بازدید 4680
۷
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش ۴۳۹۰ واحدی شاخص کل بورس قبل از پاییز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۳۱ شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۳۹۰ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به رقم ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۴ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۷ واحد رسید.
کد خبر: ۹۲۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 22 September 2019

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه 31 شهریورماه ۹۸)، با افزایش 4390 واحدی معادل 1.47 درصد به رقم 302 هزار و 103 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 64 واحدی به رقم 4 هزار و 17 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1180 واحدی معادل 1.47 درصد به رقم 81 هزار و 196 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 2085 واحدی معادل 2.43 درصد، عدد 87 هزار و 852 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1396 واحدی معادل 2.43 درصد به رقم 58 هزار و 808 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5926 واحد افزایش معادل 1.73 درصد را رقم زد و به سطح 348 هزار و 600 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2824 واحد افزایش معادل 1.30 درصد به رقم 219 هزار و 857 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 10573 واحد افزایش معادل 1.76 درصد همراه بود و عدد 613 هزار و 20 واحد را به نمایش گذاشت.

شیمایی ها رکورددار ارزش معاملات

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از 2281.8 میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد پنج میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون برگ سهم طی  412 هزار و 176نوبت معاملاتی بود.

به گزارش نبض بورس، نمادهای شیمایی امروز با ارزش معاملاتی 299 میلیارد تومانی بانکی ها که در این چند وقت بلامنازع در رتبه یک جذب نقدینگی بازار بودند، از آن خود کردند و بانکی ها با یک پله عقب نشینی در رده دوم قرار گرفتند و ارزش معاملاتی 188.6 میلیارد تومانی را به خود اختصاص دادند، پس از بانکی ها این خودرویی ها بودند که نقدینگی بازار را مکیدند و ارزش معاملاتی 158.4 میلیارد تومان را به خود اختصاص دادند.

نماد فملی با ۴۲۲ واحد، فولاد با ۲۳۴ واحد، جم با ۲۳۲ واحد رمپنا با۲۲۹ واحد ، پارس با با ۱۸۴ واحد، و شپدیس با ۱۴۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند در مقابل فخاس با ۱۲۹ واحد و اخابر با 52 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کرد.

صفوف خرید و فروش تالار حافظ

در معاملات امروز نمادهای بانك‌اقتصادنوين‌ (ونوين)، بيمه آسيا (آسيا)، فولاد كاوه جنوب كيش (كاوه)، نوش‌ مازندران‌ (غنوش)، سيمان فارس و خوزستان (سفارس)، پارس‌ مينو (غپينو) و سيمان‌ تهران‌ (ستران)با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نمادهای گلتاش‌ (شگل)، محورسازان‌ايران‌خودرو (خوساز)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كيان (كيان)، كارگزاران بورس اوراق بهادار (كبورس) و صكوک اجاره خليج فارس (صفارس412) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

رفت و آمدهای بازار

نماد معاملاتی شركت غلتک سازان سپاهان (فسازان1) سیمان‌ تهران‌ (ستران1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر ، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌ (فلوله1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ (كماسه1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شركت داروسازی فارابی(دفاراح) باتوجه به پایان مهلت پذیره نویسی  متوقف شدند

در مقابل نماد معاملاتی شركت تولید محور خودرو(خمحور)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال، واسپاری ملت(ولملت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سیمان هرمزگان(سهرمز)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شركت سیمان هرمزگان(سهرمزح)با توجه به بازگشایی نماد اصلی، رینگ سازی مشهد(خرینگ)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، حق تقدم شركت گروه دارویی البرز(والبرح) بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت شیمی‌ داروئی‌ داروپخش‌ (دشیمی1) شیشه‌ و گاز (كگاز1) سرامیك‌های‌صنعتی‌اردكان‌ (كسرا1) صنایع‌ریخته‌گری‌ایران‌ (خریخت1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و در مقابل حق تقدم استفاده نشده شركت های سیمان سفید نی ریز(سنیرح)، پارس دارو(دپارسح) با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بورس بزودی کانال350 واحد را خواهد زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
دقیقا
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
نه ۶۰۰۰۰۰ را میزنه!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
همش عددسازیه
بورس های کل منطقه ودنیا متاثرا بحران جهانی انرژی و احتمال شروع جنگ درمنطقه خاورمیانه نزولی شده بورس ایران همچنان رکورد میزنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
میبینی که میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
تو دنبا هم قیمت مسکن وماشین و ارز و غیره این گونه انفجار نداشته یک متر زمین شده 40 میلیون بعد درطول این مدت قیمت بعضی سهام رسیده به 200 تومان و متوسط 1000 تومان یه کم فکر کنی تو اقتصاد میگن هر چیزی که یک روز رفت بالا اخرش باید بیاد پایین و هر چیزی که رفته پایین باید بر ه بالا حالا با یه کم سواد میتونی جواب بدی چی رفته بالاچی رفته پایین اقتصاد ماهم ربطی به دنیا نداره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان