بازدید 4783
اعتراضات فرانسه؛ 

آمار بازداشتی‌های جلیقه‌زرد‌ها به ۹۰ تن رسید

دست‌کم ۹۰ تن در جریان چهل‌وپنجمین تجمع بزرگ معترضان موسوم به «جلیقه‌زردها» در پاریس که امروز (شنبه) برگزار شد، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰ 22 September 2019
 
به گزارش ایسنا، به نقل از یورو نیوز، پلیس فرانسه برای مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد و حدود صد نفر را نیز که تلاش داشتند در خیابان شانزه‌لیزه تجمع کنند، عقب راند.

کنترل اوضاع در این روز برای مقامات فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار بود، زیرا همزمان با برگزاری اعتراضات هفتگی جلیقه‌زردها، راهپیمایی بزرگ معترضان به تغییرات آب و هوایی نیز برگزار می‌شد.

بر این اساس، نزدیک به ۷۵۰۰ پلیس در شهر پاریس مستقر شدند و بیش از ۳۰ ایستگاه مترو بسته شد. دولت فرانسه همچنین اعلام کرد که برگزاری تظاهرات در شانزه لیزه و برخی دیگر از مناطق کلیدی در قلب پاریس ممنوع است.

این نگرانی وجود داشت که این شنبه «جلیقه‌زردها» یعنی معترضان به سیاست‌های اقتصادی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و «جلیقه‌سیاه‌ها» که مهاجران غیرقانونی و عمدتا آفریقاییِ متقاضی مدارک اقامت در فرانسه هستند، در راهپیمایی گستردۀ مبارزه با تغییرات آب و هوایی نفوذ کنند و به این ترتیب کنترل اوضاع برای پلیس ممکن نشود.

یک روز پیش از این امانوئل ماکرون با اشاره به برگزاری راهپیمایی مبارزه با تغییرات اقلیمی، خطاب به فرانسوی‌ها گفت: اگرچه خوب است مردم دیدگاه‌هایشان را ابراز کنند، اما بهتر است در روز شنبه آرامش کشور حفظ شود و راهپیمایی مبارزه با تغییرات آب و هوایی مختل نشود.

شنبه، ۲۱ سپتامبر با «روز میراث اروپایی» نیز مصادف بود و به همین مناسبت در‌های بسیاری از بنا‌های تاریخی و فرهنگی فرانسه که به طور معمول به روی عموم بسته است، برای بازدید گشوده شد. بر این اساس این آخر هفته اقدامات احتیاطی بیشتری از سوی مقامات فرانسه به اجرا گذاشته شد تا این اعتراضات، روند بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی را مختل نکند؛ از جمله این که در پاریس برخی از اماکن تاریخی استثنائاً به روی مردم بسته شد و برای بازدید از برخی مکان‌ها همچون کاخ الیزه نیز ثبت نام بازدیدکنندگان اجباری شد.

بیش از ۱۰ ماه از آغاز جنبش اعتراضی جلیقه‌زرد‌ها می‌گذرد. اعتراضات هفتگی آن‌ها باعث شده است که تا این مرحله، ماکرون با کاهش مالیات افراد کم‌درآمد، حذف مالیات بر ساعات اضافه کاری همچنین افزایش سطح دستمزد‌ها موافقت کند.

ماکرون به‌تازگی در مصاحبه با نشریه تایم اعلام کرد که جنبش جلیقه زرد‌ها برای او بسیار مفید بوده است، زیرا باعث شده بهتر از گذشته گوش بدهد و ارتباط برقرار کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان