسم بهترین‌های فیفا

در مراسم بهترین‌های سال فیفا، فوتبال زنان نیز همچون فوتبال مردان، برترین‌های سال ۲۰۱۹ خود را شناخت. سرمربی تیم ملی آمریکا و کاپیتان تیم ملی این کشور دو جایزه شاخص بخش زنان را تصاحب کردند. در این مراسم، ساری وان وینندال دروازه بان تیم ملی بانوان هلند که با این تیم به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ رسید، دروازه بان سال فیفا شناخته شد. 

جایزه بهترین بازیکن سال در بخش بانوان به کاپیتان تیم آمریکا مگان راپینو رسید که نقشی کلیدی در ثبت قهرمانی آمریکا در جام جهانی ایفا کرد. او در جام جهانی ۲۰۱۹ نیز هم کفش طلا و هم توپ طلای جام را از آن خود کرد. راپینو در این بخش هموطنش الکس مورگان و لوسی برنز بازیکن تیم ملی انگلیس را شکست داد.

تیم منتخب سال فیفا زنان

گلر / ساری وان وینندال

مدافعین / لوسی برنز، نیلا فیشر، کلی اوهارا، وندی رنار

هافبک / جولی ارتس، آماندین هنری، رز لاول

مهاجمین/ مارتا، الکس مورگان، مگان راپینو

لئو مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ مربی سال و آلیسون گلر سال + تصاویر

رده بندی نهایی برترین‌های فیفا؛ رونالدو سوم شد! 

لیونل مسی در حالی برای نخستین بار موفق به کسب جایزه امشب (مرد سال فیفا) شد که با کسب ۴۶ امتیاز، ۸ امتیاز بالاتر از ویرجیل فن‌دایک کسب کرده بود. کریستیانو رونالدو نیز در رده سوم تنها ۲ امتیاز کمتر از مدافع هلندی لیورپول کسب کرده بود.

کریستیانو رونالدو در سه دوره قبلی برگزاری این مراسم دو بار در رده نخست قرار گرفته و یک بار نیز بعد از لوکا مودریچ به عنوان دومین بازیکن برتر دنیا معرفی شده بود. او اکنون در چهارمین سال برگزاری این مراسم در رده سوم قرار گرفته تا تنها فردی باشد که در تمام دوره‌ها در میان ۳ نامزد برتر حضور داشته است.

امتیازات ده بازیکن برتر فیفا در سال ۲۰۱۹ 

۱-لیونل مسی (آرژانتین، بارسلونا): ۴۶ امتیاز

۲-ویرجیل فن‌دایک (هلند، لیورپول): ۳۸ امتیاز

۳-کریستیانو رونالدو (پرتغال، یوونتوس): ۳۶ امتیاز

۴-محمد صلاح (مصر، لیورپول): ۲۶ امتیاز

۵-سادیو مانه (سنگال، لیورپول): ۲۳ امتیاز

۶-کیلیان ام‌باپه (فرانسه، پاریسن‌ژرمن): ۱۷ امتیاز

۷-فرانکی دی‌یونگ (هلند، آژاکس/بارسلونا): ۱۶ امتیاز

۸-ادن هازارد (بلژیک، چلسی/رئال مادرید): ۱۶ امتیاز

۹-ماتیاس ده‌لیخت (هلند، آژاکس/یوونتوس): ۹ امتیاز

۱۰-هری کین (انگلیس، تاتنهام): ۵ امتیاز

لئو مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ مربی سال و آلیسون گلر سال + تصاویر

ایارا دی آمیکو، مجری زن شبکه معروف اسکای اسپورتس و رود گولیت ستاره سابق هلند و آث میلان مجریان برنامه امشب بودند.

لئو مسی مرد سال ۲۰۱۹ فیفا شد / سرمربی و کاپیتان تیم ملی به چه کسی رای دادند؟ / تیم منتخب فیفا با چهار رئالی و دو بارسایی / کلوپ مربی سال و آلیسون گلر سال + تصاویر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
و خبر خوبی که حین مراسم رئیس فیفا اعلام کرد حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه برای مسابقات ملب است.
فقط علی کریمی.
مرد فوتبال جهان در سال اخیر برازنده مسی و حتی دیگران نبود مسی در فتح جام مهم اورپا ناکام بود . بنظرم انتخاب هرسه نفر مشترک انتخاب بهتری بود
حیف میلیارد‌ها تومان پول بیت‌ المال مردم ایران که خرج باشگاه‌ها و بازیکنان بی‌اخلاق فوتبال می‌شود. این اهالی فوتبال ایران که بسیار مغرورمی‌باشند در سطح جهانی حتی یک‌ افتخار هم برای ایران نداشته‌اند.
تابناک
ایشاالله سال بعد مجری برنامه الهام چرخنده باشه . بگو آمین
مسی هم از برنده شدن انتخابش لذت نمیبره ما هم دیگه تکراری است و لذتی نبردیم
لعو مسی عاشقی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار