بازدید 7362

پنالتی‌های بزرگ زندگی علیرضا بیرانوند

بیرانوند فصل قبل هم در دربی پنالتی استقلال را گل نخورده بود. اما گل نخوردن او به لطف ضربه چیپ فرشید اسماعیلی بود که راهی اوت شد. اما در این بازی بیرانوند خودش نقش اول ضربه پنالتی بود و توپ علی کریمی را مهار کرد.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 23 September 2019

بیرانوند یک بار دیگر تیتر یک مسابقه بود. دروازه‌بانی که در این سال‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و گل زدن به او از سخت‌ترین کارها برای مهاجمان شده است. اما ماندگارترین تصویر از او در دیداری ثبت شد که نتوانست کلین‌شیت کند. پنالتی‌ای که از کریستیانو رونالدو گرفت و این روند هم ادامه پیدا کرد. او در ادامه پنالتی حساس عمان را در دقایق ابتدایی بازی مهار کرد؛ پرسپولیس را به فینال جام حذفی رساند و حالا هم نتیجه دربی را عوض کرد.

قطعا مهار پنالتی رونالدو، ماندگارترین تصویر بیرانوند در همه عمر فوتبالی‌اش خواهد بود.

مجید حسینی در دقیقه ابتدایی بازی با عمان یکی از بزرگترین اشتباهات دوران فوتبالی‌اش را انجام داد و پنالتی‌ای را تقدیم حریف کرد که گل شدنش می‌توانست روحیه تیم ایران را نابود کرده و سرنوشت بازی را عوض کند. بیرانوند اما با مهار این پنالتی به اولین دروازه‌بان تاریخ ایران تبدیل شد که در دو تورنمنت مختلف، برای ایران پنالتی مهار می‌کند.

در مسیر قهرمانی فصل قبل پرسپولیس هم بیرانوند نقش پررنگی داشت. در پنالتی سوم پدیده او با یک شیرجه، ضربه علی نعمتی را مهار کرد. گل نشدن این پنالتی مانع از این شد که بازی به تساوی کشیده شود و پنالتی بعدی پرسپولیسی‌ها برای صعود این تیم به مرحله بعد کافی بود.

و حالا دربی. بیرانوند فصل قبل هم در دربی پنالتی استقلال را گل نخورده بود. اما گل نخوردن او به لطف ضربه چیپ فرشید اسماعیلی بود که راهی اوت شد. اما در این بازی بیرانوند خودش نقش اول ضربه پنالتی بود و توپ علی کریمی را مهار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل