بازدید 3984

قیمت سکه طرح جدید ۳۰ شهریور ۹۸/ بازار طلا منتظر محرک جدید افزایش قیمت

بازار طلا و سکه تهران در اولین روز هفته با توجه به ثبات در بازار ارز و همچنین کاهش تقاضا در بازار، با کاهش نسبی قیمت‌ها همراه شد.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 21 September 2019
بازار طلا و سکه تهران در اولین روز هفته با توجه به ثبات در بازار ارز و همچنین کاهش تقاضا در بازار، با کاهش نسبی قیمت‌ها همراه شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز شنبه سی شهریور ۹۸، بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش نسبت به پایان هفته قبل، به رقم ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید.  

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون تومان ارزشگذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز با کاهش ۱۰ هزار تومانی، به قیمت ۸۹۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۱ هزار تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۸۱ هزار تومان رسید.

بازار طلا منتظر محرک جدید افزایش قیمت

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با وجود تداوم خوش بینی به دورنمای قیمت طلا، شمار بیشتری از تحلیلگران وال‌استریت به حاشیه بازار رفته‌اند، زیرا این فلز ارزشمند به عامل جدیدی برای بالاتر رفتن قیمتش نیاز دارد، اما سرمایه‌گذاران همچنان به شدت به طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند. به گزارش ایسنا، کوین گریدی، رییس شرکت "فونیکس فیوچرز" اظهار کرد اگرچه ۱۷ تریلیون دلار در نرخ‌های بهره منفی و تجدید ابهامات اقتصادی در اروپا از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد، اما بازار تعادل خوبی پیدا کرده است. هر گونه حرکت قیمت به مرز ۱۵۲۰ دلار با فروش گسترده و هر گونه حرکت به سوی مرز ۱۴۸۰ دلار با خرید سریع روبرو می‌شود.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۹ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۹ نفر یا ۴۷ درصد افزایش قیمت و چهار نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند و شش نفر یا ۲۳ درصد درباره روند قیمت طلا در نظری نداشتند که بزرگتری رای دهی خنثی از اواخر ژوئن بود.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران ۱۰۳۳ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۶۱۳ نفر یا ۵۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۴۴ نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۱۷۶ نفر یا ۱۷ درصد هم نظری نداشتند.

برای هفته گذشته اکثر  تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش‌بین بودند. با وجود موانعی که هفته گذشته وجود داشت از جمله موضع بانک مرکزی آمریکا درباره عدم کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده، هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا هشت دلار و ۹۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۱۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد افزایش ثبت کرد.

درصد درستی پیش بینی تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۴ درصد بوده است.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، فضای بازار طلا به دلیل تداوم ابهاماتی که گریبانگیر بازار‌های مالی شده، به شدت خوش‌بینانه است.

افشین نوابی، مدیر بازرگانی شرکت ام کی اس به کیتکونیوز گفت: تصور نمی‌کنم کسی بخواهد به این زودی فروشنده طلا شود و همچنان احتمال زیادی وجود دارد که طلا بین محدوده ۱۵۲۰ تا ۱۴۸۰ دلار معامله شود.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو نیز اظهار کرد به نظر می‌رسد طلا بین محدوده ۱۴۸۰ دلار تا ۱۵۱۰ دلار پایگاه تشکیل داده و وی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش‌بین است، زیرا انتظار دارد جدیدترین دور مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین بی‌نتیجه بماند.

برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند قیمت طلا هفته گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد انتظار دارد نرخ‌های بهره تا سال ۲۰۲۰ بین ۱.۷۵ درصد تا دو درصد باشند، بالای مرز ۱۵۰۰ دلار مقاومت کرد و ایستاد.

با این حال برخی از تحلیلگران انتظار دارند به دلیل کندی رشد اقتصاد جهانی، طولی نمی‌کشد که بانک مرکزی آمریکا مجبور شود نرخ‌های بهره را دوباره کاهش دهد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" به کیتکونیوز گفت: بانک مرکزی آمریکا اگر ناچار شود کاری را انجام خواهد داد که اکثر بانک‌های مرکزی انجام می‌دهند و این شامل تسهیل سیاست پولی خواهد بود که به نفع طلا است.

اما مارک لیبوویت، ناشر "وی آر متالز/ریسورس لتر" پیش بینی کرد طلا پیش از این که به قیمت بالاتری حرکت کند، تصحیح چشمگیری پیدا خواهد کرد و ممکن است تا چند هفته دیگر به نزدیک مرز ۱۴۲۰ دلار برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی